knyjoy skrev 2009-02-25 09:53:13 följande:
Ojoj, få inte panik! Tänk på att du alltid går upp 2-4 kg i vatten när du avslutar CK... Och 1000 kcal/dag låter inte vettigt om jag får säga mitt :S Låt dom där 3-4 kg gå upp.. efter det kommer du nog inte gå upp speciellt mycket mer.
Paniken råder mest över att jag behövde ta en paus av min rena kur under ca 1 vecka pga att jag behöver max koncentration. De flesta här inne vet hur svårt det varit för mig att tappa kilorna trots att jag skött mig.
1000 kcal/dag är inte mycket MEN vad är 475 som man får i sig med 3 påsar CBK? Faktum är att jag får i mig 2 påsar CBK samt 2 bars nutrillet och ca 200 gram protein (40 gram rent protein). Egentligen äter jag 66,67 % av det rekommenderade CBK OCH 50% av det rekommenderade för nutrilettbars. Så det är över 100% av kurerna. Vilket jag bara gör under ca en vecka.
Första gången jag började gå ner i vikt tappade jag över 20 kilo på äta ca 600 kcal vanlig mat/dag. Det är lite MEN du kan få i dig precis allt du behöver om du bara är insatt i näringslära. Det var så mycket räknande hit och dit att jag inte orkade tänka på det där så mycket just nu.
Dessutom hamnar jag ändå inte i ketos med endast 3CBK, så det har för mig ingen sådan betydelse.
Om jag hade sagt att jag ätit 3 CBK samt ett mål mat hade du troligtvis inte reagerat men jag hade fått i mig mindre vitaminer och fortfarande hade jag ätit under 1000 kcal då alla konsulenter råder en att äta portioner bestående av mindre än 500 kcal.
Tänk dig själv, totalstressad över sökningar inför något jätteviktigt som du inte får sumpa. Endast en chans/år och du måste verkligen vara bättre än alla andra. Du har ätit ren kur i 8 veckor och endast tappat 7,9 kilo... går du sedan då upp 3,6 av dem under en redan pressad period så får man lite panik
Välkommen förresten!
Kul med en veteran som vet hur hon ska göra, hoppas dock vi kan dela med oss för bättre resultat. Får man fråga hur många kilo du vill bli av med?
ALLA: För er som undrar, ja, jag äter fortfarande vitamintablett samt omega3 och mår mycket, mycket, mycket bättre av det! Hur mår ni andra som tar tillskott? Känner ni av skillnaden?