Ngn som haft/kommer ha en brudbukett av kallor
Och som har en bild på detta?
Och som har en bild på detta?
är det lätta att binda en bukett av kallor själv?
Ska man tydligen ha och binda innan man sätter dit ev sidenband. SÅ att blommorna hålls på plats ordentligt...
Jag hade svarta kallor- som jag slängde ihop själv lite snabbt en timme innan vigseln- då jag helt glömt bort det :p, blev ok. har ingen bild just nu men det var rätt lätt att "hitta på nåt". Tittade även här där det fanns många otroligt vackra buketter:
images.google.se/images&hl=sv&q=calla+bouquet&btnG=S%C3%B6k
Hoppas ni hittar ngt fint
tycker om de som de bundit som en blomma tex denna:
images.google.se/imgres&imgrefurl=www.porcelainflowers.com/porc192old.htm&usg=__w5_COoxbVPNFuHBLnBhgiowbWSE=&h=421&w=450&sz=14&hl=sv&start=65&tbnid=pm1yO4ALD6Fa_M:&tbnh=119&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dcalla%2Bbouquet%26start%3D60%26ndsp%3D20%26hl%3Dsv%26sa%3DN
det gick visst inte =(
Jag vill gärna ha några pärlor i buketten också, är det på gröna strån jag får sätta dem isåfall? Eller har någon något annat tips?
Vilken fantastisk skobutik (dyableshoestore).... där hittade jag precis de skor jag letat efter men inte hittat i sverige. Jag beställer förmodligen så om någon vill hänga på och dela frakt + tull så!!!
Vill också ha det nu när jag en bukett i någons galleri
Hm, vad kan en sån kosta tro? Jag tänker hos en florist.
Men även att bara köpa blommorna och göra själv (all respekt för floristerna, men har inte världens största budget) någon som vet vad det kan gå på?
Jag har läst någonstans att kallor kan kosta allt från 40 till uppemot 200 kr, men att man bör räkna med 90-120 om man inte vill ha alltför små.
Jag hade tankt binda min bukett och mina tarnors sjalv. Men nar blommorna som vi bestallt kom till butiken visade det sig att de var mycket mindre an vad vi planerat.. bestallde medium for large sag sa stora ut, planerade att ha 5 i min bukett men det sag sa fjuttigt ut.. de var mer som ministorleken...
Sa tjejen i butiken hade antagligen daligt samvete for hon hjalpte mig binda alla buketter gratis! Plus killarnas blommor.
Jag hade kopt nalar med naturvit parla och nagra med kristall pa. Hon band stjalkarna "stramt" med vitt sidenband och satte aven i breda langa grona blad pa sidan i varje bukett. Blev supersnyggt!!
Jag hade 5 i min bukett och mina tarnor (2 st) 3 och 3 killar hade varsin. Betalade 1000kr for allt!!