• bongen80

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

och du har redan gått ner 5 kg? Jag har hållt på i 3 veckor o gått ner 5,9kg. Tycker nog du ska vara mer än nöjd. Det är ju jättebra!! Släng bort det där godiset o var glad nu!!

• bongen80

Jag började MYCKET högre än dig.....tänker inte avslöja hur mycket förrän jag känner mig säker på att det kommer hålla.

• bongen80

Jag trodde att 4 kg /vecka skulle gå på ren kur, men min kropp vill inte släppa mer än 2 kg/vecka så det är bara för mig att acceptera

• bongen80
    MilosMamma skrev 2009-04-02 16:13:40 följande:
    ja de e det jag räknar med för 2 kg per vecka fixar jag lätt med vv, det är nog därför jag är så tjurskaallig på cb just nu. =)
    aha okej...men hur mycket hade du gått ner då? f-n minne, någon som har lite minne över till mig?
  • bongen80
    MilosMamma skrev 2009-04-02 16:43:13 följande:
    5 kilo ju på 8 dar.
    Tycker fortfarande att det är jättemycket. Det drar nog snart iväg igen för dig ska du se. Man kan ju omöjligt hålla på o gå ner så mycket hela tiden....det går i perioder
  • bongen80
    MilosMamma skrev 2009-04-02 18:55:36 följande:
    du är underbar...Åh jag har lovat mej att nu ska jag ner - 5 till då har jag gått ner 11 sen ska jag börja sakta sakta, sen ska jag äta 4 dar i veckan o sen köra "rent" dom andra dagarna.Går det bara uppåt blir det bara VV och springa som en idiot varje dag eller nått o sen 2 veckor ren kur innan bröllopet.
    Härligt att se att du hittat gnistan igen.... you go girl!
  • bongen80
    emersson skrev 2009-04-02 20:30:23 följande:
    Men visst är det trist med en knäpp kropp som älskar att vara tjock, jag gick upp (åt max 1600 kalorier på en dag) 3 kg på 8 dagar, de är inte många som klarar av ;). Det hände för några veckor sen och då tänkte jag att nepp, nu får det bli cambridge enda tills jag får den vikt jag vill ha!!
    Under min graviditet gick jag ner 7 kilo....innan jag började med cambridge hade jag gått upp 15kg....ca 2kg/mån. Varför vet jag faktiskt inte. Fattar inte hur min kropp fungerar ibland jag heller. Testade LCHF o gick ner 6 kg på lika många veckor. Sen avtog viktminskningen o motivationen också. Men nu är jag på g igen o den här gången ger jag mig inte!! Nu ska kilona bort en gång för alla. Jag vill också kunna handla kläder på de vanliga avdelningarna.
  • bongen80

Har nu fått magsjuka... hur påverkar det här kuren?? Orkar och vill inte dricka några shakes idag. Dricker vatten o lite proviva.

• bongen80
    emersson skrev 2009-04-05 13:07:23 följande:
    ok:) har just ätit lunchpåsen, ska dela upp kvällspåsen sen, perfekt ju, att man inte tänkt på det :) Vägde mig i morse, -3kg på en vecka iaf, visserligen är en del vatten, men ändå :) jag är jätteglad :)
    va roligt! det är ju kicken av detta efterlängtade minus man behöver, vem bryr sig i om det är vatten....det går ju neråt, man får väl trösta sig med att efter de 2 första kilona så är det ju faktiskt fett som bränns. Jättekul!
  • bongen80
    Hemlig2009 skrev 2009-04-07 08:43:45 följande:
    Imorse tog vågen ett skutt igen! Så nu är jag bara 2 hg från mitt mål med dessa 15 dagar. Har två dagar kvar. Borde gå!? Jag börjar faktiskt känna mig smal och det är så otroligt skönt. Tar fram byxor i garderoben som jag vet inte ens brukar passa, och nu sitter de nästan löst. Jippi! Och igår köpte jag klänning till ett bröllop vi ska på i sommar, i stl 36! Iofs så är den vid i kjolen där jag har alla mina kilon men ändå.
    Åh va roligt! Grattis! Vilken känsla att se målsnöret. Själv står man ju nästan vid starten o trampar, men jag är ¨på gång alla fall.
  • bongen80
    lecaroline skrev 2009-04-07 09:39:34 följande:
    Hejsan!Är helt ny på denna sidan och jag har länge funderat på att prova Cambridge. Hur går det till. Fattade det som att det inte bara var att beställa på nätet utan att man skulle ha en kontakt person.Var kan jag få tag på detta i Göteborg??
    du går ut på cambridges hemsida, där kan du leta på kartan vart din närmaste konsulent finns. Det finns även återförsäljare på nätet, men du måste nog fylla i något slags formulär även där för att kunna beställa. Jag vet inte vad sidan heter, men det vet säkert någon annan här inne. Lycka till!
  • bongen80

