• MinSoulmate

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Jaaa, alla e vi olika!
    Jag skickade nyss sambon till att köpa den där drycken,slimbridge, i alla smaker som fanns, och SHIT vad jag dricker vatten nu!!!!! äpplesmaken var ju SÅ jäkla smakrik!!

-Den/dom som tipsat om denna drycken här inne hyllar jag högt!! detta kommer ju göra att jag både nu och efter kuren också kan få i mig vätska!!,helt sjukt, jag som hatar saft,rent kranvatten brukar jag bara klökas av så det har jag aldrig fått i mig.. Nu sodastreamar jag vattnet som ska ner,dvs 3 liter minst, bilket gör att jag med nöd näppe faktiskt får i mig näästan allt. E så glad att ha hittat detta som faktiskt slinker ner utan ngra som helst problem! Tack för världens bästa tips!!!

När han ändå skulle köra dit köpte han ngra svampsoppor,vilka vi hade till middag nu i snörusket, tyckte den var HELT okej, kryddade med lite dragon,rosmarin,chili. Kan absolut äta den som lunch!

Vad skojj, nu är jag glad!

-Vem va det mer som är på sin 4e dag typ, eller precis i början?

• MinSoulmate

hoppla, glömde ju ; Grattis tokstolla! bränn bränn bränn

• MinSoulmate

cbk09; ojoj!! grattis till det!!

• MinSoulmate

Tokstolla: Ska absolut testa den(citron) sen framför tv´n, helt plötsligt känns det jäääättelyxigt,haha!

Ahaa då förstår jag, men vad skönt att ni mår bättre igen nu,J***IGT COOLT tycker jag det är iallafall att ni är på det igen!! fan(ursäkta) vad tufft!

• MinSoulmate

Jahapp, då lämnar jag en liten lägesrapport, min 5e dag är då avklarad! Yiihaaa, det går frammåt,sakta men hanska så säkert.

Jag tror jag börjat fatta det här med stickorna nu, mina 3e o 4e dag var mina stickor på det mörkaste fältet, dvs mörkt mörkt lila,nästan svarta, nä där tog jag i,men typ så.. Jag antar att det beror på att jag aldrig någonsin druckit vatten,jag vet att det låter sinnessjukt men jag har verkligen inte kunnat(min syster har samma probl) MEN NU DÄREMOT!!, sedan tipset om SLIMBRIDGE tillsammans med min sodastream, ojojoj vad det rinner ner! kanske inte fullt så enkelt som jag fick det att låta men ändån.. Idag har jag vid flera tillfällen testat med stickorna och där syns knappt någonting..Liite svagt fläckigt av den ljusaste lila nästan rosa nyans.. Verkar detta bero på att jag spätt ut allting så himla mkt,min kropp e ju så ovan och nästan främmande för att få "vatten" i sig sådär. Eller tror ni det beror på att jag går ur ketos pga slimbridge? Har druckit 2 liter(1 påse) igår och samma idag..

hm...är lite fundersam..Vad tror ni?

• MinSoulmate

Hej allihop!

Dag 7 imorgon för oss, mig & min sambo..
    Jg har haft lättare än honom med hungerskänslorna, har faktiskt knappt kännt av hungern ett dugg, dock har jag haft alla de andra biverkningarna kuren förväntas ha, allt enligt kurens fortlöpande. Men idag!!! herreguuud,idag har jag fått igen för uteblivna hungerskänslor, my god! magen riktigt skriker och det är svårt, mkt svårt att inte sväva iväg till godsaker i tankarna.. Dricker och dricker, kollade min ketos nyss och jag ser ut att vara i den mellanlila rutan, svagt o utspätt men iallafall lila.Annars tänkte jag att det kanske berodde på att man gått ur ketos..men ikke. Vad tusan e jag då så himla hungrig för just idag då...

Funderar på att hoppa över att väga mig förräns den rena kurens sista dag..för att inte tappa motivationen.. Kanske inte händer så mkt med vikten på de här 2 veckorna trots allt, inte för mig iallafall. Jag hoppas ju dock på att jag tills dess har samlat på mig tillräcklig motivation för ett fortsatt MKT hälsosammare liv, där jag både kan må bättre pga nyttig mat men också att jag kan få Må bra AV att vara nöjd med min vikt och VILJA leva sunt för att förbli sådan.

