• hujjedamejj

Vad sjutton ska det stå i ringen?

Ska till å beställa på nätet nu, men vad ska man skriva i graveringen i vigselringen?

M2b ska endast ha sin f-ring.. och vi ska skriva dit vigseldatum i hans ring.

MEN Ska man skriva bådas namn och sen datum i vigselringen då?

• Svar på tråden Vad sjutton ska det stå i ringen?
  • Any76

Oj, varför kommer jag alltid på lite i taget... *skäms*

En kvinna på ett annat forum jag hänger på skrev "do not remove" i sin makes ring :) Jag gillar dom med lite humor!

• 25juli

Vi skrev efternamnet och datum i vigselringen. Tyckte det var lättast så för det är ju vad vi heter ihop sen.

• PID

Den här var väl kul:

Wedding rings: the world's smallest handcuffs

• PID

Jag blev så inspirerad av den amerikanska sidan.

Funderar på att låta det stå "My precious" i min ring. Haha

• Helén556

Hejsan...
    När vi förlovade oss graverade de in bådas förnamn och datum i ringarna, detta var 1/10-96. När vi sedan skulle gifta oss tog jag för givet att bådas förnamn skulle stå i ringen men tyvärr står bara min mans namn och datum och år. Jag hade gärna graverat in mitt namn också men det har int blivit av än detta var 24/7 - 1999. Tala tydligt om hur ni vill ha det så att ni inte ångrar er.... Lycka till...

• saxomanix

vi har inga namn alls - jag vet ju hur han heter och dessutom har jag ju inte flera män :)
    Det står "Hamburg" och förlovningsdatum i min förlovningsring och i våra båda vigselringar står "Stockholm" och vigseldatum

• KirsiLaa

I våra förlovningsringar står det "Hastigt & lustigt 1/7-11". Vet ännu inte vad det blir för text i vigselringarna, men eftersom jag är allergisk mot tradition, så blir det säkert något annat än namn och datum bara. :) 

• friiddaa

Då min blivande inte skall ha någon vigsel ring utan enbart förlovningsringen så skriver han bara dit datumet. Men i min vigsel ring är det ett hjärta och datumet, tyckte inte att jag behövde namnen eftersom jag redan har det i förlovningsringen.

• Happy72

I min vigselring så står det titlen på låten han friade till!! "Two hearts" och datumet..

• Joanna86a

Min och min m2b har Lenny kravitz - I belong to you som "vår" låt.
    Där finns det många fina meningar att välja på och en som passar perfekt in för mig är "Before you, I was blind"
    Det kommer jag vilja ha i min ring. Det är en mening som betyder mycket för mig.

Svar på tråden Vad sjutton ska det stå i ringen?