Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

kajw skrev 2009-02-07 18:07:57 följande:
    Vi har inte kommit så långt än, men vet att vi kommer att köra All you need is love-Beatles som utgångslåt...
    Har varit på ett bröllop där de hade den låten som utgångslåt... Och då med saxofonist!!! Jäääättehäftigt!! :D Det kändes som ett slutet på en film! :P
  • Bettertogether

Beatles - so happy together

Den är ju egentligen perfekt, textmässigt... synd bara då den är så trög :P

• Bettertogether

Det har du ju rätt i.. :) Vilken tur man har kontakter! :D

• Bettertogether

Ovanlig vet jag inte... men bra är den iallafall!!

• Bettertogether
    purjopillan skrev 2009-02-12 09:22:04 följande:
    Vi ska ha Shirley Clamps låt - Att älska dej"att älska dej den du är du är allt jag nånsin önskat mej..." Det är ju en upptempo låt fast en kompis till oss ska arra om den till en balad ungefär som han på melodi festivalen gjorde med carolas evighet
    Jag sitter bara och ryser när ja lyssnar på den! :D Den är ju perfekt!
  • Bettertogether

Kan man förresten ha samma utgångsmusik som vänner haft på sin vigsel? Kanske om man frågar först om det är ok?! Vad tror ni?

• Bettertogether
    Kanilj skrev 2009-02-12 14:28:18 följande:
    Heloise skrev 2009-02-12 14:12:56 följande:
    Klockrent ju! Vilken källa till inspiration denna tråden är.Vi har pratat om att ha Water World från Super Mario Bros som brudvals, då vi båda som barn spelade detta spelet... och så är det ju dessutom är en fin vals. Får se om det blir i TV-spels- eller pianoversion i såna fall. :) www.youtube.com/watch
    Den va ju väldigt fin faktiskt!! :D
  • Bettertogether

W2B Blom skrev 2009-03-30 22:41:08 följande:

"Genom eld & vatten" med Sarek, den låten blir vi så glada av och passar jättebra till vårt bröllop!
    Texten är ju superbra!! :D Kanske man kunde omarbeta den till en lite lugnare låt (tänkte för min del)?!
  • Bettertogether

Jack Johnsons "better together" har alltid varit lite av "vår" låt, och nu hittade jag ett par som hade den som sin dans på bröllopet (fastän den slutade lite mer överraskande ;) ).. Det är helt klart en finalist i vår jakt på "brudvals"-sång. :)

Orginallåten:

..och som dans på bröllop ;)

• Bettertogether

Också denhär är ett alternativ :)

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!