• emersson

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

hujjedamejj skrev 2009-02-12 14:09:34 följande:
    emersson. Men fem kg på en månad är ju jättebra!Hur mycket väger du nu? Om du väger mindre så borde det ju logiskt sett gå trögare ju mindre du har att ta av. Tråkigt om du ska börja med komb, sen så märker du att du inte alls går ner lika fort, och får då börja om...
    ja, det kanske är bra, men det är ju nästan bara ett kg per vecka det, undrar just om man kan gå ner det med komb kur oxå...om man ska testa en vecka och funkar inte det så går jag tillbaka till ren kur igen, kanske är värt o testa?
    (fy vad jag är negativ ;)
  • emersson
    hujjedamejj skrev 2009-02-12 14:09:34 följande:
    emersson. Men fem kg på en månad är ju jättebra!Hur mycket väger du nu? Om du väger mindre så borde det ju logiskt sett gå trögare ju mindre du har att ta av. Tråkigt om du ska börja med komb, sen så märker du att du inte alls går ner lika fort, och får då börja om...
    ps, nu väger jag 67-68 kg är 165 cm lång och vill ner till 60 kg...
  • emersson
    Tokstolla skrev 2009-02-13 20:54:20 följande:
    LOL! Det är faktiskt nästan så att vi borde skälla på dig! Du har alltså tappat (om inte jag minns fel) 5 kilo på 3,5 veckor. Alltså mindre än en månad och du är nu NORMALVIKTIG! DU borde vara så glad över det där ju. Jag tror att de flesta av oss skulle vara överlyckliga av 1- vara normalviktiga och nr2 gå ner så mycket trots att man var normalviktig. Emersson, du har inte 20 kilos övervikt. Du kan inte räkna att få samma viktnedgång som vissa här inne. Din kropp behöver säkert 1000kcal mindre /dag än de flesta här inne och då kan du inte heller gå ner det där extrakilot i veckan, MEN det är något att vara glad över för du är INTE överviktig. Du får helt enkelt låta din kropp ta den tiden den behöver innan den kan formas till det du önskar. Kram på dig, du klarar det här och kom ihåg att det faktiskt går snabbt för dig med tanke på omständigheterna
    Vad gullig du är :) Tack! Jo, jag har tänkt på att jag kanske inte har så mycke övervikt, men dom där sista kilona är ju så oääääänligt seega, men vi får kämpa vidare allihopa, måste säga att det verkar vara ett toppenforum det här, alla är ju kanontrevliga :) Lite avis på alla som ska gifta sig bara ;) Men min dag kommer nog om några år :)
  • emersson
    hujjedamejj skrev 2009-02-14 13:24:07 följande:
    HerrP! Tack för dom orden! Jag behövde verkligen dom orden just nu.(hoppas att jag inte låter ironisk nu, för det var inte menat)Vart lite lessen när jag för några dagar sen tänkte på om jag fortsätter att gå ner så här långsamt i vikt kommer jag inte vara en fin 64 kg´s brud utan en brud med 10 kg´s övervikt.Så nu... Nu jävlar ska vi ner i vikt! Jag får vara hur tjurig som helst. det beror ENDAST på dieten. ingen annat. Å nu kör vi så det ryker!
    Vad roligt att du går ner nu :) jag har en "ätagodmatmedsötnos" dag idag, men imorgon då jag oxå på igen :) skriv gärna hur det går, tycker det är jättekul o följa alla här :)
  • emersson

Pentan: du är ju supersnygg :):) man kan ju inte ana på fotot att du väger ett enda hekto för mycke ;)

• emersson
    cbk09 skrev 2009-02-14 00:13:15 följande:
    Tokstollaja lite kusligt att vi gått ner lika mycket sen vi båda startade 3/1, men skönt me sällskap på vägen ;)Ska träffa min PT på söndag och lägga upp min träning, ska höra vad hon tycker om att träna så mycket och bara äta cambridge, kan inte tänka mig att hon tycker de e ok. Och sen vet jag ju att jag mår skit när jag tränar o kurar samtidigt, klart jag kan stå ut en månad på bara soppor och ändå träna, men det kanske tar för mycket på psyket?Eller man ska bara bita ihop fyra veckor och köra ren kur och träna så pass mycket?? (mycket för mig asså)Tror ni man kan gå ner 1kg/v(MINST)på kombinerad kur?Blir gymmet 3h/v och simma en eller två per vecka,+ dagliga promenader.Tänkte mig lättfil när jag går upp vid 8 sen ut o gå en sväng sen cambridge 9.30 sen träna 11.00 sen lunch ca 13.00 bestående av mest proteiner och grönsaker. Sen cambridge igen 16.30 och 19.30.Vad tror ni om de? synpunkter och förslag från alla uppskattas!! :)*styrkekramar*
    Jag funderar på att äta soppa frukost lunch sen något protein typ kött kyckling eller fisk på kvällen, typ vid halv sextiden då de andra äter, jag blir ju oxå galen på att inte få nån mat i mig + att jag har två hästar att rida varje dag, den ena vågar jag knappt hoppa upp på eftersom man är så "matt" i kroppen på kvällen....hoppas på att kunna gå ner mina sista 6 kg så :)
  • emersson

Jadu, hur går det ;) Jag var på fest i lördags, massor av mat och MASSOR med vin blev det..lovade mig själv att inte få ångest över det utan ta nya tag idag:) Fast ska sanningen fram så har jag nog ångest över det ändå...hursomhelst kommer jag ha tre tunga dagar framför mig, med massor av hunger o elände, är huvudet dumt får kroppen lida..har inte vågat väga mig idag men imorgon bitti får man väl kika på vågen iaf. Vad duktiga ni är här inne. Funderar på som jag sa om man ska köra lite kombinerad kur en vecka o se om jag går ner lika mycke som när jag kör på hel kur. rapporterar såklart här sen om nån är nyfiken :)
    Du är så duktig pentan :):) och ni andra oxå som kämpar. Nu ska jag oxå kämpa här iiiiiigen, känns som det enda jag gör nuförtiden är snesteg. Känns inte bra alls o sitta här med en mage som en ballong. Den fick väl en chock igår minsann ;)

• emersson

Vad skönt pentan :) nu är det snart inte många kilon kvar för dig :D

• emersson

Jag tycker jordgubb är godast :) riktigt iskall :) vill man dricka den varma soppan föredrar jag kyckling eller grönsaksoppan, tycker inte det smakar så mycke om svampsoppan :)

• emersson

Du är så duktig pentan :) fattar inte att du klarar det, du måste vara så stolt över dig själv :) (jag skulle ju spricka av mallighet) Förstår inte hur du gör, är du inte sugen på att äta, är du inte jättehungrig på kvällarna eller försvinner hungerkänslorna efter så lång tid? är lite nyfiken :)

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!