• lönnsjö

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Dag 1 avklarad. Gått bra, inte varit sugen på vanlig mat. Inte så som förra gången, skönt!! Har frusit mycket men raggsockarna och fleecetröjan åkte på
    Barnen sover så nu ska jag passa på att krypa ner i soffan och titta på tv. Hmm...det känns ovanligt bra än så länge.
    Kan man smaksätta vattnet med lite Fun light emellanåt?
    Ha det så bra alla duktiga kämpar!!

• lönnsjö

Pentan skrev 2009-03-04 21:52:51 följande:
    Kan inte leva utan Fun Light nu när jag kurar, dricker säkert 2-3 l vatten med fun light. Ska slopa all sötningsmedel sen när kuren är klar, men nu behöver jag det för att fixa detta.

Härligt! Då blev det genast lite roligare *springer till skafferiet och plockar fram Fun lighten*

• lönnsjö

knyjoy skrev 2009-03-05 09:46:03 följande:
    Trots allt elände igår lyckades jag ta mig ut på en promenad i morse.. eller ja powerwalk med stavar. Men hur klantig är inte jag? Jag glömde vattenflaskan ju!! gah jag höll på att dö. trodde hjärtat skulle hoppa ur magen på mig. men jag gick vidare och knatade på i iallafall 40 min. inte en timme men jag kände att det räckte.vågen hade inte rört sig idag men det är okej :)senare blir det yoga pass med min alldeles privata instruktör och efter det eventuellt afrikansk dans eller yogalates, beroende på vad jag orkar!chipp chipp!

Duktig du är!! hejja dig

• lönnsjö

Pentan: Jobbigt!! Hittar inga peppande ord att ge dig. Du har varit så jäkla stark och duktig, läste din blogg igår. Jag beundrar dig till 110 %. Vilken prestation du har gjort och du är så himla söt. Vilket du självklart var innan också. Kan vi göra något för dig?
    Stor styrkekram till dig.

• lönnsjö

Dag 2 avklarad.Har gått bra idag,inget sug efter ngt speciellt. Men oj vad magen har kurrat. Dålig på att dricka,måste tänka mer på det.
    Känns så himla bra den omgången med CK. Som om jag verkligen har bestämt mig för att nu jäklar kämpar jag tills målet är uppnått.

Stor kram till er alla. Ni gör halva jobbet med allt stöd och styrkande ord på vägen.

• lönnsjö

dag 3: Idag har jag velat äta, men jag stod emot Fjärde dagen har det alltid brustit för mig så klarar jag av morgondagen blir jag tokstolt. 

Kämpa på alla tappra tjejer. Och knyjoy det är ju bra att det var kräftisar. Ingen hamburgetalltrik eller något annat svulligt. Kom igen, nya tag.Du klarar det galant!!

• lönnsjö

Igår var det dag 4 och jag klarade den Har aldrig gjort det tidigare. *glad*

Gifter mig den 22/8. Ska gå på ren kur t o m 17 mars. 3 veckor totalt. Vet inte om jag ska fortsätta en vecka till eller trappa upp då. Får se hur jag mår.

Pentan jag tycker du gör helt rätt, ta det i din takt och må bra

Knyjoy: jag vet inte hur hårt du tränar men min konsulent avrådde mig från att utföra allt för mycket träning. Jag promenerar, trampar på crosstrainern och spinner. Blir kanske totalt 3-4 pass totalt/ vecka. Jag tror du behöver ha i dig extra mat innan du tränar. Skinka/kalkon/räkor...jag vet inte riktigt. Pasta är ju bra men då är det ju kolhydrater.... Men se till att få i dig en CK efter träningen oxå.

• lönnsjö

Okej, dag 5 avklarad. Huuu idag fryser jag jättemycket. Jobbade en kort tur idag, hjälpte till vid maten. Det gick bra. jag suger in all matdoft

Ikväll for hela familjen iväg för att hyra film och sen blev det Mc Donald´s. Klarade av det också. Skönt!! På torsdag ska vi ha"trivselkväll" på jobbet, ut och äta. Jäklar!! Jag har förberett mig psykiskt och ska bara beställa en cola zero...men jag vet att vissa av mina kollegor kommer att tycka att jag är tramsig som inte "vill" äta. Suck...sådana önskar man ju långt iväg till månen. Jag har gjort ett val och står för det. Blir bara trött på att behöva försvara mig stup i kvarten. Får stort stöd av familjen i alla fall

Kram till er alla och kämpa på, ni är superduktiga

• lönnsjö

1augusti2009 skrev 2009-03-08 19:41:19 följande:
    Idag har jag själv varit på långresa ner till Sthlm, med smabon å tittat på ett spabad, det var en LÅNG resa.Tycker det är så mysigt i vanliga fall när bilen är full med gottis å lunchen inhandlas på driven på McDonalds, men innan vi pkte blev det en shake, i Sthlm till lunch fick det bli en naturdiet och hemma igen nu vid 19 en kyckling + en massa cola zero Det GICK men usch vilken tråkig bilresa men vad gör maninte för sitt nya liv som stundar runt hörnet Kämpa på alla, vi ska klara det här KRAM

Ja precis! Igår ville jag göra något trevligt... och tänkte vi äter ngt gott. Javisst ja, jag kan ju inte nu. Alla andra idéer var som bortblåsta. man behöver ju inte äta för att ha trevligt...men det ÄR ju trevligt att äta gott och umgås Behöver ändra mitt tankesätt och hitta nya sociala roligheter

• lönnsjö

Heloise skrev 2009-03-09 12:45:49 följande:
    dag 6!Känner mig jättepigg, fast shaksen är slut så jag måste in till stan och köpa nya Jag förstår inte vad det är som är annorlunda den här gången, varför det inte är ngr problem alls när jag vart så himla panik hungrig förra gången?

Samma här!! Känns så bra denna gången. Motivationen är på topp. Har fått en massa energi. Oxå min sjättë dag idag och nu kan jag ju inte ge upp, vill fortsätta ett tag till.
    Vägning på onsdag, hoppas på bra resultat

Kram till er alla

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!