Jag vet ju, och förstår, att många här,och där,inte tycker att VLCD är ngt för en "smalis" som det kan kallas, men som sagt,det är ju så individuellt hur man ser ut,förutsättningar etc..Klart att jag inte är nöjd med en 8-10 kilos fettökning. Att dessutom inte kunna röra på sig lämnar ju inget annat alternativ än att lägga om kosten..tyvärr..vilket jag ju har insett nu. Jo, detta får vara startskottet, och jaaa,jag kanske valde en liite mer plågsam metod men det kändes behövligt för att "ruska om" mig själv och få fram suget mot en förändring.

- Sådär, nu har jag peppat mig själv förbi säkert en kvarts hunger, haha, alltid ngt! tack för det!

• MinSoulmate

Hej allihop! Trots att det är lördagkväll kan jag inte slita mig från min dator..jag har ett dilemma som jag inte får någon ro om jag inte lyckas lösa.

Jag har sedan jag började viktminska denna rundan, dvs efter jul där nångång, letat och letat efter ett sätt att leva "efter" viktnedgången, men även tills jag nått dit.
    Jag kan tänka mig att alla har olika metoder, men ville ändå höra lite hur ni planerar framåt?

Jag blir alldeles förvirrad av alla olika typer av dieter etc som finns nu!! Ngn mer eller e ni på det klara med vad som kommer funka för er??

Ju mer jag läser på forum om "start med VLCD,sedan kostomläggning 4 life" dessto mer vimsig blir jag..Man vill ju verkligen hitta en sund stil som man kan hålla,utan att det ska vara krånligt! Förstår att många väljer Low carb-high Fat.

Jag hade själv tankarna mot att "bara" äta mindre, alltså mindre portioner av mat med låg fetthalt, så som man alltid blivit rådd att göra.Tex ett par stekta quornfiléer,en liten hög fullkornspasta, kanske nån dipp av minikeso..
    Tänker jag fel liksom?...

Man kommer ju bli bortbjuden men man veet väl egentligen vad som är ok att äta och inte, problemet är ju att man(jag) inte har kunnat stå emot att både ta av fel mat och på tok för mkt..

Sen vet jag ens föräldrar som "förr i tiden" sa till mig att man kunde äta "normalt" i veckorna och lyxa lite i helgerna om man bara rör på sig, detta är kanske inte en så dum idé trots allt..för MIG alltså, missförstå mig inte, jag är insnöad på mig själv i detta inlägg, men skulle så gärna vilja höra hur NI tänker,hur ni vill göra,planerar etc..

Och angående upptrappningen, vore det sunt att köra upptrappning under 2 veckor? eller bör man göra det under längre tid? Rekomendationerna vaierar ju..

Har ni ngra förslag på VAD man kan tänkas stoppa i si under upptrappningen?

• MinSoulmate

anna01; Jaa, viktklubb låter som en riktigt bra grejj för min del, det stämmer ju ganska exakt överens med mitt sätt att tänka, det va ju lite den vägen jag lutade åt, att köra lite viktväktartänk..Inte slaviskt men ja, räkna ut vad saker man tycker om innehåller etc, så TACK för det tipset, viktklubb ska jag utforska!

Pentan; Nää,precis, som jag skrev,alla hittar vi ju vår egen väg men ja, jag ville bara höra era tankar om saken,lite brainstorming för min del.

GI och LCHF,atkins etc är alla suveräna dieter,levnadssätt, för min del tänkte jag först se hur vanlig hederlig "mindre kcal in, mer motion" ser jag nga resultat på den vägen vill jag gärna sätta mig in i de ovan nämnda,uppenbarligen funkar dom ju.

Kaffedax!

• MinSoulmate
    student73 skrev 2009-02-11 10:33:16 följande:
    Oops råkade visst trycka flera gånger.
    Hoppla! så kan det gå!

-----------------------------

Jo, nu har jag & min käre sambo kämpat med ren kur i 11 dagar,yihaaaa!
    Min sambo ser betydligt lättare ut, kläderna sitter lite bättre,fått fin form i ansiktet. Nu jämför jag med innan vi började kostomläggningen precis efter jul,då va vi lagom svullna,mosiga o blanka...

Jag tog foto dagen innan min start,dvs 11 dgr sedan, och tog nya igår, inte en millimeters skillnad...verkligen nada. Jag har dock inte vägt mig,fick just mens men ska väga mig på söndag tänkte jag. Har börjat gå på löpbandet på gymet,bör ge ngt litet resultat i långa loppet.

Men men, jag fortsätter ren kur tom söndag så har jag kört 2 veckor,sedan tar jag upptrappning 1 vecka med tillägg på 100g protein osv.Sedan kombinerad kur tills jag är nöjd.

