• emersson

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

jag är så glad att jag hittat cb-kuren, tänk att man mått dåligt o bantat till och från i banne mig 10 år i stort sett, nu äntligen går man neeeer i vikt, känns helt otroligt :)

• emersson

jag har min utmaning i natt, ska jobba och det känns så långt om man äter sista vid 21 och sen nästa är inte förrän vid sex på morgonen..ska ladda upp med massor av te, funlight och pepsi max..

• emersson
    bongen80 skrev 2009-04-08 19:13:31 följande:
    -1,5kg denna vecka, så sammanlagt 7,5kg på 4 veckor. Jag är mycket nöjd! Oväntat lätt att gå ner i vikt. Tänk bara 10 veckor i den här farten det blir.....15 kg i runda slängar. Längtar!
    härligt :):) grattis!
  • emersson

2 kg minus denna vecka :D är så glad :)

• emersson

usch igår fuskade jag:( åt en stor köttbit, fy vad man ångrar sig efteråt, och nu väger man ett halv kg mer helt plötsligt....så nu är det måndag och nya tag, 2 nya veckor är mitt mål..

• emersson

varför är man så dum, började morgonen med att jag skulle bara SMAKA en godis, resultatet blev typ att jag vräkte i mig hela påsen, sen kom min son hem med ett påskägg till mig fyllt med godis, nu har jag glufsat i mig det oxå :(:( jag blir gaaaaaaaalen på mig själv, det är ju inte ens gott, ändå så fullständigt kastar man i sig det....vågar inte ens tänka på vad jag väger imorgon. Man vet att man kommer må jättedåligt efteråt ändå gör man det, varför?? det kan man verkligen undra. Jaja, nu blir det väl verkligen nya tag igen :(

• emersson
    Mailskruttan skrev 2009-04-13 09:47:48 följande:
    Hej du som ångrar dig!Syrran min gick ner nästan 40 kg med cambridge och efter det har hon hållit vikten genom att just äta tx kött och grönsaker! Så även om magen känns tok-tung (jag VET, har mofflat in MASSOR med kött och andra godsaker under veckan!) så när köttet passerat där det ska passera så har det antagligen inte hänt nåt på vågen! Men efter ren kur ett tag blir man ju van vid att ha en "tom" mage och kommer då 500 gr kött så känns det ju och jag tycker det syns också för jag får putmage (igen!). Men det är ju säkert nån form av GI metod (som syrrans) som vi alla måste hålla om vi nu inte ska tokträna då. Så kött känns jättejobbigt i magen för stunden men det är det absolut bästa du kunde äta av! Och du, ha inte dåligt samvete för köttet för med dåligt samvete kommer ytterligare matbitar av sämre slag att slinka ner. Var stolt över viktnedgången istället. Lycka till!
    Tack för pepningen, har tyvärr fullständigt spårat ur idag men nu ska jag skärpa mig, usch vad dåligt man mår när man gör så här:(
  • emersson
    lönnsjö skrev 2009-04-13 17:17:20 följande:
    emesson: jag är likadan, förstår verkligen hur du känner. Men lägg ångesten åt sidan och kom igen med full kraft Jag har spårat ur nu i påsk men ska ta nya tag på onsdag (ska provsmaka bröllopstårtor imorgon...)Du ska vara jättestolt över dig själv som klarat detta så bra. Hejja dig!!! Nya friska tag, jag tror på dig. Styrkekram
    Tack, skönt att höra ändå att det finns fler som är håller på så här, man känner sig ju så himla misslyckad, nya tag imorgon :) TACK igen :)
  • emersson
    Hemlig2009 skrev 2009-04-14 08:20:38 följande:
    Jag sätter också igång igen idag med ren kur! Har ätit över påsken och visst 17 var det svårt att låta bli allt gott. Jag åt men försökte göra det med måtta... Lyckades väl inte alla gånger men nu är det nya tag.Ska faktiskt bli skönt att ha kontroll igen. Så två veckor till kör jag nu.
    jag kör oxå 2 veckor till från och med idag :)
  • emersson
    Hemlig2009 skrev 2009-04-14 14:13:07 följande:
    Kul, då får vi följas åt! Har lite ont i huvudet men jag vet ju att det är att vänta. Dock inte hungrig, delar ju mina påsar så det är snart dags igen runt kl 15.
    jag delar oxå upp dom nu, då känns det ju nästan som det är dax att "äta" hela tiden :)Längtar tills i övermorgon för då börjar man nog bli pigg o alert igen ;)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!