• Glittergräs

    4 grams porto...

    Hm, nu kommer en liten fundering...

    Har kollat vårt inbjudningskort o det väger 24gram, skall man var petig o inte riskera att efter-faktureras så skall vi ju lägga ytterligare ett frimärke. Så varje kort som skickas behövs 2 porto= 12 kr.

    Känns ju lite onödigt för bara 4 gram...

    Vad tycker Ni??

  • Svar på tråden 4 grams porto...
  • Noxire

    Jag skulle inte riskera att inbjudningarna inte kommer fram för att jag har satt förlite porto. Skulle köra på fullt porto.

    Du tänkte inte på att köpa portot innan 1/1 2009?

    Kram till alla

  • Kirsto

    Man kan ha både tur och otur. Jag fick lösa ut ett tackkort (kostade mig 15,50:- att lösa ut fast portot som fattades var 5.50) och även om jag blev glad för kortet är det onödigt bökigt.

  • Glittergräs

    Johoooo, jag tänkte köpa innan jul, men men ... glömde!

    Jo visst är det så, att det bästa är att lägga dubbelt - men det hade ju känsts lite bättre om de vägde 99 gram....

    Det är ju absolut inte hela världen!!

    Kram tillbaks.

  • Glittergräs

    Kirsto, vore ju superretligt om gästerna fick lösa ut sina inbjudningar - vilken grejj....

    Nä, skriver man avsändare på kuvertet så är det ju vi som skickar som får betala

  • Kirsto

    Glittergräs: Klart bättre om de kommer tillbaka till avsändaren. Tyvärr är det en skitful etikett på era troligen skitsnygga kuvert då, så då måste man göra om hela arbetet med att skriva adresser på nya kuvert. Dyrt det också!

  • Glittergräs

    Kirsto, nä jag menar att efterkravet kommer tillbaks till oss, med faktura. Självaste kortet utlämnas till mottagaren som vanligt...

    Nä, jag har absolut tagit mitt förnuft till fånga o skall sätta på 2. Man är väl bara lite blockerad i hjärnan o vill gärna spara de kronor man kan inför bröllopet för det verkar som om pengarna går åt ändå

    Tack o kram!

  • Tidsmaskin

    om man vill spara pengar kan man köpa frimärken för b-post, vet inte vad det kostar då iofs

  • Emmas syster

    mottagaren får ofta lösa ut kuverten om de är underfrankerade!
    VI har fått göra det med 4 )¤%/&& inbjudningskort och tackkort som snålats på
    mkt irriterande!!!

  • Glittergräs

    Jag kollade porto på posten för jag hade för mig att det fanns mindre valörer än 6kr, men han sa att kravet går till dig som avsändare om du skrivit avsändare på kuvertet.
    Jag förstår att det skulle vara superirriterande att behöva lösa ut inbjudan på posten....Festen börjar rätt snålt då...

  • Emmas syster

    de flesta verkar inte skriva avsändare på kuverten av ngn anledning...

  • Glittergräs

    ... nä lite hemlig vill man va, tills de öppnar o vips så vet de

  • Kirsto

    Glittergräs: Du har ju helt rätt! Brev med fuuul etikett på har jag fått tillbaka när posten inte har hittat fram till adressaten. Stämmer ju! Sorry! Jag tycker det är bra att skriva avs så att man vet om det är nån som inte har fått sin inbjudan!

Svar på tråden 4 grams porto...