- Ser det vettigt ut tycker ni som kanske är mer erfarna?
    - Är en veckas upptrappning lagom för ämnesomsättningen att ställas om till liite mer kalorier etc?

Kämpa på!!! Jag ser ingen skillnad på min kropp men jag HOPPAS på en! det kommer nog ska vi se!
  • MinSoulmate
    hujjedamejj skrev 2009-02-11 14:20:25 följande:
    Ska bli kul å se hur det har gått för dig på söndag!!! =) Vad du är duktig som kämpar på!!!
    TACK! va snällt! Jaa, jag rapporterar hur resultatet än ser ut! somsagt, ser seeegt ut men skam den som ger sig,hehe!
  • MinSoulmate

Herr P skrev 2009-02-13 02:56:45 följande:

Snacka om det med karlsloken, få honom på din sida och bli smalare och sedan sätter du på honom så det stänker. Då tystnar han nog.
    Alltså, Pentan & din sambo, HERREGUUD vad jag skrattade/skrattar fortfarande, han skriver så j-a roligt, preciis min humor,ironiskt&självklart,huet på spiken! Vilken underbar start på dagen att läsa hans inlägg, tätt tätt föjlt av din lika roliga gintonicursäkt!! My gad vilken bra start på min dag 13! thanx

Jo,jag har ju varken mätt eller vägt mig sedan start eftersom jag ju misstänker att inget kommer visas,fotade mig i exakt samma vinklar,stativ etc så att allt blev exakt med förra fotona, ingensom helst skillnad,inte ens en cm nånstans, jo föruton maginehållet klart..den stod ju ut som om jag konstant vart i 9onde månaden förut,nu e den avslappnad och ganska platt. Men annars va jag lite sur o misströstade ju lite..

Men igår hade jag en heldag på ett shoppingcentra med min kära mamma, har inte velat varken titta eller prova kläder på säkert ett års tid,har bara mått så dåligt av det, men SHIT vad roligt det va igår!! Jag provade ett par tights, en tunikaklänning och lite smycken och jag fick alltihop av mamsen, det satt verkligen jättesnyggt!! och hela dagen blev så himla bra, mådde som förr nästan!Så ngt måste visst ha hänt med figuren, och min självkänsla..Fikade för att pusta ut lite, kaffe m laktosfri mjölk(jess,innehåller mindre kolhydr) och köpte två par vinterskor,provade stövlar i över 2 timmar,helt slut sen haha..

Ja, vad jag ville säga var egentligen bara hur SKÖNT det känns nu,tänk att redan må bättre fysiskt efter bara 13 dgr med ren kur, bara detta får mig att vilja både genomföra en extra vecka samt att jag är så motiverad att jag tror jag drar mig fr att fuska,man vet ju aldrig men så känns det nu.
  • MinSoulmate

Hej! Vägningen säger -4kg på 2v ren kur, började så smått med 100g protein igår och idag efter gymmet,gått upp 1 kg på 2 dgr... så blir det väl, har det varit samma för er ni som lagt till lite protein?

• MinSoulmate

Förresten, jag mäter med stickor lite utbrett över dygnen och är lila varje gång...e det inte lite mysko med tanke på att man räknar 50g kolhydr./dag/73kilo...med fullt intag med vlcd får jag ju just 50g/dag & väger mindre är 73.. Plus att jag har mjölk i kaffet samt lagt till liten klick keso samt 100g quornfilé som innehåller typ 5g kolhydr... Märkligt aatt jag inte faller ur ketos eller hur?Fast det kanske jag gör mellan stickorna(?)...

Lite knepigt e det allt.

• MinSoulmate
    anna01 skrev 2009-02-16 16:12:48 följande:
    [citat]
    MinSoulmate: Grattis till viktnedgången
    Tack ska du ha!!

Känns lite i minsta laget att ha gått ner 2 kilo på ren kur utan fusk 14dgr, men som sagt,har ju inte så mkt att ta av så jag fårnöjja mig med att det går trögt bara..

