• Mailskruttan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hej!

Ny på tråden men inte med cambridgekuren som jag är inne på min 10:e vecka på!

Jag körde ren kur i ca 7 veckor innan jag började "småäta" kött och kassler (1 ggr/dag), och sedan i förra veckan när jag aktivt började äta 2 påsar (ibland 3) och 1 mål mat med en kombination av broccoli/morötter/blomkål och kanske en tjuvsmakning av sambons goda gräddsås

Jag har gått från överviktig och 78 kg på 171 cm till som minst 64 kg, alltså -14 kg! Har aldrig försökt banta förut men den här kuren är ju fantastisk!! Jag ska i en bröllopsklänning den 18/7 och jag måttade kroppen för 2 veckor sedan så jag får inte tappa mer i vikt för då passar den inte, även om jag skulle vilja känna mig smal för första gången i livet.

Jag har dock fått höftben jag inte trodde jag hade! Och att raka armhålan i duschen är knepigt då det är ett "hål" att raka i istället för nåt slätt som man kunde räta ut.... Kära bekymmer, likaså mina fina kjolar jag köpte vid jul som sitter 10 cm under där de satt när jag köpte dem.

De första 3 veckorna var knepiga då jag åt jätteportioner innan kuren, och även nu för magen har inte krympt. Första 2 veckorna var jag hungrig och delade upp lunchpåsen i 2 delar, frukosten åt jag så sent det bara gick, och middagen likaså för att slippa lägga mig hungrig. Det enda problemet 3:e veckan var att jag inte drack som jag skulle, därav hungerskänslorna och avsaknaden av vikttappning 3:e veckan. Annars har allt gått superbra, jag visste inte om jag ens ville börja äta igen men jag började jobba och då behövs det energi.

Så, det var lite om mig, jag är toknöjd över att ha kommit över en sån superkur och håll i ni som kämpar!

Kram Mailskruttan

• Mailskruttan
    emersson skrev 2009-04-13 07:57:20 följande:
    usch igår fuskade jag:( åt en stor köttbit, fy vad man ångrar sig efteråt, och nu väger man ett halv kg mer helt plötsligt....så nu är det måndag och nya tag, 2 nya veckor är mitt mål..
    Hej du som ångrar dig!

Syrran min gick ner nästan 40 kg med cambridge och efter det har hon hållit vikten genom att just äta tx kött och grönsaker!

Så även om magen känns tok-tung (jag VET, har mofflat in MASSOR med kött och andra godsaker under veckan!) så när köttet passerat där det ska passera så har det antagligen inte hänt nåt på vågen! Men efter ren kur ett tag blir man ju van vid att ha en "tom" mage och kommer då 500 gr kött så känns det ju och jag tycker det syns också för jag får putmage (igen!).

Men det är ju säkert nån form av GI metod (som syrrans) som vi alla måste hålla om vi nu inte ska tokträna då. Så kött känns jättejobbigt i magen för stunden men det är det absolut bästa du kunde äta av! Och du, ha inte dåligt samvete för köttet för med dåligt samvete kommer ytterligare matbitar av sämre slag att slinka ner. Var stolt över viktnedgången istället. Lycka till!
  • Mailskruttan
    MsMinelli skrev 2009-04-14 10:22:09 följande:
    Hej allihop!Har lite frågor till er Cambridge-experter... Dels undrar jag vilka smaker ni tycker bäst om? Sedan undrar jag vad det kostar per vecka att äta så? Och så undrar jag om det finns någon återförsäljare av Cambridgeprodukter i Sthlms-området?Har ätit lite för mycket under påsken nu och känner att jag behöver en rivstart för att bli av med sockersug och för att höja självförtroendet ett par snäpp... Är Cambridge något för mig då tycker ni?
    Hej!

Det kostar runt 500 kr i veckan beroende på vart du beställer ifrån (om du betalar frakt mm mm), mitt kostar 470 kr/vecka utan fraktavgift.

Smaken är som baken men de jag ätit hela tiden är 10-poängaren kakao med mint och 8 poängaren cappuchino. Sedan har jag ätit grönsakssoppa som lunchmål, en 7 poängare.

