Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

... Tills döden skiljer oss åt?!

till gud antar jag eller?

• sokkerstruten

haha finns det sådana kurser?

• sokkerstruten

Nej självklart inte! Men jag tyckte det var lite roligt att det fanns kurser i hur man ska leva som gift. Vet man inte vad man vill ha ut av ett äktenskap eller att man inte har kommit så långt att man är på samma plan när det gäller väsentliga saker som att kunna lösa problem ihop så vet jag inte riktigt vad jag ska säga...

Allt det du nämner nedan är ju precis samma saker som man värderar och vill när man är sambo, dessutom så är man ju redan i en relation, att man blir man och fru ändrar ju inte något i förhållandet, man har fortfarande kvar samma gamla ovanor, om man vill ha rådgivning så är det ju bara att gå och prata med en familjetrepeut eftersom man kan få samma svar där...

Jag menar inte att det inte är bra.. säkert! Men jag kände mig lite på hoppad behövde skriva av mig...

Mariya skrev 2009-01-23 22:09:21 följande:
    Hammerman1 - kursen kostade ca 300 kr/par för en hel helg. Inte så extremt dyrt tycker jag. sokkerstruten - skrattar du åt de som går på äktenskapsrådgivning också? "Haha, kan någon ha problem i sitt parförhållande?"Vi har alltså inte problem, men tycker ändå att det är viktigt att vårda om sin relation. Det blir ju knappast sämre av att man funderar på vad sitt kärleksspråk är, hur man kan lösa konflikter, leva med olikheter, hur man kommunicerar på olika sätt och hur man skall leva i äktenskapslöftet.
Svar på tråden ... Tills döden skiljer oss åt?!