CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
Hej!
Jag ska börja ren kur på måndag. Ska åka och inhandla imorgon. Har aldrig provat Cambridge förrut. Vilka smaker gillar ni bäst?
Hej!
Jag ska börja ren kur på måndag. Ska åka och inhandla imorgon. Har aldrig provat Cambridge förrut. Vilka smaker gillar ni bäst?
Imorgon startar jag för första gången...
Jag har tänkt mig 4veckor renkur o sedan trappa upp för i april åker vi på en resa o gifter oss.
Hur mycket brukar man ungefär gå ner på 4veckor?
Jag går på spinning flera gånger i veckan jag antar att jag får ligga lite lågt med det nu under renkur eller?
Bodypump brukar jag också gå på. Kommer jag att kunna fortsätta med det under renkur?
Många frågor från mig o antar att det blir fler...
Hej!!!
Startvikt idag 74kg
Har nu provat kakaomint= God
Är så glad att den här tråden finns så man kan få tips o råd.
Den stora frågan: Varför gjorde jag inte det här tidigare istället för att vänta tills att det blev bråttom inför resa och vigsel??? Bättre sent än aldrig.
Nu är jag på G tjejer. Påminn mig om det när jag gnäller om hur hungrig jag är.
En kompis till mig tipsade om Omega3. Den skulle även hjälpa till med förbränningen..vet ej om det stämmer...
Jag hade tänkt försöka träna men känna efter hur mycket jag orkar. Jag tränar spinning och bodypump.
Är på min första cambridge dag idag.
Hej hopp!!!!
Första dagen avklarad!!!
Gick jättebra. Klarade ett 75min spinningpass på eftermiddagen oxå.
Nu ska vi se hur andra dagen går.... Har precis druckit kakao o den var inte någon höjdare men helt ok iallafall.
Har nu provat kakaomint, cappuccino, kycklingsoppa och kakao.
Jag är laddad...Ser mig själv i bikini 7kg midre (hoppas på att jag ska gå ner mer men jag vill inte bli besviken så jag siktar lite lågt).
Dag 3 o det känns helt ok..lite trött i huvudet, kanske kan bero på att jag druckit på tok för lite än så länge idag. Har varit på ett möte o glömde ta med vattenflaskan eller rättare sagt flaskan låg tom i väskan.
Ska försöka mig på ett spinningpass ikväll.
Har nu provat banan, ja det var ju som att dricka skumbanan :)
Hur är det med te, kan man dricka alla sorter (frukt te)?
Ni är ju superduktiga här inne..... Tror det är vanligt att man blir lite nere ibland även om det är skitjobbigt....
Jag är idag på dag 4 o det känns helt OK.
Var på spinning igår kände då att jag inte hade så mkt ork som vanligt men jag trampade på så mycket jag orkade...
Nu ska kilona väck för gått!!!!!
Dag 5
Vikt 71,0
Har gått ner 3kg. Antar att 2kg är vätska.
Längtar efter en god sallad eller en kycklingfile men jag står ut dessa veckor. För jag ska ju vara snyggast vid poolen på Gran Canaria hmm eller hur var det???
Det känns fortfarande helt OK inte lika mkt ork som vanligt men det är väll som det ska.
Saknar energin lite, skulle vilja orka ge lika mycket på spinningpassen som jag brukar men men den tiden kommer tillbaka.
Ohh jag är livrädd att magen ska braka ihop och inte hinna på toaletten. Har hört att det blivit så för endel. Antar att det är vanligare att man blir förstoppad.
Vi ska bo på Dunas Maspalomas. Ja då är vi nog snyggast på Gran Canaria antar jag...
Ja vi gifter oss där nere. Vi åker den 9/4 och gifter oss den 14/4.
Tycker att du gör helt rätt i att äta. Om jag vore dig så skulle jag lägga in lite mat (säger jag som är helt nybörjare på det här).
Du har ju kämpat jättebra!!!!
Du kanske slapp helvetesdagen. Jag är på dag 7 o min helvetesdag har fortfarande inte kommit...
Cappuccino, kycklingsoppa och grönsaksoppa har jag provat och gilar dom.
Du kan ju dricka de andra varma också det har jag inte gjort själv men vet andra som gjort och gillar det.
Är lightdrickor OK under renkur?
Oj vilken skillnad. Vad duktig du är...
Dag 10 Det är går ju kanon. Första veckan tappade jag 4kg. Försöker att bara väga mig på måndagar.
Var och köpte en klänning till DEN stora dagen igår. Den jag hade köpt tidigare kommer att bli för stor :)
Här i huset har ett av barnen magsjuka så nu är det bara att hoppas att jag klarar mig.
Varför har jag inte gjort det här tidigare??
Min startvikt var 74kg.
Det är säkert lite olika hur mkt man klarar. Jag har fortsatt att träna som vanligt. Spinning och bodypump och det går bra. Lyssna på kroppen.
Tänk vad olika det kan vara med smaken. Jag tycker det är gott. Vaniljen gillar jag jätte mkt. Kycliingsoppan och grönsaks soppan är också jättegoda. Den jag inte kommer att köpa igen är kakao fast den var helt ok varm.
Du kryssade väl i den när du skrev inlägget??