• MinSoulmate

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Hej, jaa absolut, jag förtår precis,ingen fara jag försöker m photobucket om jag reder ut det.

Jo grejjen är att jag blev så konfunderad, jag gjorde precis som det stod på bipacksedeln..Trode iofs inte att jag redan skulle kunna vara i den fasen att ngt skulle synas,men blev nu rädd att jag gör/har gjort ngt fel eftersom stickan blev riktigt lika..Och ja, jag tog en snabb bild av den eftersom jag inte visste om den skulle försvinna eler blekna innan jag hade hunnit veckla ut bipacksedel o så vidare..

Jag har ju bara druckit ren kur 2 hela dagar samt en shake nu i morse..därav blev jag nojjig.. Och du verkar ha sån stenkoll så jag tänkte,äh vafasen jag frågar..

• MinSoulmate

Jag köpte den sorten som flera här hade rekomenderat, dvs Keto-Diabur-Test 5000,på apoteket.

Joo, visst va där färg allt! Det va därför jag blev nojjig, hade ju inte förväntat mig nån färg alls egentligen såhär fort...bara det inte är negativt...fast det kan det väl inte vara..

• MinSoulmate

Först Tokstolla;
    Jaa, tack!!!, jo det känns jättebra nu när jag fått förklarat lite om dehär stickorna, skönt att få det utrett,thanx.

Färgen jag hade frågor om tidigare idag var alldeles mörktlila,det va därför jag blev så skeptisk..
    Ja,jag kämpar på med mitt vatten,3 liter minst.

Så lite av mina frågor kring det här med ketonfas eller inte är tex ,
    - Förstår jag det hela rätt att man INTE är i ketonfas om stickan visar den ljusa gulbleka nyasen som förklaras med "negativt", den första rutan i färgmönstret dvs..

- Att alla de andra nyanserna(aprikosorange,lila och mörklila)visar att man ÄR i ketonfas?? Men att man helst kanske ska ligga lite där i mellanlila nyans(spä ut koncentrationen m vatten) för att kroppen ska må så bra den kan?

Fick ta ett långt bad, känner mig varm å go igen, men shit vad benen e darriga...får bli inomhusmys nu första dagarna,sen ska jag försöka gå på rullbandet på gymmet nästa v, borde nog göra gott för förbränningen!

Ha en skön kväll!

• MinSoulmate

Mrs D to be;
    Okej, "frågan är fri om så mitt i natten", men kanske inte riktigt fair att vara skeptisk till ett gäng starka tjejjer som kämpar OCH dessutom delar med sig öppet av hur dom mår och känner dag för dag. Jag föreslår att du läser igenom trådarna från början,på så sätt får du en blid av vad denna kuren kan göra för folk.

Sen känns det sådär shysst, "att genomlida äckliga kurer som smakar skit", dom som håller sig här på detta forumet har gjort ett,i många fall, livslångt val, och det tycker jag man av respekt ska vara försiktig med att ifrågasätta..

Man kan ha nog med att försvara sitt val gentemot föräldrar,famil,"vänner",arbetskollegor...

Här inne tycker iallafall jag att man ska slippa det, pepptalk känns som mer rätt metod. Självklart ställer man frågor, inte OM kuren fungerar(i annat fall vore vi ju inte här) utan mer frågor som uppstår under kurens gång..

menmen,det e bara min uppfattning,jag kan ha fel

• MinSoulmate

Idag är min 4e dag och jag känner mig knappt hungrig alls, vilken skön känsla! Sambon är också i ketos nu.

Tänkte köpa ngra soppor idag faktiskt,man e lite sugen på nåt "kryddigt" måste jag säga..
    - Ni som har nån påse hemma, vill ni kika på grönsak & svamp ifall där e nån typ av buljong i dom, ibland smyger det sig in typ köttextrakt eller annan smakförbättrare,så ville bara höra så dom e helvegetariska.

Kämpa på idag!!

• MinSoulmate

Hujjedamejj; Hej, jaa, jag ångrade mig lite eftersom jag kanske lät lite väl irri men ja, man får ju ett märkligt humör på denhäringa kuren,hehe...och jag kände ju precis så, lite provocerad.

