• ACochP

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Ja...här kommer en ny medlem till den här tråden! Min första dag lider mot sitt slut och det har gått bra. Jag går på en kombivariant så jag äter 1 mål mat om dagen. Jag vet med mig att jag inte klarar att köra ren kur så jag hoppar in på kombin direkt och hoppas innerligt att jag går ner iallafall.
    De sista ynkliga 5 j-vla kilona är kvar och de tänkte jag ta fram till bröllopet i pingst. Det borde ju inte vara några problem trots att jag äter kombi, eller vad tror ni?

• ACochP

Ni inspirerar mig!!! Har haft en kass vecka med provsmak av bröllopsmenyn och provat viner. Ett angenämt bekymmer MEN inte när man försöker att tappa kilon... det visade sig direkt på vågen.
    På måndag kör jag igång igen och ska prova ren kur, har tidigare kört komb men den stora dagen är snart här. Har ni några tips?
    Har läst att många delar upp sina påsar, är det ett bra alternativ? Känner att jag måste ha en rejäl skjuts nu för att komma igång igen.

• ACochP

Idag blir första dagen på ren kur! Nu är det bar att hålla tummarna att jag klarar det, ska ta en dag i taget och dela upp påsarna! Nu jäklar kör jag så det ryker, 2 veckor kvar till provning av klänning och då ska den sitta som en smäck!

Håll tummarna!

• ACochP

Första dagen avklarad och det gick sådär! Fick äta lite protein på eftermiddagen men annars lyckades jag hålla mig till påsarna. Dag 2 har börjat bra och det känns mycket bättre än igår, är sporrad nu så då går ju allt.

Föräldragruppen kommer för att fira att våra små killar och tjejer har fyllt 1 år, jag har bakat tårta men gjort en vanlig tårta och då kan inte jag äta den eftersom jag är glutenintolerant, smart eller hur??! Jag tar min cola zero och nöjer mig med den. Får leka mer med barnen på golvet så går det nog bra!

• ACochP

Dag 3 på ren kur. Hur går det för er tjejer??

Jag lyckades bra igår men har probelm med att få i mig allt vatten. Kan man blanda och få i sig totalt 3 liter vätska eller är det 3 liter vatten som gäller?

• ACochP

Usch, det går helvete! Vardagarna går jättebra men sen kommer helgen... Äter liten portion mat tillsammans med sambon och det är säkert helt ok, även om jag bryter ketosen men... jag jobbar på kvällarna och på väg till jobbet så går det inte att inte gå in på kiosen och köpa godis. FAN vad trött jag blir. Jag kämpar och kämpar med att inte gå in men det hjälper inte, måste helt enkelt hålla mig hemma men det går ju inte när man ska jobba.

Hur i hela friden ska jag bryta det här? Nu är det 1 v kvar till provning av klänning och jag är inte nere på mitt mål ännu. Funderar på om jag ska vara nöjd som jag är? Har ju lyckats gå ner 9 cm runt midjan sen jag började med GI och CB sen december och 5 kg totalt. Har 1 kg kvar till målet men frågan är om det gör någon skillnad? Det är ju bara en siffra men det är ju också psykiskt.

Funderar på om jag ska äta tre CB om dagen och sen middag. Och sen försöka hålla mig med sötsakerna? Jag gjorde så när jag började med CB och hade då inte samma sötsug. Det gick mycket bättre än vad det gör nu.
    Vad säger ni... behövs pepping här... *ler*

• ACochP

Ja, jag är så duktig på vardagarna och tänker en dag i taget och det funkar men det är något med helgerna som gör att allt blir helt kaos.

Jag kämpar på 1 vecka till och sen så ska jag till sömmerska och kolla klänningen, efter det går jag in på kombi. Tror nog att det passar mig bäst.

Tack för peppet, det behövdes!

• ACochP

Ja, det känner jag att min mage är mycket bättre när jag äter CB än "vanlig" mat, även om GI har hjälpt mycket. Jag är glutenintolerant så jag äter inga soppor. Men idag när jag har ätit så är magen jätteuppblåst.

Sambon tycker också att det är skittråkigt att han äter vanlig mat och jag påsar...

• ACochP

Ja, då var det nya tag! Kom igen tjejer, nu kör vi så det ryker!!!
    Jag har bestämt mig för att köra kombi, ren kur funkade inte för mig alls. Så jag börjar med kombi och äter middag med sambon enligt GI. Det tar längre tid men det funkar ju det åsså.

• ACochP

Det är skönt att höra att man har stödet härifrån, tillsammans så vlir det lättare...

Ska bli kul och se hur mycket klänningen måste läggas ut...eller tas in för den delen! När jag provade den för 1 mån sen så var den för stor över bysten!!! Hur det nu kan komma sig? För där har jag inte minskat så mycket, den satt mycket bra runt midjan så det ska bli kul att se vad sömmerskan får göra för ändringar. 1 vecka kvar!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!