• Garwin

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hallå!!

Har haft fullt upp men nu är jag tillbaka!
    har varit fullt sysselsatt med att läsa ikapp! Attans vilken fart det har varit på tråden!

Jag har efter 14 dagar gått ner 5 kilo! SUUUUPER nöjd!!! (Startade 3/1) Väger mig på måndagar. ENBART!

Harnu gått över på kombi. Äter tre soppor, eller byter en mot en bar och ca 400 kalorier utöver. Går sådär--
    tan Ketos så blir jag HUNGRIG!

Men jag tycker jag måste tänka på mina små kottar, jag vill ge dem en normal syn på mat och därför bör de se sin mamma äta med dem. Jag jobbar på hungern.. Försöker hitta ny balans!

Jag är GRYMT imponerad av eran viktnedgång tjejer! Ser fram emot att snart snart få gå ner på en ny siffra!!!!

Planerar att fullfölja kombinerad till nästa vägning och se hur det känns och hur resultatet har blivit. Sedan får vi se!!!

KRAM till er alla!!

• Garwin

Jag fyller i Enkäten oxå!

GARWIN
    Startdatum: 3/1
    Jag går på ren/komb- hur länge? Två v ren kur, kombi sedan i måndags.
    Ska du gå på komb kur? Oh yes! Lääääääänge (hoppas jag)
    Maxvikt: Spräckte 100 med sista kotten i magen.... (aldrig mer)
    Startvikt med Cbk? Äh.. privat!
    Hur många kg vill/ska du gå ner? vet ej.. Inte så viktigt! Vill må bättre och bli fastare! Stlk 40 snarare är 44..
    Din längd? och målvikten? 166 cm.. Har ingen målvikt..
    Delmål? Nepp! Klara av två veckor med ren kur (=klart!!)
    Belöning: Får köpa mig sidenunderställ så jag har i skidbacken!
    Dagens vikt? 5 kg mindre än när jag började!

• Garwin

MilosMamma
    Krya på dig!!!

Pentan:
    Tack!
    tråden är ovärderlig för mig, även om jag inte alltid är så aktiv i skrivandet.. Men jag läser!! Skall bättra mig, man måste ge lite oxå, eller hur??

• Garwin

Önskebrunnen!
    tack!
    Jag ser att jag äter ungefär som dag 2-4. Ska pröva och dela upp enligt förslaget.

Bra att jag är förberedd på att vikten kan komma att stå still.. Jag får vänta en vecka till med att utvärdera om det har fungerat!

Motionen får jag jobba mer med. Jag får inte till daglig. Men satsar på gymet 2 ggr per vecka. Får gå i trappor mm på jobbet..

Hur gör ni andra?
    Vad gör ni, hur ofta? Hur får ni tiden att räcka till?????

//

• Garwin

By the way..
    Jag kör blandat med nutriletts barer och CK, tycker de förstnämnda är godare och mycket billigare.. Det kan väl inte spela så stor roll, eller???

//

• Garwin

cbk09

2,5 timmar. Imponerad

Själv har jag suttit inne hela dagen med en förkyld lillebror.. (min yngre son alltså) Hoppas verkligen han inte smittas! Nu laddar jag för GYM imorgon!

Ska på middag hos en kompis som är insatt i kombi-kuren! Jag har valt att bara berätta för de allra närmaste. Kollegan jag delar rum med, familjen och några kompisar. Så slipper man en massa åsikter (jag i alla fall inte vill ha) Folk älskar att berätta för en att det är bättre att äta som vanligt fast mindre och att motioera mer. Men som sagt middag bestående av skaldjurssallad hos förstående vän! Kan inte bli bättre!

Hej på ett tag.

• Garwin

AHA!
    Jag har oxå fått sämre hy!
    Tror på din teori Pentan, om slaggprodukterna!

Önskebrunnen,
    jag har följt måltidstipsen idag, med delad bar och frukt. Mått mycket bättre!! Stort TACK till dig!!!

Lillebror fyller år snart och det är kalas i helgen. Jag satt precis och delade upp godispåsar till fiskdammen, och vet ni: Det luktade ÄCKLIGT!!! Jag var inte alls sugen på godis.

Fashinerande.

• Garwin

Önskebrunnen!
    Håll mig updaterad om hur det går för dig!!!!
    Kanske kan vi hjälpa varandra!

Kram!

• Garwin

Tokstolla!
    Kan du ha nått den berömda platån??
    Kroppen tar "paus" ibland, från viktminskningen. Men sen rasar det på igen.

Men jag förstår din frustration..

• Garwin

cbk09
    Kan du inte ta dålig hy ett par månader för att nå ditt mål? Hyn återgår ju i alla fall till "det vanliga" efteråt! Och varför är du kass? För att din hy reagerar på ett oväntat sätt eller för att du inte gillar att dina planer spricker`?

