Hello brudar!!
Ny vecka, nya utmaningar - hur går det för er??
Dag 26 på ren kur - 87,6 kg (-11,4 kg sen starten)
Ska på tisdag nästa vecka till Akademikliniken och prata bukplastik och bröstflyft samt förstoring! Spännande!!
Satt och spånade lite i går kring allt detta. Jag har tidigare tänkt att det inte alls är säkert att jag tänker genomgå en sådan stor operation. Men ju mer vikt jag går ned och ju mer magen hänger så känner jag att jag har inte jobbat så här hårt för min viktnedgång och ändå känna mig ful naken och tvingas dölja magen med korsetter/gördlar.
Så jag tänkte fråga doktorn nästa vecka hur mycket i mål måste man vara innan man genomför en bukplastik. För jag hoppas ju att vara ganska så i mål efter mina 12 veckor, möjligen köra kombinerad kur ett tag innan bröllopet för att tona bort det sista. Men då kanske resultatet förstörs av att man går ned lite till i vikt.
Eller är det så att de fettceller man tar bort i och med en bukplastik kombinerad med fettsugning - gör att de är borta för gott - så går man ned i vikt gör man det på något annat ställe på kroppen än magen, och riskerar därför inte att resultatet förstörs genom mer lös hud.
Hmmm... Måste fråga om allt detta för det vore ju coolt att ha en operationstid i slutet av april, början av maj - läka ihop i ca 4 månader inför bröllopet! Kan det vara möjligt tro?