Inlägg från: Vill nu |Visa alla inlägg
  • Vill nu

Köldtålig bukett!

Vet att jag läst som detta i nån tråd, men hittar inte åt den nu!
    Ska träffa floristen snart, och hon ville att jag skulle fundera lite på vad jag ville ha för typ av bukett, och vilka blommor på ett ungefär.
    Till saken hör att vi gifter oss i början av mars, och ska fotograferas utomhus.
    Buketten måste alltså tåla att vara ute i vinterkyla i ca 1 timme, och ändå vara fin sen i kyrkan.
    Finns det några blommor som klarar detta, eller är det kört för oss?
    (Är lite inne på en rundbunden, ganska tät bukett)

• Svar på tråden Köldtålig bukett!
  • Vill nu

Tror du de kan hålla sig fina över vigseln, eller kommer de att vissna ihop direkt?

passionsblomman skrev 2009-01-21 21:09:58 följande:
    Du kan inte ha några som helst levande blommor i minusgrder och sedan ta in dem i värmen, då är de körda. Så länge de är ute och frusana ser de fina ut, men sedan...Det finns VÄLDIGT köldkänsliga blr som tex orkidéer som du inte kan ha alls, medan alla som vanligtvis förvaras i blomkyl, klarar sig så länge det inte går under noll.
  • Vill nu

Oki! Tusen tack för svar! Kanske finns hopp ändå! På kvällen var det inte lika viktigt! Brukar ju inte var supekallt i mars heller... Men det kändes inte så kul att behöva ha slokande bukett i kyrkan, bara för att jag promt vill fotas utomhus i (förhoppningsvis) snön ...

passionsblomman skrev 2009-01-21 21:24:19 följande:
    Jo, över vigseln lär det gå,iallafall om den är tätt bunden, men inte sedan, på kvällen är jag rädd.Vill nu skrev 2009-01-21 21:21:42 följande:
Svar på tråden Köldtålig bukett!