• bongen80

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Än så länge har jag väldigt svårt att ens tänka ut en vikt jag skulle vilja ha....har sett ut så här sen första barnet kom för 10 år sen och jag hade väl inget direkt koll på hur mycket jag vägt i tonåren heller. Jag kan inte för mitt liv fantisera om hur jag skulle se ut.

1augusti....jättebra jobbat! Måste kännas skönt att nå den magiska siffran

• bongen80
    Pentan skrev 2009-03-30 07:58:54 följande:
    Så här har min vecka som gått sett ut:Måndag 81,1 kg - ren kurTisdag - ren kurOnsdag - ren kurTorsdag - komb. kur, protein och fett på kvällenFredag - samma sak som ovanLördag - Inga soppor alls, endast protein och fett 3 mål om dagenSöndag - samma som ovanMåndag - I dag väger jag nu på morgonen 77,7 kg-3,4 kgVeckan som kommer nu blir det komb. kur med 2 soppor och middag på kvällen. Sen till helgen åker vi till Gbg och har myshelg och shoppinghelg, då blir det GI variant på ätandet.
    Guud va roligt! Men hur kan du gå ner så fort?? Min första vecka -2,3kg andra veckan -1,9 kg. Tränar du mycket också?
  • bongen80

Jag går promenader med gångstavar o sen kör jag lite på min orbitrek. Försöker gå i snitt 35 min varje dag o sen köra 4min åt gången ett par gånger om dagen på maskinen. Är väldigt mycket nybörjare så jag vill gå ut lite lugnt för att känna vad jag orkar.

• bongen80

JAG HAR FÅTT JOBB!!!!!!!!!!!!!!!! Fast tjänst på 75%. Kom från intrevjun idag o det blev klart redan inne på samtalet. Känns som man är kärringen mot strömmen nu när så många mister sina jobb. Jag är sååå glad, nu slipper jag oroa mig för vad jag ska göra när föräldraledigheten tar slut. Så från 1 maj får sambon vara föräldraledig. Jippi jippi jippi!

Vet inte vart jag skulle skriva inlägget om inte här inne hos alla er mysiga tjejer...

Nu känner jag mig ännu mer taggad o motiverad. Allt faller på plats, jag har tagit tag i mitt liv o gjort stora förändringar i min livsstil och nu kommer jobbet. En mycket bra dag

• bongen80

Tack tack tack! Ja för att citera kenta "just idag är jag stark, just idag mår jag bra"

• bongen80
    1augusti2009 skrev 2009-03-30 17:25:36 följande:
    Idag var min första dag på en 10v lång somatisk praktik.Var på samma ställe i sommras och jobbade i 3 månader. Det var många som satt i fikasoffan och fick titta en och två ggr... Har du jobbat här? Tycker att jag känne rigen dig... Men GUD det är ju du, vart har du tagit vägen????De såg mig när jag hade 25 kilo till på kroppen, så det är så roligt för dessa kommentarer har jag inte hört ännu. Det blir ju antagligen sån stor skillnad från början till nu, än när man ser ngn varje dag KRAM till er alla och grattis till alla - på vågen!
    Va kul att få såna reaktioner! Då har det ju verkligen hänt något! 25 kg är MASSOR. Sen har jag hört att hjärnan inte riktigt hänger med när man går ner väldigt mycket väldigt snabbt. Kan det stämma? För man ser ju liksom inte det själv. Bla många som genomgått gastric bypass, ser ju fortfarande bara den feta personen i spegeln, långt efter viktnedgången. Själv ser jag inga resultat alls, men jag känner på förlovningsringen att den sitter lösare.

emersson: jo det känns skiiiitbra! Blev arbetslös under mycket otrevliga förutsättningar när jag var höggravid o innan det så hade jag inte hunnit jobba heltid 1 år så min stämpling skulle gett ca 5000:- efter skatt. Då hade vi gått under. Var förbi min förra chef o kramade om honom, tack vare hans fina vitsord och hög LAS i kommunen, så var jag "given" för jobbet som nya chefen uttryckte det.

Heja heja alla duktiga här inne!
  • bongen80
    emersson skrev 2009-03-30 20:58:53 följande:
    det tråkiga när man äter cambrige är verkligen reaktionerna på jobbet, det enda man får höra är typ..neeeeeeeeeeej inte pulver, du går ju upp allt bums sen. Varför ska man gå upp bara för man bantat med pulver, självklart kan man ju inte äta som förut för då går man ju upp igen, av nån anledning är man ju överviktig så det är ju såklart att man tänkt att ändra sina matvanor när man är klar med kuren.....
    Ja men eller hur? Kan inte folk bara va glada att man blir av med massa kilon. Tycker cambridge har en väl utarbetad plan för att man ska kunna behålla vikten sen. Det säger väl sig självt att man inte kan gå tillbaka till den gamla livsstilen som gjort en överviktig, pulvren är för mig ett sätt att krympa magsäcken, få bort sötsuget, samtidigt som jag i övrigt har en mycket sundare inställning till mat.

Dom är bara avundsjuka på att de själva inte skulle fixa pulver o soppor. Haha
  • bongen80

Jag blandar kakao o banan, smakar precis som chokladpudding o banan, Mums! Vanilj, cappucino blandar jag med mitt morgonkaffe.

• bongen80
    MilosMamma skrev 2009-03-31 20:46:37 följande:
    Jag åt 1 extra drops idag för det var de enda mamma hade när vi var i handlade och andedräkten är spm, bekand inte det underbaraste, sen tog jag ca en 1 fjärdedels tesked med en liten ungsgjord naturell laxbit som jag tuggade på o sen fick jag ångest o spotta ut den.. =S enda dagen idag som jag druckit massa vatten, ja e så dålig på det o vågen visare 8 hg plus sen i morse och då var det lång snabb promenad på 1 timma idag med så då började jag gråta.Har jag förstört något nu?
    nej det tror jag inte, men du ska inte väga dig på kvällen, gör det på morgonen. Klart du väger mer med massa vatten i kroppen.
  • bongen80

Nej men vad jag förstått måste man dricka minst 3 liter vatten/dag för att det ska funka....ska kolla kartongen...."rikligt vätskeintag under kuren är nödvändigt (minimum 3 liter per dag)". vet inte om det har nåt med viktnedgången att göra iofs....

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!