• Daisy09

    Hur långt i förväg har ni skickat inbjudan?

    Ojsan, jag börjar känna mig stressad!

    Vi har inte riktigt bestämt oss hur vi gör med inbjudningskort m m, och nu börjar jag fundera på om vi blir sena med våra inbjudningar? Vi har bestämt datum i början av augusti och det har ju känts som en evighet. Hur planerar ni andra med inbjudningar?

  • Svar på tråden Hur långt i förväg har ni skickat inbjudan?
  • älskarlivet

    Vi gifter oss 13/6 och skickar våra inbjudningar i om 1-1,5 månad, förstår inte varför man ska skicka dem så tidigt.

  • Mrs Baom

    Vi giftr oss den 1/8 å kommer skicka våra inbjudningar i början av mars. Därför att vi har långväga gäster och vi gifter oss mitt i industrisemestern och vill att gästerna ska kunna planera för bröllopet:)Så att så många som möjligt kan komma.

  • Daisy09

    Pust! Mars var väl ungefär vad vi också planerat, med tanke på att gästerna ska ha semestrar och annat inplanerat.

  • J D

    Vi gifter oss i aug och skickar ut i slutet av maj, vi har dock skickat save the dates redan.

  • Mrs Baom

    vi skickade inga save the date, hade vi gjort det så hade vi nog oxo väntat med att skicka ut inbjudningarna till maj:)

  • Anmy

    Vi har inte heller skickat save the date-kort (bestämde oss för giftermål för tre veckor sedan)
    Vi gifter oss i början av augusti och skickar ut korten i mitten,slutet av februari. Vi vill skicka ut i god tid, så gästerna kan planera in det.Man vill ju att så många som möjligt ska kunna komma.
    Bättre för tidigt än för sent!

  • anja1661

    vi skickade de 4månader i förväg...

  • bröllopsbönan

    Hej!

    Det är många som verkar skicka sina inbjudningar väldigt lång tid i förväg, upp till ett år har jag sett, men i planeringskalendern så tror jag det står runt 7 veckor före bröllopet. Beror ju också på var gästerna bor, kanske kommer de från utlandet och måste boka flyg eller liknande.

    Ska man gifta sig mitt i sommaren kan det vara smart att skicka ut i mars då de flesta måste meddela på jobbet när de ska vara lediga.

    Jag ska gifta mig i mitten av augusti och satsar på mars/april. De flesta har ju semester i juli och början av augusti.

  • Lovecats

    Jag tycker det räcker att skicka inbjudningarna tidigast när hindersprövningen ska in. Skulle någon av gästerna tacka nej, så är det ju synd, men jag tror säkert vi kan hitta andra bröllopssugna gäster att fylla stolarna med isf De viktigaste gästerna vet om datumet sedan fyra månader och vigseln är om 5½ månad.

  • Saxiquine

    Vi kommer skicka våra ungefär tre månader innan själv dagen och med osa fem veckor innan festen.
    Då har folk nästan två månader på sig att kolla upp om de kan komma och ifall de ej vil ta med sina barn, skaffa barnvakt.

    Men vi gifter oss en heldag, så då kanske det är enkelt för de flesta som har vanliga 8-5 jobb att komma oavsett semester mm.

Svar på tråden Hur långt i förväg har ni skickat inbjudan?