Inlägg från: Isabellekaramell |Visa alla inlägg
  • Isabellekaramell

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hej alla duktiga!!

Jag har följt er ett tag nu och jag tycker att ni är så himla inspirerade! Jag har gått på ren kur i 12 dagar nu och har tappat 4 kg. Är jätte frusen och trött, men jag kämpar på.

Det är så kul att läsa om andra i samma situation, hoppas vi kan peppa varandra!

Kram!

Här skriver jag lite info om mig.

LÄNGD: 164 cm
    ÅLDER: 24 år
    MAX VIKT: 81kg
    VIKT START CK: 76kg
    VIKT NU: 72 kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur.
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Slutar när jag är nöjd.
    SLUTMÅL: 60 - 65 kg
    DELMÅL: Under 70 kg!
    BELÖNINGAR: Små roliga saker såsom kläder, smink osv.
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Enligt CK´s rekommendationer.
    MOTION: Hundpromenader, yoga, lite styrketräning i framtiden.

• Isabellekaramell

Hej alla duktiga CK-tjejer!

Jag vart ju såklart sjuk förra veckan. Legat med världens feber så jag fick lov att börja äta lite...men har just inte gått upp nåt eftersom man inte är så sugen på mat när man är sjuk. Men nu är jag igång igen! Dag 5 idag...så nu har ketosen och humöret infunnit sig igen!

I morse vägde jag 71,2 kg. Så nästa vecka hoppas jag ligga under 70!!!

Kram på er alla! Ni är så duktiga! Kör hårt!

• Isabellekaramell

Pentan och 1augusti2009: Shit vad ni är duktiga! Ni är mina idoler!!

Student73: Grattis! Nu är du på rätt spår! Keep up the good work!

Själv har jag kämpat mig igenom helgen...dom är absolut svårast för mig. Har tidigare förknippat helgmys med frosseri, så att titta på tex melodifestivalen utan att äta nåt gott till är rena tortyren för mig. Känns inte alls lika kul. Är det inte sjukt?

Jag undrar om nån utav er gör detta i smyg? Alltså att era vänner och bekanta inte vet om vad ni gör? Jag har valt att hålla det för mig själv. Bara min familj vet. Det känns skönast så för jag orkar inte hålla på att förklara. Alla mina vänner är väldigt negativa till "pulverdieter". När ingen vet nåt känner jag inte heller nån press på mig och det känns bra. Men det har också gjort att jag fått lov att isolera mig lite. Kan inte gå på middagar och så, så mitt sociala liv är helt dött just nu. Det känns oftast ok, eftersom att jag vet att det bara är en period, men ibland, som just nu, känns det himla jobbigt. Är det nån som förstår vad jag menar?

Stora kramar på er alla!

• Isabellekaramell

Kul att det går så bra för så många av er!

Jag har tyvärr haft några rejäla skitdagar...

I onsdags fick jag en akut allergisk reaktion i ansiktet och fick skynda till akuten. Ansiktet var svullet som en fotboll, rött som en tomat, kokande varmt och fullt med vattenblåsor. Ögonen var dessutom helt igensvullna. På akuten blev jag hela dagen eftersom att läkarna tyckte att det var riktigt illa, men till slut fick jag åka hem efter massor med kortison och andra mediciner. På kvällen började det bli lite bättre. Sov lite halvkasst eftersom att hela ansiktet brände.

På morgonen var den värsta rodnaden och den brännande känslan borta. Men under dagen blossade det upp igen och vart ännu värre. Så det bar iväg till akuten igen. Och där blev jag hela gårdagen.

Idag är jag lite lite bättre men mitt ansikte ser ut som en nygräddad pizza, ni vet, röd med massa ostbubblor. Plus att jag har jätte ont!

Kuren vart bruten eftersom jag så hastigt fick åka till akuten. Sen så har jag nog behövt lite extra energi eftersom jag varit så dålig men jag blir bara så ledsen...Det gick ju så bra för mig trots förra veckans kanonförkylning och feber. Och nu detta...Nej, känner mig så deppig just nu. Förlåt om jag deppar till det för er men kände bara att jag fick lov att ventilera lite.

Nu hoppas jag bara att det inte blir nå mer och att jag blir återställd i ansiktet. Doktorn sa att det skulle ta några dagar och att jag borde äta riktig mat så att kroppen orkar läka. Sen får jag väl ta nya tag...igen.

Tack för att ni finns och ni är kanon duktiga...Blir inspirerad av er. Så jag ska banne mig klara det här trots dessa bakslag, men just nu känns allt barasåååå himla TUNGT.

• Isabellekaramell

Dag 1 - igen.

Idag börjar jag igen efter förra veckans sjukdom. Anisktet är inte helt läkt än men jag känner mig redo att ta tag i kuren igen. Har under tiden jag varit sjuk haft mycket tid att fundera på min vikt och vad jag ska göra åt det så nu känns det som att jag har en inre vision om hur allt ska gå till.

Det känns så himla bra att veta att man inte är ensam. Ni är GULD-värda!

• Isabellekaramell

Sitter här och sippar te och kämpar mot suget...Dagen har gått bra men nu är jag helt utsvulten! Längtar efter dag 3.

Välkommen Mi och Nez!

Emmox! Jag rekommenderar naturdiets färdiga dricka. Den drack jag nån gång när jag hade slut på soppor och jag gick inte ur ketos. Det är 200 kcl i en. Ungefär samma mängd vitaminer och mineraler osså.

GiJA: Rekomenderar inte Nutrillet...riktigt kasst näringsvärde. Saknar massa viktiga vitaminer och annat man behöver

Kramar på er alla!!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!