Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

purjopillan skrev 2009-01-24 23:06:43 följande:
    somebody - depeche mode den är sanslös
    Jag har också fått tips om den men jag vet inte, klarar inte riktigt med att nån ska sjunga om nåt som är perverst (tankar eller handlingar eller vad det nu är) som dom gör. Känns inte riktigt bröllop...
  • Flisa80
    snaily skrev 2009-01-25 09:44:35 följande:
    Måste bara skriva ett kanhända onödigt svar, men... jag tycker texten är fantastiskt bröllopsmässig! Tror inte Martin Gore menade "perverst" som sådant i texten då ordet perverted har en vidare mening i engelskan än i svenskan. Från engelsk ordbok:"Perverted:1. deviating from what is normally considered right, normal or correct 2. of, relating to, or practicing unusual or "kinky" sex 3. misrepresented, altered or distorted"
    Ja jag menade inget illa, om du nu uppfattade det så. Det är bara inte vad jag förknippar med bröllop. Tror dock att många förknippar ordet perverted med pervers oavsett vad lexikonet säger. Men de allra flesta tänker nog inte ens på att det ordet sjungs. Jag ville bara säga vad jag tyckte, men jag menade inte att trampa på några tår, så det ber jag om ursäkt för.
Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!