Inlägg från: blivandefru2009 |Visa alla inlägg
  • blivandefru2009

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hej!
    Säger som många andra att jag är så otroligt imponerad av er!

Har just avslutat samtal med min konsulent. Ska iväg i e.m för att inhandla lite soppor & shaker
    Imorgon kör jag igång!
    Hoppas att jag får hänga med er här för inspiration och kanske gråta ut en skvätt då allt känns åt hel.... eller bara ha några likasinnade att "prata" med.

Kram!

• blivandefru2009

Hej!
    Började idag med CB.
    Frukosten blev en underbar cappuccino och nu intar jag en svampsoppa.
    Tänker fördela påsarna på kl 09, 14, 19, tror det kan funka rätt bra för mig. Iaf dom dagar jag är hemma.

Det jag funderar på är hur man ska lägga upp påsarna när man jobbar natt. Någon som jobbar natt?
    Hur lägger ni upp "maten" då?

LÄNGD: 175
    ÅLDER: 37
    MAX VIKT: 122 om jag inte minns fel, då min dotter föddes -06
    VIKT START C.K: 111,3
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: ren kur i 2v, sedan utvärdering
    SLUTMÅL: 85kg
    DELMÅL: under 100
    BELÖNINGAR: mindre på vågen
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: ----
    MOTION: promenader, crosstrainer, övningar

• blivandefru2009

1augusti209 - Wow! Vilken skillnad!! Hur mkt har du gått ner?, och hur mkt till vill du ner?

Sitter nu och väntar på att kl ska bli 19, är sugen på en cappuccino

• blivandefru2009

Pentan - Kikade in på din blogg! En fantastisk resa du gjort!
    Bloggen är sparad i mina favoriter som pepp

• blivandefru2009

Dag 2 här...
    Snabbrapport...sängen väntar...*gäsp*
    Har inte varit det minsta sugen på mat idag.
    Inga problem med sug efter mat. Varken då jag gjorde mat till barnen på dagen eller i kväll då gubben min stekte hamburgare.
    Har klarat mig bra med mina påsar och vattenflaskan *duktiga jag*

Nattinatti!!

• blivandefru2009

Gomorron!
    Ligger lite efter i schemat men snart är det dax för frukostshake

Ni som tränar: Klarar man en riktigt hurtig prommenad så här i början innan kroppen har ställt in sig?

• blivandefru2009

Eller kanske 30-45 min på Crosstrainer?

• blivandefru2009

Jag mår jättebra så här in på 3:dje dagen.
    Det enda är att jag känner mig lite trött i huvvet, som när man är trött och bara vill sova.
    Vill ju inte riskera att stå på maskinen och tuppa av eller nå't... Får prova ikväll när gubben är hemma

• blivandefru2009

Frida - Oj då! Tycker du att dom är så otäcka??
    Jag älskar CK's shaker och grönsakssoppan.
    Jämför man med nutrilett och liknande så är det att vara i hemmelriket och äta tycker jag

Så du tränar oxå, ja jag får väl göra ett försök ikväll för nu kliar det lite i benen

• blivandefru2009

VArför blev min gubbe röd?? Jag är inte arg??

• blivandefru2009

Svampsoppan är ok för mig - problemet är att det känns som småsmå grus korn i den *huwa-ryser*

Min stor favvo är Cappuccino - mitt kvällsgodis

Njae, jag kryssade faktiskt inte i ngn gubbe alls i det inlägget, annars är jag rätt så förtjust i dom

• blivandefru2009

Fredag - dag 4... Känner mig fortsatt starkt motiverad.
    Inga problem med vare sig humör, hunger eller ngt, mår bara bra.
    Ska jobba inatt, första sedan jag började på ren kur, få se hur det går. Ska därför dra ut lite på tiden på min första shake till kl 10 och den blir en ½ påse, sen blir det vid 15 & 20. Resterande ½ tar jag vid 23-24 på jobbet.
    Blir det vettigt tror ni?

1aug: Så liiiite från hela 20kg! Men det var ju igår så då är det kanske 20 idag Fantstiskt iaf!

Jag försöker nog tänka lite som Heloise. En dag i taget. Men ssamtidigt har jag siktet inställt på minst 2v ren kur.
    Men känns det bra då så kommer jag säkert köra en dag till...och en till...och en till...vem vet?

Det är så roligt och inspirerande att läsa om stora och små mål i tråden!

• blivandefru2009

I dag fick jag min shaker och lite mintpastiller på posten

Pinac - Skönt att du mår bra på ren kur? HAr du använt CK förut?
    Jag började hösten -07. Men av olika anledningar så kunde jag inte ge det 110% då så jag slutade.
    Nu finns det mycket bättre förutsättningar att klara detta, och första målet är ju bröllopet den 25 april. Tills dess ska jag vara under 100kg. Vägde mig idag och då stod vågen på 107,9...ett minus på 3,4kg på 3dgr. Det sporrar
    Sen är väl slutmålet igentligen att komma ner till min måbra vikt på ca 80kg. Som sagt ett steg i taget

1aug: Vad kul att få ringarna!! Längtar tills vi kan hämta våra!!

Trevlig fredag kväll allihopa!

• blivandefru2009

Hej allihopa!

