Inlägg från: oliveroebbasmamma |Visa alla inlägg
  • oliveroebbasmamma

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hej alla suveränt duktiga tjejer!!

Vad ni har inspirerat mig!!!! Har inte skrivit nåt inlägg förrän nu, men jag har läst igenom hela tråden och det tog sin lilla tid!
    Vad otroligt duktiga ni är allihopa!! Ni har inspirerat mig till att oxå köra igång med cb! Så nu har jag kört en vecka...det var meningen att jag skulle köra ren kur, men det var ju svårare än jag trodde.. jag fuskade två ggr och då rejält, men imorse när jag vägde och mätte mig efter en veckas cb, så visade vågen -4,5 kg och totalt 15,5 cm bort över kroppen Det är jag otroligt nöjd över med tanke på mina synder!!!
    Så nu har jag kört ren kur sen i söndags och än så länge går det kanonbra! Idag ska jag visserligen till konditorn och diskutera bröllopstårta, men jag ska bannemej visa mig själv att jag klarar det, utan att nåt gott slinker ner!
    Jag var dessutom väldigt snabb att tala om på telefonen för henne att jag går på cb, så hon inte frestar mig att smaka nåt!
    Vi vet ju redan vad vi vill ha för sorts tårta o fyllning, så det underlättar

Bröllopet är den 27/6 och jag hoppas jag kan gå ner några pannor innan dess...har ju lite att gå ner. Typ 30 kg känns inget vidare att ha gått upp så mycket, men efter 2 graviditeter och 5 års kamp mot depession, så har det satt sina spår!

Hur mycket tror ni man kan gå ner på 10 veckor??? Ge mig lite feedback på hur det gått för er, så blir jag peppad att köra ren kur hela vägen fram tills den stora dagen!!

Kram på er och tack för att ni öppnat mina ögon!

• oliveroebbasmamma

Åhh..det känns ju som om det kan vara möjligt!

Jag försöker tänka varje gång jag är sugen på nåt att det kan jag äta sen...jag har ju tuggat i mig en hel del och det är därför jag ser ut som jag gör nu..så maten får vänta!!

• oliveroebbasmamma
    Pentan skrev 2009-04-21 08:37:51 följande:
    På 9 veckor gick jag ned 22 kg med ren kur.
    Vilken otrolig viktresa du gjort!!! Är så imponerad..
    Hur mycket vägde du när du började?
  • oliveroebbasmamma
    1augusti2009 skrev 2009-04-21 10:24:27 följande:
    Hej,Jag har nu snart gått ner 30 (28,6) sen den 5/1-09.Har kilon kvar då jag nu väger 86,7.Hmmm på 10 veckor tror jag att jag gick ner: ca 20kg.Hoppas det går bra för dig och lycka till
    Var inne på din blogg...gud så mycket du gått ner!! Grattis! Måste kännas skönt! För mig har det liksom nästan varit overkligt att man kan gå ner till "normal" stl igen, har tänkt att -visst, kan jag gå ner..men inte så jag blir smal igen. Men nu börjar jag inse när jag ser er att det kan jag kanske visst!!!!
    Verkligen jättegrattis och hoppas att fortsättningen går minst lika bra!!!
  • oliveroebbasmamma

En sak som jag undrar över...jag åt som sagt i lördags o bröt min ketos. Sen söndags morse har jag ätit ren kur och i morse när jag testade på stickan så var den mörkt lila. Nyss när jag testade så visade det negativt??? Fattar inget!
    Jag borde ju ändå ha kommit in i ketos igen sen lördagen och det visade ju stickan i morse...men nu är jag helt plötsligt ur den????
    Vet någon vad det kan bero på?

• oliveroebbasmamma

Tror ni man sabbat allt när man nu har glufsat i sig en halv kycklingfilé????
    Fasen..när dag 4 kommer då är det precis som allt bara går åt skogen...

Är den någon här inne som kört kombinerad kur och hur mycket gick man ner då ca?

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!