• didis

... Tills döden skiljer oss åt?!

Ber? Om vad?

• didis

Det är kanon att ni går en sådan kurs om ni behöver det.

Det låter som familjerådgivning om du frågar mig, där får man också lära sig att kommunicera bättre.

Om ni tycker om att be tillsammans - fine. En del spelar golf eller sjunger i kör tillsammans, huvudsaken är att man trivs ihop.

Mariya skrev 2009-01-23 22:09:21 följande:
    Vi har alltså inte problem, men tycker ändå att det är viktigt att vårda om sin relation. Det blir ju knappast sämre av att man funderar på vad sitt kärleksspråk är, hur man kan lösa konflikter, leva med olikheter, hur man kommunicerar på olika sätt och hur man skall leva i äktenskapslöftet.
  • didis

Min poäng är att de par som gör saker tillsammans troligen trivs i varandras sällskap och därför skiljer sig i mindre omfattning. Något vetenskapligt stöd kan jag, lika lite som du, presentera.

Menar du att det är bönen i sig som gör skillnaden? Att det handlar om ett gudomligt ingripande??

Visste du, på tal om bön, att nyopererade som fått förbön läker sämre än de som inte får förbön (om de visste om att de fick förbön, annars gjorde det ingen skillnad)? Allt enligt en amerikansk undersökning som presenterades på en smärtkurs jag gick, har referenser i anteckningarna på jobbet. Spännande!

Mariya skrev 2009-01-23 22:20:14 följande:
    Ja kursen var bra, och jag tycker också att det är viktigt att man trivs ihop. Men det var ju inte poägen, poängen var skilsmässoprocenten bland de par som ber tillsammans. Har du sett liknande siffor på de som spelar golf eller sjunger i kör tillsammans?
Svar på tråden ... Tills döden skiljer oss åt?!