Idag har jag varit hungrig
    Kände det redan då jag vaknade, men jag har varit stark och inte ätit ngt. Min middag, grönsakssoppan, lugnade hungern något. Jag häller i mig vatten konstant!

För att inte tänka och känna något så har jag: putsat alla fönster, rensat & torkat ur alla köksskåp, städat en garderob i tvättstugan där ALLT förvaras. Nu sitter jag här vid datorn och läser allt och inget

knyjoy - Japp, vi tänker mörklägga hemma hos oss och mysa

Grattis till alla som dom senaste dagarna ställt sig på vågen och fått minus! Bra kämpat!

Pentan - Styrkeram till dig! Läste din blog och tycker synd om dig! Jag vågar inte tänka tanken på att sluta med påsarna, är rädd för att jag kommer göra som du - vräka i mig ALLT!! *huwa*
    Jag vågar inte ens smaka mina mintpastiller, funlight - tänk om jag blir hungrig?? Vill ju inte känna hungerskänslor

Fru Nolsy - Kul att klänningen sitter bättre! Är som du, rädd för att byste ska försvinna för mkt, däremot kan det försvinna runt häcken nu!

Här glöder det visst om tangenterna ikväll...

• blivandefru2009

Kikar in mitt i natten från jobbet...*gäsp*

Idag tog jag med en xtra påse. Har känt att det inte räcker med en halv påse. Hoppas nu att det blir lättare fram på småtimmarna.

Ser att det är fler som har problem med klumparna i jordgubben. Och som jag upplever det så är det bara den som är väldigt svår att få "len"...men jag tycker om den iaf

1aug - Grattis till -1,7. Så du är nära 90 nu? Å tänk om man vore där...har siktet på 99 just nu.
    Vad härligt att orka med "nya" lekar med dottern, hoppas att eran Sthlm's helg blev som förväntad!!!

Hårstrå i halsen? Får nog tacka högre makter för att jag sluppit det

Jag provade min klänning i onsdags. Den sitter perfekt i snörningen i ryggen, så igentligen borde jag ta det försiktigt fram till bröllopet så jag inte går ner för mkt. Men nu är man ju inne i detta med ren kur så vill man ju bara köra på

Oups...time to go...

• blivandefru2009

Jag föll i fredags...och har inte tagit mig upp än
    Men jag blir så jäkla motiverad då jag läser om era framsteg och glädjen i något litet.
    "Visst fan kan jag" tänker jag
    Men varför sprack det då i fredags? JAg åt konstant hela helgen, sedan har jag gått och haft ångest och stoppat i mig ännu mera mat. Begränsningar som "nu räcker det" existerar inte för mig helt enkelt. Det är att äta allt eller inget!
    Nu sitter jag här med min kaffe. Ska jag börja idag igen, eller ska jag vänta? Fan, jag gifter mig om en månad och vill verkligen ha den där "wow" reaktionen från dom jag inte har träffat sedan i julas.
    Jag fixade ju 10 dagar på ren kur och tappade då ca 6kg vilket jag var mer än nöjd med! Men jag VILL ner mer, jag VILL ha det där jävlarannanmma i mig att "nu är det jag och min viktminskning som är prio 1".........................
    Blää, nu har jag spytt ur mig ordentligt, ska dra ett täcke över skallen och bestämma mig - mat eller inte mat?
    DET är den stora frågan för mig just nu!

Kram till er alla - ni är en sporre för mig fast det kanske inte märks just nu i mitt inlägg!!!

• blivandefru2009

När min gubbe åker från jobbet så köper han med en ny veckoranson till mig.
    Imorron bär det iväg på renkur igen. Och JA, jag är peppad att köra igen. Mådde ju fasen så mkt bättre på ren kur än då jag äter - sover bättre, piggare, mer ork, magen spökar inte... Ja jag ser inga nackdelar iaf.

Hej hopp

• blivandefru2009

Hej igen!
    Har skummat igenom lite för att se hur det går för er alla - mina inspirationskickar

Jag hade tänkt börja förra veckan igen på ren kur, men det hände lite saker som gjorde att det inte var läge just då.
    Men idag är jag på G igen och ser fram emot den rena kuren.

Det har nämnts om dessa stickor för att kolla om man är i ketos?? Det är dom man köper på apoteket?
    Vad heter dom och hur funkar dom?

Nu ska jag försöka få iväg ett litet infoblad till våra bröllopsgäster

Kram På Er!!

• blivandefru2009

Idag är det min 2:a dag på ren kur. Mår lika bra som för några veckor sedan då jag körde - känns skönt! Ingen saknad av mat!
    Den där jobbiga reaktionen från omgivningen känner jag oxå igen.
    Då jag körde ViktVäktarna var alla så förstående och intresserade av hur deras upplägg var nu för tiden.
    Nu när man kör CB - Men det kan ju inte vara bra, du kommer gå upp allt sedan igen, du svälter dig, osv osv...
    Det jag blir mest förbannad på är nog att dom sitter och gnäller över sina kilon som kommit smygandes men i nästa andetag langar dom in en bulle till kl 02 på natten.
    Blir ju lite fel då tycker jag.

Solen skiner - men det blåser, ska ta med mig dottern ut för lite luft.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!