Jo, ang pulverpiffning; jag har plöjjt igenom alla trådarna innan jag startade för att få tips&trix, mkt mkt bra!
    För mig funkar dette tex, eftersom jag är kaffedrickare(måste ha en skvätt mjölk i) så har jag gjort min morgonshake i mixern med capuccinopulvret,avsvalnat men ändå lite varmt kaffe 2,5 dl så blir det sådär "cappucinoskummigt" på toppen!

Man kan ju också mixa ner 1 sked av vanilj el capuccino-pulver i sitt kaffe under dagen men då har jag tagit bort motsvarande sked på min nästa shake.

Gillar du chai-latte? Då funkar denna som lite gotte på kvällen; varm vanilj med mald kardemumma,ingefära & kanel, mixad för att få upp detdär goda skummet...

För att undvika att få allt över dig, varmt i mixer funkar ju som bekant dåligt, så kan man med vissa trix hålla "öppet" en liten glipa i locket på mixern där värmen kan få pysa ut,funkar perfekt.

Någon tipsade här om kanel i chokladen,o det va supergott!

Fler godsaker nån?, man kan ju ha missat nån ny specialare..

• MinSoulmate
    MinSoulmate skrev 2009-02-04 12:23:08 följande:
    Mrs D to be; Okej, "frågan är fri om så mitt i natten", men kanske inte riktigt fair att vara skeptisk till ett gäng starka tjejjer som kämpar OCH dessutom delar med sig öppet av hur dom mår och känner dag för dag. Jag föreslår att du läser igenom trådarna från början,på så sätt får du en blid av vad denna kuren kan göra för folk.Sen känns det sådär shysst, "att genomlida äckliga kurer som smakar skit", dom som håller sig här på detta forumet har gjort ett,i många fall, livslångt val, och det tycker jag man av respekt ska vara försiktig med att ifrågasätta..Man kan ha nog med att försvara sitt val gentemot föräldrar,famil,"vänner",arbetskollegor...Här inne tycker iallafall jag att man ska slippa det, pepptalk känns som mer rätt metod. Självklart ställer man frågor, inte OM kuren fungerar(i annat fall vore vi ju inte här) utan mer frågor som uppstår under kurens gång..menmen,det e bara min uppfattning,jag kan ha fel
    [/citat]

Mrs D to be skrev 2009-02-04 13:39:36 följande:
    [citat]
    och seriöst när man får sådanna åthutningar så vill man inte vara en del av detta. Man får vell endå ha någon slags självkontroll. Det hade vell varit en annan sak om jag skrivit att ni var ett par feta idioter som är så himla puckade som går på den här skiten. men det skrev jag inte dock fick jag ett välkomnande som det förtjänade. så tack frö erbjudandet men jag tror att jag tackar för mig i denna tråden. Lycka till!
    Jag vet inte om det är mitt inlägg som du beskriver som "åthutningar", själv tycker jag att jag ganska sakligt sa vad jag tyckte, att man ska vara lite försiktig så att man inte trampar folk på tårna.
    Det va inte konstigare än så.
    Och här lämnar jag detta för att fokusera på viktnedgången istället.
  • MinSoulmate
    Tokstolla skrev 2009-02-04 15:00:22 följande:
    ÅÅ kom på en sak till Min kille hade tråkigt imorses så han gick ut på promenad- gick vilse i skogen på den stora kulle ca 2 km bort och var ute i rask promenad i dryga 3 timmar! Han hade hunnit enda till Willys (tar 20 min med bil från oss och det är 70 väg hela vägen fram) iaf, där köpte han Fun light cola samt en "fantatyp" gjorda speciellt för sodastreamer så ni som har sådana kan testa för de var faktiskt helt OK- men bara OK, inte goda
    HAHAhahah vilket skojjigt inlägg!
    och att det blev bara ok, inte gott, haha dagens roligaste, torr humor har man..!
  • MinSoulmate

Jaa, det e verkligen skillnad på att "skaka" sin dricka mot att köra så som beskrivs ovan,med mixerstav, eller med blender som ju krossar is så det känns som "riktig" milkshake.. Gott & fluffigt!Mmmm

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!