• Emmox

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

JAG BEHÖVER HJÄLP av erfarna ck-kurare!

Skulle fylla på mitt ck-förråd idag och så hade de stängt! Jag är ny och hade helt missat att de inte har öppet på tisdagar. Jag har enbart varma soppor kvar i skafferiet, men jag vet inte om jag klarar av att dricka en varm soppa till frukost... någon som vet/har ett förslag om vad man bör göra?

Jag funderar på om man kan dricka vatten, ta 1 dl fil och några kalkonskinksskivor istället. Jag vill helst slippa, för jag är rädd att det pajar allt! Har gått på ck en vecka nu precis...

Tacksam för svar!

• Emmox

Isabellekaramell och tokstolla:

Tack för hjälpen! Jag har bestämt mig för att äta en varm soppa imorgon, eftersom jag förstår att det inte kan ersättas med t.ex. 1 dl fil, då jag förmodligen kommer bli lika hungrig på en tio minuter, samt ur andra aspekter. Så jag ska härda ut med en soppa - det måste gå. Har inte haft tiden att köpa naturdiet som ni föreslog så jag får ta soppan.

Tack för hjälpen!

• Emmox

Jag fixade det =) Har precis slurpat i mig en grönsakssoppa a la ck och mår skitbra! Pepprade lite med basilika och vitpeppar, så nu stinker man vitlök. Skönt att det är över.

Tack för hjälpen!! kram

• Emmox

Tjena! Jag är verkligen imponerade av er allihopa!

Tänkte passa på att fråga, om det är någon som vet. Jag har gått på ren kur i snart två veckor och funderar på att gå över på kombinerad kur. Är det någon som vet om man går upp i "övergångsfasen"? Jag vet att man fortsätter att gå ner i vikt, men i lite långsammare takt, men går man upp något i övergångsfasen?

Kan vara bra att höra med någon som vet...

/E

• Emmox

Heloise: REDAN 8 kilo! Gud, va bra! Jag gick ner 4,4 kilo på dem dagarna =) kul att höra!

Bongen80: det har förmodligen gett resultat :)

• Emmox

GiJa skrev 2009-03-18 19:34:44 följande:

hur ska jag sköta upptrappningen bäst med tanke på både vikten och omställningen från ren kur till att börja äta. Hur har ni andra gjort? Vad har passar er bäst?
    Jag började kombinerad kur förra veckan. Jag följde schemat som jag fick med cambrige. Jag hade bara kört ren kur i ca 2 veckor, och de säger ju att ju längre tid man går på ren kur, desto längre tid bör upptrappningen ta... men jag vet inte hur "länge" man måste ha gått på kuren då... Jag trappade upp på ca fyra dagar: dag1: 100 g lax dag2: 100 g kyckling och lite ruccola dag3: 100 g kyckling och ruccola m. tomat dag4: 100 g köttfärsås och ytterst lite fullkornspasta m grönsaksallad. dag5: köttfärsås, lite mer fullkornspasta m grönsaker (mkt liten portion, halva tallriken grönsaker) och sedan har jag kört 2 påsar/dag med två små måltider. Istället för en vanlig stor middagstallrik kör jag med en liten tallrik man brukar typ ha sin macka på. Trappa upp långsamt och ÄT under inga omständigheter någon form av onyttig mat: chips, coca-cola, bakelser, godis m.m. för risken är stor att godissugen kommer som en baksmälla och du blir fast i ätandet igen. Ät "onyttigt" när du känner dig redo att kontrollera suget. Om du börjar trappa upp en vecka innan du åker tror jag att det blir bra :) Äter du mindre än vad du borde går du ju ändå ner i vikt. Lycka till och jag önskar dig all lycka på bröllopsdagen och framtiden därefter :) /E
  • Emmox

Ville bara tipsa lite! Jag dricker banan, vanilj och blandar banan och kakaominten - gottigottgott! Men jag kan inte dricka bananen och vaniljen utan att peppra med massa kanel - ett jättebra tips till er som tycker om kanel - det blir riktigt gott. För oss som älskar kanel förstås, men kanske något att pröva om man vill variera mer!

/E

• Emmox

bongen80 skrev 2009-04-07 20:14:49 följande:

ja fast jag går bara efter vad konsulentens våg säger när jag skriver viktminskningen här o där är jag inte spritt språngande.....haha fast nykissad såklart
    *asg*
  • Emmox

Kan man bli beroende av CK? Jag har slutat med kuren för några veckor sedan, men längtar tillbaka till pulverdieten... Jag tyckte livet var så mkt bättre då, det var så enkelt att dricka och så var det inte mer med det... nu så måste man räkna allt man äter och det är mycket lättare att äta saker man inte bör... fy =P

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!