• 1augusti2009

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Idag är det exakt 5 veckor på ren kur, shit tiden har faktiskt gått fortare än jag trodde.

Har varit och jobabt dygn och läste allas inlägg nu:

ALLA ÄR SÅ DUKTIGA OCH INSPIERAR MIG TILL 100 % VARJE DAG

5 veckor avklarade och 13 kvar att gå på ren kur...

Kram från mig!

• 1augusti2009

Jo är det ngn som ska köra lika länge till på ren kur som jag?

• 1augusti2009
    Pentan skrev 2009-02-07 18:58:01 följande:
    Totalt 18 veckor på ren kur i ett sträck..? Nej där slår du nog rekordet!! Jag kör på 12 veckor, sen kombinerad någon vecka till. Sen ska jag troligen operera mig och då vill de inte att jag går på någon diet.
    Ja tanken är det, vi får se hur det går. Min förra konsulent sa att man kan gå på ren kur högst 18v. Sen kanske det blir 14 eller 16 vi får se men kan jag hålla ut 18v så gör jag det.
    Nästa steg är kombinerad.
    Mina mål är:

26/3 -10kg till

14/5 -10kg till

2/7 -10kg till

30/7 -4,5 och kommer då att väga 70 och gått ner omkring ca 45kg.

Jag måste snitta ca 1,5 i veckan. Jag hoppas hoppas hoppas att jag grejjar det för jag kommer att vara så fin i min bröllopsklänning den 1 augusti

Nä nu är det sussa, ha det gott,

kram!
  • 1augusti2009
    Isabellekaramell skrev 2009-02-09 16:43:43 följande:
    Hej alla duktiga!! Jag har följt er ett tag nu och jag tycker att ni är så himla inspirerade! Jag har gått på ren kur i 12 dagar nu och har tappat 4 kg. Är jätte frusen och trött, men jag kämpar på. Det är så kul att läsa om andra i samma situation, hoppas vi kan peppa varandra!Kram!Här skriver jag lite info om mig. LÄNGD: 164 cmÅLDER: 24 årMAX VIKT: 81kgVIKT START CK: 76kgVIKT NU: 72 kgREN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur.HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Slutar när jag är nöjd.SLUTMÅL: 60 - 65 kgDELMÅL: Under 70 kg!BELÖNINGAR: Små roliga saker såsom kläder, smink osv.HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Enligt CK´s rekommendationer.MOTION: Hundpromenader, yoga, lite styrketräning i framtiden.
    Välkommen
  • 1augusti2009
    elin74 skrev 2009-02-10 14:19:33 följande:
    Hej på er alla. jag håller på med cambridgekuren och har fått en vit beläggning på tungan. är det normalt och vad kan man göra åt detta???
    Det kan vara torsk, svamp. Gurgla med bubbelvatten, det finns även ett medel Mycostantin, vet inte om det är receptfritt, kontakta annars VC.

• 1augusti2009

Hejhej!

Imorgon är det dax för veckovägningen kl 17.00,håll tummarna

• 1augusti2009
    anna01 skrev 2009-02-11 21:27:09 följande:
    Håller tummar & tår för dig 1augusti2009
    Tack så mycket
  • 1augusti2009

emersson: tack!

hujjedamejj:
    Jag känner igen mig från förra gången jag gick på "ren kur" i en vecka inför midsommar.
    Fuskade en hel del med tuggumin och frukt. Så jag hade hungerkänslor hela tiden och humöret var väl inte på topp. Kom nog aldrig in i ngn ketosfas.

Min sambo var inte speciellt glad unde den veckan så till midsommar när jag åt igen var han sitt gamla jag igen

När jag nu sa i början av januari att jag skulle kör aigång igen men på längre sikt så vart han så j***a arg och besviken, han ville inte ha arga ragatn tillbaka, men med en sur sambo så köpte jag CK iaf och tänkte att denna gång ska det bli bättre.

Nu är det endast ren kur, inget fusk, så mitt humör är mkt bättre, Peter, sambon, har fått krypa tillkorset och insett att jag kommer att klara det den häg ggn och att mitt humör är ungefär som innan

Vet inte hur länge du har hållit på men försök stå ut i 1 eller 2 veckor utan fusk så ska du se att ditt humör kommer bli bättre.
    När du känner att det är åt helvete så ta en prommis eller tänk på ditt mål, det brukar jag göra tänka på min bröllopsklänning

Men livet ska ju ändå vara värt å leva och då kanske en annan form av "diet" är bättre för dig? Vi är ju så olika

Men du är duktig, kämpa på!

Kram Helena

• 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-02-12 08:07:00 följande:
    HJÄLP! Seriöst, jag behöver någon som kan säga varför den här dieten inte verkar fungera på mig. Under 7 fulla veckor har jag gått ner 7,9 kilo (ja, jag har gått upp igen och mens har jag haft- det kan inte vara det igen ) Att gå på en sån här diet som verkligen tär så mycket på humör och fysik för ynka knappa 8 kilo.Aaaa! Jag vill verkligen skrika! Sist jag var med viktväktarna gick jag ner 10 kilo på 6 veckor- OK, jag gick visserligen ner från 90-80 men det borde inte utgöra så stor skillnad. (Väger 76,2 idag). Jag menar OK, 7.9 visst inte illa pinkat men om jag börjar äta igen och fyller på depåerna- ja då har jag antagligen inte gått ner ens 5,9 på 7 veckor . Så fram på ideer om varför dieten inte verkar fungera på mig- eller om ni hört andra som verkligen följt till punkt och pricka och det inte lossnat för. Jag har bara en sak till att göra. Att skippa ALLA LIGHTprodukter. Ingen Colalight eller slimbridge. Kanske att kroppen öka insulinet i tron om att det är riktigt socker...
    Åhhh jag lider med dig, inget roligt när det går sakta
    Ta å gör så som du skrev att skippa light produkterna ett tag. Provar du med stickor?

Kram H
  • 1augusti2009

På 4 veckor gick jag ner 10 kg men då hade jag mkt att ta av, började min resa på 115.3.

Lycka till nu tjejen

hujjedamejj skrev 2009-02-12 13:58:05 följande:
    Jo, jag funderar på att äta lite GI mat (kombinerad kur) nu i helgen när han är hemma. Lite kyckling och grönsaker. Sen pulver morgon och lunch. Sen köra rent mars månad i den mån jag klarar av. Hur mycket har ni alla gått ner efter 1 månad? med ren kur?
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!