• ogiftnickenyfiken

Ngn som haft/kommer ha en brudbukett av kallor

Och som har en bild på detta?

• Svar på tråden Ngn som haft/kommer ha en brudbukett av kallor
  • måjs

är det lätta att binda en bukett av kallor själv?

• ogiftnickenyfiken
    måjs skrev 2009-01-22 16:13:07 följande:
    är det lätta att binda en bukett av kallor själv?
    Det har jag tänkte att göra...
    Har köpt ett sidenband som passar till klänningen och min m2b:s slips.
    Sen ska jag be om plastbast när jag köper blommorna.
    Sen hoppas jag att det inte är så svårt att binda

Men har inte bestämt hur jag ska göra med bandet.
    Om jag ska ha band på nästan hela själken eller om jag ska ha lite uppe och lite nere.

Vet inte heller om jag bara ska ha några stycken, typ 4 och sen några gröna strå eller om jag ska skippa stråna.
    Funderade oxå att ha pärlor på stråna men tror att jag skippar det.
  • måjs
    ogiftnickenyfiken skrev 2009-01-22 16:41:18 följande:
    Det har jag tänkte att göra...Har köpt ett sidenband som passar till klänningen och min m2b:s slips.Sen ska jag be om plastbast när jag köper blommorna.Sen hoppas jag att det inte är så svårt att binda Men har inte bestämt hur jag ska göra med bandet.Om jag ska ha band på nästan hela själken eller om jag ska ha lite uppe och lite nere.Vet inte heller om jag bara ska ha några stycken, typ 4 och sen några gröna strå eller om jag ska skippa stråna.Funderade oxå att ha pärlor på stråna men tror att jag skippar det.
    Vad använder du plastbasten till?
  • ogiftnickenyfiken

Ska man tydligen ha och binda innan man sätter dit ev sidenband. SÅ att blommorna hålls på plats ordentligt...

• rottizz1

Jag hade svarta kallor- som jag slängde ihop själv lite snabbt en timme innan vigseln- då jag helt glömt bort det :p, blev ok. har ingen bild just nu men det var rätt lätt att "hitta på nåt". Tittade även här där det fanns många otroligt vackra buketter:
    images.google.se/images&hl=sv&q=calla+bouquet&btnG=S%C3%B6k

Hoppas ni hittar ngt fint

• måjs

Jag vill gärna ha några pärlor i buketten också, är det på gröna strån jag får sätta dem isåfall? Eller har någon något annat tips?

• ogiftnickenyfiken
    måjs skrev 2009-01-24 09:06:12 följande:
    Jag vill gärna ha några pärlor i buketten också, är det på gröna strån jag får sätta dem isåfall? Eller har någon något annat tips?
    Och om man ska ha det...
    Hur många pärlor, hur många strån, ska man ha pärlor på varje strå, hur långt ska de gå över blommorna?
  • Pink Panther

Vilken fantastisk skobutik (dyableshoestore).... där hittade jag precis de skor jag letat efter men inte hittat i sverige. Jag beställer förmodligen så om någon vill hänga på och dela frakt + tull så!!!

• TinkieWinkie

Vill också ha det nu när jag en bukett i någons galleri

Hm, vad kan en sån kosta tro? Jag tänker hos en florist.

Men även att bara köpa blommorna och göra själv (all respekt för floristerna, men har inte världens största budget) någon som vet vad det kan gå på?

• ogiftnickenyfiken
    TinkieWinkie skrev 2009-01-29 13:59:22 följande:
    Vill också ha det nu när jag en bukett i någons galleri Hm, vad kan en sån kosta tro? Jag tänker hos en florist.Men även att bara köpa blommorna och göra själv (all respekt för floristerna, men har inte världens största budget) någon som vet vad det kan gå på?
    Det känns inte som om en sån bukett ska vara så svårt att binda själv.

Vet inte vad de tar för kallorna nu men jag hoppas inte att de tar mer än 80kr st...

Hade först tänkt att bara ha typ 3 st men vet inte om det kommer se tunt ut.
    Så det kanske bli 5 st.
    Men vill inte ha så stor bukett, bara så att dte är nåt typ

Ngn annan som har bättre koll?
  • Snowcloud

Jag har läst någonstans att kallor kan kosta allt från 40 till uppemot 200 kr, men att man bör räkna med 90-120 om man inte vill ha alltför små.

• harthurs

Jag hade tankt binda min bukett och mina tarnors sjalv. Men nar blommorna som vi bestallt kom till butiken visade det sig att de var mycket mindre an vad vi planerat.. bestallde medium for large sag sa stora ut, planerade att ha 5 i min bukett men det sag sa fjuttigt ut.. de var mer som ministorleken...
    Sa tjejen i butiken hade antagligen daligt samvete for hon hjalpte mig binda alla buketter gratis! Plus killarnas blommor.
    Jag hade kopt nalar med naturvit parla och nagra med kristall pa. Hon band stjalkarna "stramt" med vitt sidenband och satte aven i breda langa grona blad pa sidan i varje bukett. Blev supersnyggt!!
    Jag hade 5 i min bukett och mina tarnor (2 st) 3 och 3 killar hade varsin. Betalade 1000kr for allt!!

Svar på tråden Ngn som haft/kommer ha en brudbukett av kallor