Funderar på att springa iväg till apoteket imorgon o kolla efter ketostix....enligt sambon luktar jag apa i munnen alla fall, så jag borde vara i ketos, men jag tycker inte att viktminskningen går så himla fort. Om jag ändå kunde hålla mig borta från vågen...det blir inte bara 1 gång om dagen här inte. Snarare 4-5 ggr, mest deppad på kvällen, fast jag vet att kroppen fyllts på med både massa vatten o shakes. Ska vägas hos konsulenten imorgon o jag hoppas jag uppnått mitt första mål på 7 kg. Är iofs redan -6kg men man vet aldrig.

• bongen80
    emersson skrev 2009-04-07 20:06:47 följande:
    haha precis, spritt språngande o nykissad, det är vad som gäller här ;)
    [/citat]
    Hemlig2009 skrev 2009-04-07 19:58:47 följande:
    [citat]
    Jag väger mig självklart inte när jag har både kläder på mig och har ätit. Det är ju absolut inte roligt. Nej, varje morgon innan duschen och spritt språngande är vad som gäller
    ja fast jag går bara efter vad konsulentens våg säger när jag skriver viktminskningen här o där är jag inte spritt språngande.....haha fast nykissad såklart
  • bongen80

Här är det vägningsdags idag. Trots mens o annat tråkigt så hoppas jag att det alla fall är 1 kg ner, då har jag nått mitt delmål. Har börjat dela upp shakes på halva påsar 6 ggr om dagen o det verkar funka bättre. Hoppas kunna köra ren kur ett tag nu. Gjorde 10 dagar sist o har kört på komb ett tag. Men nu ska jag starta om.

• bongen80

-1,5kg denna vecka, så sammanlagt 7,5kg på 4 veckor. Jag är mycket nöjd! Oväntat lätt att gå ner i vikt. Tänk bara 10 veckor i den här farten det blir.....15 kg i runda slängar. Längtar!

• bongen80
    emersson skrev 2009-04-09 08:06:19 följande:
    härligt :):) grattis!
    Tack! Mycket är tack vare er här inne. Jag blir så peppad o motiverad att fortsätta. Jag vill ju ha nåt positivt att skriva varje vecka! Tack för att ni finns allihop!
  • bongen80

Nu tar jag modet till mig att "outa" mig. Så håll i er.

LÄNGD: 169 cm
    ÅLDER: 28år
    MAX VIKT: 127kg
    VIKT START C.K: 124,2 kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur 10 dagar, nu komb.
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Tills jag trivs med mig själv.
    SLUTMÅL: Har aldrig varit "normalviktig" så jag vet inte vad jag vill väga.
    DELMÅL: 117,2 kg (skrivande stund 116,7kg jippi!)
    BELÖNINGAR: Behövs inte, jag ger mig själv ett bättre, lättare hälsosammare liv. DET är belöningen!
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION: Stavgång o promenader med barnvagn, ska köpa gymkort genom kommunen bara jag får mitt anställningsbevis.

• bongen80

Har haft en riktig pissvecka, med trytande motivation. Började vid påsk såklart. Har nog inte gått upp något, men jag har ju inte gått ner heller. Fan! Dags att ta i med hårdhandskarna. Har bara 10 veckor på mig nu att gå ner så mycket som möjligt. Plus är att på nya jobbet går jag ca 3 km/arbetspass. Gratis motion!

Kämpa på alla tjejer! Tänk den dagen vi kan stå framför spegeln o vara nöjda med det vi ser, oavsett det handlar om 5 eller 50 kg så vill vi alla kunna trivas med oss själva.

• bongen80

Det sket dig lite under påsk...hm undrar om det kan har varit godiset....haha. Trots det har jag gått ner 1,5kg så nu är det sammanlagt 9 kg på 6 veckor.

Känns hur bra som helst. Mitt mål är nu -1kg/vecka o det lär jag klara. Vilket skulle betyda ca 20kg minus innan bröllopet. Det fixar jag!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!