• laris

    Ska ni skicka med ett infoblad eller nöjer ni er med en hemsida?

    Hej alla,

    Vi kommer att ha ett bröllop med främst vänner. Från början tänkte vi skippa infoblad i inbjudan och bara köra info genom en hemsida. Men nu börjar min sambo tveka på om det räcker med hemsidan och om vissa paktiska saker ska presenteras på ett infoblad.

    Hur gör ni? Tycker ni det är konstigt om ni fick en inbjudan utan infoblad utan endast en hänvisning till en hemsida?

  • Svar på tråden Ska ni skicka med ett infoblad eller nöjer ni er med en hemsida?
  • pavar

    Vi har precis gjort färdigt vårat infoblad. Där står fakta om transport till kyrka, till festlokalen samt hem. ( Vi har abonerat buss) Det står vem som är toastmaster så dom kan anmäla till honom om tal osv. Samt present att vi är så glada över att gästerna vill fira våran dag men om de vill köpa något önskar vi oss bidrag till resa. Jag tycker det är jätte bra med infoblad. Lite roligt med en bilaga i inbjudan hihi.

  • HelenaOlivia

    Jag tänker på mina släktingar som är äldre och inte är ute och surfar så mycket och min kära mor som blir bättre och bättre på datorer men kan nog behöva ett infobrev med i inbjudan, hihi

  • Wiimii

    Har varken infoblad eller hemsida.

  • Fenixx

    jag tänkte nog ett litet infoblad med lite kortfattat och sen med adress till hemsidan där allt står mer utförligt osv

  • EmMa09

    vi skickade ut våra inbjudningar i förra veckan, då med ett infoblad där nr. till toastmaster finns med, info ang. allergier m.m. och adressen till vår hemsida där ALL information finns!

  • Munchkin

    Vi hade både infoblad och hemsida. Alla har ju faktiskt inte internet, särskilt inte äldre, så vi tyckte att de skulle få samma info som de som kunde kika på hemsidan.

  • Flisa80

    Vi kommer varken ha infoblad eller hemsida, våra föräldrar informerar när de osa:r.

  • RTBW

    Vi ska ha ett litet infoblad om det som vi tycker är väsentligast
    och sedan göra som Flisa80, ha lite grejer som våra föräldrar meddelar gästerna när de anmäler sig.

  • Saggezza

    Vi har en utförlig hemsida. Vi satt och diskuterade detta innan och kom fram till att vi faktiskt inte bjuder en enda person som inte har tillgång eller internetkunskap så därav valet.

  • laris

    Så kände vi också...sen kan de alltid ringa och fråga de man ska osa till (deras nr står på inbjudan).

    Känner inte riktigt att jag orkar pyssla mer...


    Saggezza skrev 2009-01-20 21:24:46 följande:
    Vi har en utförlig hemsida. Vi satt och diskuterade detta innan och kom fram till att vi faktiskt inte bjuder en enda person som inte har tillgång eller internetkunskap så därav valet.
  • Villemoa

    Vi kände likadant; det går jättebra att ringa oss och fråga.


    laris skrev 2009-01-20 21:28:53 följande:
    Så kände vi också...sen kan de alltid ringa och fråga de man ska osa till (deras nr står på inbjudan).Känner inte riktigt att jag orkar pyssla mer...
  • Saggezza

    Vi har osa info övergripligt i inbjudan därstår mitt och killens nummer och på hemsidan står våra nummer och våra mammors då det ska gå att ringa dem också. Jag har bett b la mina tärnor att läsa det som finns på hemsidan och de tycker att all information finns där inklusive kartor till kyrka och lokal. Måste säga att jag tycker det här med infoblad är bra då det är någon av gäster som inte har internetvana men när alla har det så tycker jag att det blir onödigt dubbelarbete... Vi skickar våra inbjudningar i februari, gifter oss i augusti om det är något de undrar som det mot all förmodan inte kan få svar på genom hemsidan så är det bara att slå en signal till någon av oss... {#lang_emotions_tongue_out}

  • Augusti2010

    Jag håller med om att det där med gästernas internetvana är väl det avgörande. Det är ju för gästerna du skriver inbjudan, och är det så att vissa inte har/behärskar internet är det inte så snyggt att bara hänvisa till en hemsida. Vad gäller det där med att de kan ringa och fråga tycker i alla fall jag att man som gäst inte ska behöva göra det. Allt du behöver veta ska finnas i inbjudan och därmed bifogad info. Men det beror väl kanske på tycke och smak.

  • laris

    De enda som inte har internetvana är några släktingar (vi kommer att ha ca 10 personer från släkten och 80 st vänner). Våra föräldrar har tagit på sig att ringa upp de och förklara alla detaljer peronligen.

  • Villemoa

    Den enda som möjligtvis inte har lika stor internetvana som resten av våra gäster är sambons lilla mormor men hon får så gärna ringa och fråga oss
    Folk kommer antingen att ringa eller maila för osa och då tycker ju jag att man kan få fråga om det är något man undrar över.
    I vår inbjudan står det vilket senaste osa-datumet är, nr och mailadresser till oss samt vilken klädsel det är.
    Men som någon sa; man gör ju saker efter smak och tycke och det viktigaste är ju att man gör på det sättet man tror funkar bäst för en själv och sina gäster.

  • Buscia

    Vi ska bara ha en hemsida eftersom vi har så mycket information som ska med. De flesta av våra gäster använder internet och de som inte gör det skickar vi ut särskilt till.

  • Sååå lurade

    Å vi nöjer oss med infoblad!

  • Hemlig2009

    Vi har bara infoblad, har ingen lust att sitta mer framför en dator. Och riktigt allt behöver de faktiskt inte veta känner jag. Då är det roligare att de får fråga oss istället.

  • Tooticki

    Vi hade inget av det, gick otroligt bra ändå!

Svar på tråden Ska ni skicka med ett infoblad eller nöjer ni er med en hemsida?