Men det är dumt att berätta för dig om du ska hålla på länge vilka smaker som inte går att äta för hur det än är så efter typ 7 veckor ren kur (som jag gjorde) så hinner man tröttna rejält på att BARA käka en eller 2 sorter och då riskerar du också att aldrig kunna ta upp kuren igen om du skulle vilja fortsätta någon gång. Så gör som många här, beställ några påsar av varje sort så kan du smaka dig igenom sortimentet. Så köp typ 5 av varje och är du förtjust i typ choklad så beställ extra av den och kakao med mint, det smakar som en varm kopp choklad som jag kan dricka även när jag inte går på dieten.

Jag klarade inte av vanilj alls, svamp var tydligen inte ens värt att prova har jag hört, resten går knackligt men bra! Jordgubbsshaken är god men kräver en stavmixer för att klumparna ska lösa sig. Jag har pga viktminskningen frusit en del så jag har nästan alltid ätit varma shakes, dvs varm cappuchino/kakao med mint/grönsakssoppa. Jordgubb åt jag kall.

Kom ihåg att inte skaka den varma drycken i en sån där shaker, då exploderar locket av!!! Mitt misstag X 3 innan jag läste om det!

Jag är också sockersugen och jag klarar av det galant, det gör du också! Kan jag som aldrig bantat och ätit massor med god mat så kan alla! Sockersuget kom tillbaka när jag började äta kombinerad kur igen, men det är bara att uthärda tills bröllopsklänningen är på! Lycka till!!
  • Mailskruttan
    ACochP skrev 2009-04-16 07:54:18 följande:
    Dag 3 på ren kur. Hur går det för er tjejer??Jag lyckades bra igår men har probelm med att få i mig allt vatten. Kan man blanda och få i sig totalt 3 liter vätska eller är det 3 liter vatten som gäller?
    Som syrran sa som peppningsord (hon har minskat 40 kg med kuren!) till mig när jag tvekade om detta med kuren var rätt och alla "motstånd" som oftast sitter i huvudet:

- Drick ETT glas vatten i timmen, det klarar alla! 3 dl i 10 timmar= 3 liter och har du då större glas ärä bonus!

- Om att tugga: Har inte du tuggat tillräckligt i ditt liv???
    Mja...jo...

- Är du hungrig? Drick vatten! (mitt hetaste tips, häll upp på kanna så det hinner bli rumstempererat över natten samt att kanna är lättare att tömma än 3 liter från kranen! Säger jag som VÄGRADE dricka annat än iskallt vatten förut).

Så lycka till!
  • Mailskruttan

...Glömde att säga syrrans mest peppande ord också apropå det där med vatten som är sååå svårt att börja häva i sig 3 liter minst:

"Dricker du inte tillräckligt med vatten (som är det som tranporterar bort fettet) så kan du ju lika gärna strunta i att äta påsarna eftersom du inte uppnår effekt utan vattnet! "

Jösses vad jag började dricka..... För man vill ju bli färdig någon gång!

Och jag kan ju säga det att hade jag stjälpt i mig 3 liter förut istället för att äta massor med mat så hade jag aldrig kunnat vara överviktig för det får ju inte plats så mycket. Så nu är utmaningen med kombinerad kur att dricka ett stort vattenglas INNAN maten så jag inte tar så stora portioner.

• Mailskruttan
    hujjedamejj skrev 2009-04-20 17:49:42 följande:
    Jag väger idag 77 kg, tror du att jag klarar 67? ;)
    Klart du klarar det! Jag gick från överviktig 78 kg till smal på 64 kg och det är jätteskillnad!!! Skitkul! jag tror att alla speglar är glädjespeglar!!

Om det känns hungrigt å motigt, dela upp påsarna på hälften, jag delade lunchen i 2 för att klara de första 2 veckorna. Sedan ska du dricka vatten, lite (mycket!) och ofta! Och tänk inte: klarar jag en vecka? utan tänk: det här ska jag äta till jag når X vikt eller "äta det här ett tag" utan att sätta veckogränser, för då är det nog lätt att bryta pulvrandet när gränsen/veckan är slut!

Men frågan är, vilken kropp måttade du inför bröllopsklänningen från Kina som du beställt???
    Lycka till! Tänk positivt!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!