Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Hur lång tid från vigseln tog det innan du fick nya efternamnet?

Det KAN gå, men allt inom en månad är att chansa på att alla handläggning går som smort utan några förseningar nånstans. ett pass kan du få på 5 arbetsdagar från det att du söker det.

När du söker pass eller behöver legitimera dig innan alla papper är klara så skulle jag föreslå att man har med ett personbevis med både gamla och nya namnet på.

• anne på grönkulla

Just det - provisoriska pass - kolla att landet ni ska till verkligen godkänner dem för inresa! De är dyra också, mer än dubbelt så dyra som vanliga pass, innan ni bestämmer er för det kan ni undersöka om det inte vore billigare att ändra namnet på biljetten hos flygbolaget.

• anne på grönkulla

Men kan du se det på hemsidan så kan du också skriva ut ett personbevis. Better safe than sorry - jag skulle ha med det! Om jag nu verkligen var stressad och ville spara varje tänkbar handläggningsdag eller återbesök, så.

• anne på grönkulla

Fråga polisen du kommer söka hos hur de vill ha det, det där kan varje myndighet/handläggare antagligen avgöra på eget ansvar så att praxis kan vara lite olika.

Svar på tråden Hur lång tid från vigseln tog det innan du fick nya efternamnet?