Tror ni korppen sen behöver mer tid än en veckas upptrappning o sen kombinerad kur för att återfå en bra hög förbränning?, man tycker ju att ämnesomsättningen borde vara påhimla sparlåga iockmed kuren...
  • MinSoulmate
    Pentan skrev 2009-02-18 07:59:11 följande:
    Dag 49 på ren kur - minus 17,4 kg
    Snyggt jobbat bruden!!
    Men alltså,jag måste fråga, hur gör du i alla "helg&vän-sammanhang"..?, min sambo är musiker o gigar på så mnga olika håll,blir ju såklart att jag hänger med och herreguuud vad jag blir sugen när man hänger i loungebarer o sånt,mingelmat hit o dit.....svååårt att stå där med en cola light men det går ju! Undviker du tillställningar,vänn-häng, eller hänger du med men helt enklet står emot alla frestelser??
  • MinSoulmate

Åh shit! faaaan vad gottt!!

Pentan skrev 2009-02-20 22:03:48 följande:
    Dag 51 ren kur81,2 kg.-17,8 kg
    Beundrar dig verkligen för ditt benhårda beslut, och precis som du säger,-det är GULD värt att den man lever med är införstådd och accepterar ens val och dessutom står bakom en till 110%,även när det krisar...Det är ju en investering också för förhållandet i sig,trivs man med sig själv finns det ju knappt något man inte kan klara av!

FAN vad vi allihopa kommer att MÅ BRA när vi nått det vi strävar efter!!! kämpa på!
  • MinSoulmate
    GiJa skrev 2009-02-22 14:24:16 följande:
    Ni som är insatta i Cambridge, jag har ätit nga räkor när hungern var oövervinnerlig, tror ni det förstör mkt? Läste i mina papper att man kan göra det, räker innehåller ju inga kollhydrater så det borde vara okey.
    ------> jodå, räkor innehåller nästan inga kolhydrater alls så visst kan du tugga ngra sånna om du måste..

När jag & min sambo sitter och kvällsmyser riktigt längtar jag efter en varm chai-latte( dvs vi kokar upp 3,5 dl vatten på spisen med kanel,kardemumma och mald ingefära i vattnet.Låter det svalna av lite,kör det i mixern med en påse cambridge Vanilj med locket lite öppet,annars exploderar det över en haha, och vipps så har man en "chai-latte" framför tvn, supersött,varmt & gott, testa det ni som blir kvälls-sugna!

Pentan, 1augusti2009,student73,Isabellekaramell,jag själv o ni andra; VI E GRYMMA!!

Ang att köra i hemlighet, jo jag o min sambo vi kör lite i hemlighet, eller familjen vet om att vi tagit ett krafttag nu efter jul och så,men inte att vi kör ren kur,får ljuga o mörka lite men så får det vara,har sagt till en del när jag varit tvungen att nää,vi kör lite diet nu en period..snackat bort det. och ja, jag har isolerat mig ganska mkt också,blir mest att man håller sig hemma, det e så svårt att klura sig ur mat,fik,dryck-situationer annars..tycker jag.

Mina tuttar har blivit "tomma" haha,skönt att det ger resultat!Länge leve denna hälsosamma livsstil vi kommer få !!

Vart bor ni alla förresten??
  • MinSoulmate
    1augusti2009 skrev 2009-02-22 21:11:42 följande:
    Visst e vi GRYMMA, kan bara hålla med Jag bor utanför Borlänge!Du då?
    Skåne här! Ni andra då?
  • MinSoulmate
    Pentan skrev 2009-02-24 14:13:30 följande:
    Men då jäklar... Jag vet ju att man inte får överglänsa bruden - men attan vad snygg jag ska vara då!!
    Haha! ATT du kommer va!! good work!
  • MinSoulmate

Shit Tokstolla!, håller verkligen tummar o nävar för att det går som du önskar under din ansökningsperiod, nej för tusan klart du ska ge intagningsproven allt vad du pallar, du har sårätt i det du säger,kuren kan fortsätta efter den värsta pressen,ta inte ut dig.

Vi e så jävla bra hur vi än fuckar upp och anpassar våra liv i övrigt kring att nå våra mål,klart som korvspad att vi får trixa o fixa för att göra det hela möjligt och så angenämt som det bara går!

Man får heller inte glömma att när vi känner att vi har "syndat" genom att ha ätit en extra portion protein en dag eller två så tänk på hur man levde innan!!! då var det inte ens en synd att svulla i sig en fet pizza,en hel 200grammare marabou eller vad man nu fick ne i magen..det var,iallafalll för mig, "bara en helt vanlig dag"....

ALLA förändringar vi gjort/gör ger resultat i längden!

Idag har jag powerwalkat på löpbandet o sen lyxade jag till det med en solning,det va jag värd! Köpte en ny tröja igår,det va jag också värd! Hejja!

Gör ngt fint för bara er själva!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!