Vi tjejer borde försöka och inte slå oss själva i huvudet.
    VI ÄR BRA!!!!!!! DU är BRA!!!!
    Du har påbörjat en superviktig viktresa!! Du är en HJÄLTE!!!

Jag har varit på badhus med kottarna! Ledig idag eftersom det är studiedag på skolan.. Och jag lovar, att se mig i bikini var all motivation jag behövde för att köra strikt komi ett bra tag till!!!

Kram

• Garwin

GARWIN
    LÄNGD: 166 cm
    ÅLDER: 34 år
    MAX VIKT: Höggravid spräckte jag 100.... I dagarna 4 år sedan!VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: kombi
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: ett tag till
    SLUTMÅL: oklart
    DELMÅL: 1) 2 veckor på ren. 2)Påbörja konsultation
    BELÖNINGAR: Inga, försöker få bort det "tänket"
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Vet inte
    MOTION: Gym på jobbet minst en dag i veckan, satsar på två. Promenader mm

Hörrni tjejer, jag har en fråga som jag vill att så MÅNGA som möjligt tycker till om!
    - Hur tänker ni er ert "fortsatta" liv efter CK?

Finns det ngt "efter" eller skall man behålla tänket med soppor och bars som ett inslag i livet och med dessa "korrigera" vikten efter en resa, fest eller högtid mm. Eller är detta en kort period där man går ned och sedan "kan" äta utan att gå upp?

Jag öppnar för diskussion kring detta?? Superintresserad av att höra era kloka inlägg och tankar!

• Garwin

Önskebrunnen!
    Jag var hungrig de första dagarna. Gick ur ketos antar jag.. Nu är jag mer i fas med matuplägget och det fungerar mycket bra.. Vet inget om vikten..

Har idag ätit kycklingspett med sås och sallad med familjen. Jag har styrt upp matlistan så att jag kan äta med dem! Mycket protein blir det. Fast idag blev det mer än 100 gram..

Tack för era tankar kring framtiden. Jag är inne på ngt liknande. Därför har jag heller inget MÅL. Rädd att jag kommer att återgå i gamla hjulspår om jag har ett viktmål som jag uppnår.. (Jag fungerar nog lite knäppt)

cbk09
    Det är nog klokt att vänta och se två veckor. Det kan ju vara ett övergående problem. (Håller tummarna).

Pentan
    Bra idé med reguljära vägningar. Jag ska kanske införa det med. Föratt hålla kollen. Jag slutar ju gärna väga mig.. Kankse ska man fortsätta väga sig varje måndag eftersom det kommer att bli rutin ett tag framöver. Låta det bli en livslång vana.. Hmm. Jag ska fundera över det här.

Go' Fredag på er!

• Garwin

Pentan!
    Jag hade problem med just den där känslan i gommen när jag körde ren kur!!

Tokstolla
    Låter oxå som en bra plan.

cbk09
    Nej jag tänker inte pressa kroppen mer än vad jag gjort med ren kur.

• Garwin

Hej igen!
    Jag har med glädje och nyfikenhet läst igenom vad som hänt sedan jag sist var inne på tråden!

Kul med nya!
    Min Soulmate, Välkommen!! Jag gick in i ketos sent. Men det var värt att vänta på! Ingen hunger.

Cbk09 och Tokstolla! Lycka till med er nystart på ren kur. Jag förstår att det är tufft, eftersom man är så extremt peppad inför första vändan. Å andra sidan vet ni ju att det finns en ljusning i tunneln! Jag håller tummarna för er!

Uppdatering!
    Jag körde ren kur i 15 dagar, vilket var mitt personliga mål! Sedan dess kombinerad! Jag har totalt, sedan den 3/1 tapat ca 6 kilo! Jag är supernöjd. Med kombinerad (och då pratar vi en hel del fusk för det har varit en massa kalas på hemmfronten) så har jag tappat 00,5/ vecka.
    Jag har börjat träna en hel del! Och känner resultat! Jag känner mig mycket mera slim och fit!!
    När jag gick från ren till kombinerad var det super jobbigt först. Antar att det var när ketosfasen "gick ur". Jag var så vrålhungrig!! Men sen fick jag hjälp här! (Var annars..) Och vande mig! Nu kör jag alltid CB till frukost! Och ofta till lunch. Sedan äter jag hemma med familjen. Kan ta en frukt eller en halv bar til mellis oxå. Men det mest fantastika är all energi jag fått!!! Det fullkomligt spritter i mig! Mycket ovanligt! Är glatt på gymet vid kvart i sju och hinner köra mina övningar innan jobbet!

Och så mycket som jag lärt mig! Jag kan känna skillnad på hunger och sug! Suget hanterar jag (oftast) med att blanda slimbridgedryck och dricka ganska mycket! Jag dricker fortfarande 3 liter.

Jag har dock inte kommit igång med min konsultation ännu.. men det kommer! Just nu njuter jag av mitt välbefinnande!

Ursäkta mitt lååååånga inlägg!

Kram

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!