CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
Wiihiiii!!! Du är så jäkla duktig som hållit på så länge!! Helt otroligt, för jag VET vad det krävs av en!!!
Wiihiiii!!! Du är så jäkla duktig som hållit på så länge!! Helt otroligt, för jag VET vad det krävs av en!!!
Kopierat från min blogg då jag inte orkar skriva om allt...
Snälla underbara Patrik fixade så fint till mig i går när jag mådde som sämst. Köpte ju med mig färska smögenräkor hem i föreställning att jag skulle äta. Huvudet var helt inställt på detta och det kändes bra.
Kom hem och Patrik var i väg p¨å jobb, men han sa ta en nu och se hur det känns, så kan vi göra det lite mysigt när jag kommer hem och äta tillsammans.
Ok skalade en liten kropp och tuggade på det, smakade precis så som jag kom i håg det. Var inte så mycket märkvärdigare än så. Men spottade ut den sen, svalde aldrig.
Så när Patrik väl kom hem så hade jag bestämt mig för att inte äta. Och det kändes bra. Men vi pratade om det och det är ju så att när man går på ren kur så är det just räkor man kan äta utan att bryta eller förstöra sin kur. Och tre st är den mägnd de rekommenderar.
Vi mös i ljuset från de små värmeljusen och det smakade riktigt gott!!!! Har fått ny energi och känner att jag kan och vill klara av detta!
Dag 65
76,8 kg!!
-22,2 kg
Jisses, men jag fick gå på toaletten i går... 2 ggr... Och det måste ha varit över en vecka sist! Så det kan vara en förklaring till detta megahopp - som gör att jag sen typ 8 år tillbaka nu äntligen väger mindre än Patrik!!!!
Vågen för mig!!
Det är bra att din kille tar hand om dig!
Ladda upp med bra grejer i kylen och frysen så kommer det gå galant!
Grattis till att du går ned, jättebra verkligen!!
Ninni och P3 skrev 2009-03-06 14:31:57 följande:
Fru Nolsu
Grattis och välkommen!!
Jättebra jobbat!!
HAR ÄTIT!!!
Inne på min 10:e vecka.
4 räkor, 25 gr kalkon, 30 gram forellrom....
Känns bra och gott och jag behövde det verkligen! Kroppen och psyket bara skrek efter mat.
Vet ännu inte hur jag ska göra om jag fortsätter med helt ren kur - inga räkor eller någonting, som jag gjort hela tiden innan, eller börja blanda in mer protein i liten liten mängd.
Jag väger ju nu 76,8 kg och ska absolut under 75 kg inom 4 veckor. Sen ska jag ligga runt 65-68 kg till mitt bröllop om 5 mån.
Men runt 70 kg är den vikt jag vill ligga på.
Ja, jag gifter mig 15 augusti enligt planerna. Den långa framförhållningen gör också sitt till att ren-kur-motivationen knakar lite i fogarna. Dessutom har jag varit så ledsen och sorgsen på något konstigt vis de senaste veckorna.
Vad vägde du vid start och vad står vågen på nu? *dåligt minne=proteinbrist...*
Tack för allt stöd.
Prata med någon utanför BT..? Va? Finns det ett utanför? Nä det tror jag inte...
Back on track!
Jag har ätit kombinerad kur dessa dagar under helgen och känner mig nöjd med det. Tog det väldigt lugnt och startade långsamt med mycket lite mat. Ägg, kalkon, räkor, kyckling. I går söndag ökade jag på lite för mycket vilket resulterade i magsmärtor.
Men nu är det så att jag ska fortsätta min rena kur till det datum jag satt som mål. Jag behövde ladda om batterierna, både kroppsligt och psykiskt. 9 hela veckor med endast ren kur är tufft. Det tar på huvudet, i alla fall för mig. Och nu känner jag mig redo att ta den sista sträckan på min resa och gå i mål med dunder och brak!
Nej inte alls tyvärr. Men illamående kan jag bli när jag inte druckit på länge och sen dricker massor i ett svep.