• Fru Nolsu

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hej tjejer,

Har följt med er ett tag på sidan av utan att ha ett konto. Var till en början intresserad av CBK och började med att läsa här för att ta reda på hur man faktiskt upplever det.

Efter lite funderande och ångest inför spegelbilden och det stundande bröllopet i augusti bestämde jag mig för att ge det en chans i alla fall. Efter att ha läst om alla er modiga tjejer som går på ren kur tänkte jag att det kan vara nyttigt med någon som kör kombinerad istället!

Så lite fakta:
    LÄNGD: 173
    ÅLDER: blir 28
    MAX VIKT: närmre 90 tror jag men ej fått bekräftat...
    VIKT START C.K: 85.7
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Kombinerad
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Tills jag känner att jag nått en bra vikt och kan hålla den framåt
    SLUTMÅL: Mellan 73-75
    DELMÅL:Under 80!
    BELÖNINGAR:Får köpa ngt lyxigt - riktigt lyxigt menar jag då som en svinigt dyr väska
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Genom att lägga till ett mål och ta bort en soppa.
    MOTION:Tränar 3-4 ggr/ vecka + en ridlektion. Kör spinning, pump och box,

Idag väger jag 78,4!!
    -7,3 kg!!
    Kan inte fatta det riktigt, men då har jag iofs legat hemma med magsjuka i tre dagar och tappat två kilo, men det känns så underbart att se siffrorna på vågen bli mindre och inte större. Det märks på mina kläder och i ansiktet! Jihooo!!

Måste säga att det inte är så jobbigt att köra kombinerad, trodde det skulle vara värre. Men jag kör en drink till frukost, vanlig lunch, ofta GI inspirerad, frukt till mellis och två drinkar på kvällen. Om jag tränar på kvällen tar jag en drink på jobbet innan jag går annars blir det kl 17:30 och 19:30. Tränar mycket på morgonen och det funkar bra att kliva upp och köra en timme spinning på tom mage, trodde inte att jag skulle orka.

Det största genombrottet för mig har nog varit att inse att det inte är farligt att vara hungrig utan jag klarar mig faktiskt ändå. När blodsockret är under kontroll så funkar det ju bra.

Det är inspirerande att läsa om er alla - jag skulle bara vilja avsluta med lite annan typ av pepp.
    Glöm inte att vi duger som vi är - det är nyttigt att ta tag i ohälsosam övervikt med det är även viktigt att älska sig själv för den man är. Det är ok att unna sig - IBLAND!!

• Fru Nolsu

Halva veckan avklarad och har lyckats få in tre träningspass! Tog mig upp och spinnande 45 minuter i morse 6:30 *nöjd*!!

Har köpt på mig mera påsar så nu är jag laddad för ett par veckor till - målet är att komma ner till 75 för att sedan bara ta en drink till frukost och bibehålla träning och sund mat. Som tur är gifter jag mig inte förrän i augusti så har möjlighet att köra en hårdkörrning senare i sommar med.

Bra jobbat alla!!

• Fru Nolsu

Hua, det har inte varit en bra helg matmässigt... god middag ferdag, lördag och i kväll ska vi till svärföräldrarna, och där är det åxå god mat och alltid fika efteråt....
    Men jag får väl ta och lägga in ett extra pass i veckan i stället.

Provade min klänning i veckan igen - och det har blivit en stor skillnad sedan jag köpte den för 2 månader sedan, hade en snygg ryggklyfta med fett som hängde över kanten - det är borta!! Nu är det lite kvar runt höfterna som vore bra om det försvann lite, sedan är det helt perfekt! Hoppas att inte för mycket försvinner på tuttarna så att det blir tomt därframme. (Klänningen jag köpt är samma som på min bild!)

Laddar för en bra vecka och krutar på lite nu!!

• Fru Nolsu

Bra jobbat alla!

Jag kör ju på kombinerad kur och har haft ett par dåliga veckor med sjukdomar och ingen möjlighet att träna och ätit dåligt. MEN!! Döm av min förvåning när jag ställde mig på vågen idag och den visade 78.4 (startade på 85,8) hade gått ner 0,5 kg sedan veckan innan!!
    Känns skönt - nu ska jag bara bli av med min förkylning så kanske det är dags att börja springa när våren gör sig påmind, ska faktiskt bli lite roligt när man inte har massa stora tuttar och mage som är i vägen!!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!