Inlägg från: Kalin |Visa alla inlägg
  • Kalin

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Intressant tråd!
    Vi ska ha borgerlig vigsel, vi kommer dessutom befinna oss på stranden så det kan vara lite meckigt med ljudanläggning, krävs nog musik som går att spela på gitarr och sjunga och ändå bli bra. Någon som har tips? Annan som har haft borgerlig vigsel, har man någon "allsångs-låt", istället för psalmer?

• Kalin

Kanon med länkar till musiken, det är lättare när man lyssnar!
    Funderar på utgång musik "Honey Honey" med ABBA. Är den kanske för munter....? Men det är en låt vi båda gillar och blir glada till!

• Kalin

Kanon med länkar till musiken, det är lättare när man lyssnar!
    Funderar på utgång musik "Honey Honey" med ABBA. Är den kanske för munter....? Men det är en låt vi båda gillar och blir glada till! Fast vissa textrader kanske inte passar så bra...

• Kalin
    brudenslillasyster skrev 2009-04-07 15:00:10 följande:
    Syrran hade på sitt bröllopVänt musik "Bröllopssången" från trolltyg i tomteskogenIntåg"I wanna touch you all over" av Exile vilket var helfränt när bruden och vår far kom indansandes. Utgång"The cirkel of life" - lejonkungen. Bara början då "skriket är"Det var en väldigt härlig vigsel :)
    Kanonbra tips med låten från "Trolltyg i Tomteskogen" Första gången sambon blev engagerade och förtjust! Den blir säkert med!
  • Kalin
    Nynaeve skrev 2009-04-03 11:19:50 följande:
    Vi ska genomgående ha gammal svensk folkmusik. Brudmarscher som in- och utgångsmusik och två korta sånger om kärlek. Tyvärr går svensk folkmusik ofta i moll, även om den är skriven för lyckliga tillfällen... vore trevligt med åtminstone något i dur.Om vi hade varit lite mer rockiga hade vi kanske valt "Vote for love" med Tiamat, men nu får det bli på festen istället. Det finns även en låt med Cophnia som jag verkligen älskar men texten är av Aleister Crowley, och det kan ju vara svårsmält för en del gäster, även om vi gifter oss borgerligt.
    Gillar också folkmusik! Vad har ni tänkt er? Jag gillar Trollens Brudmarsch, funderar på den som ingångsmusik.

Som utgångmusik är vi lite sugna på "Honey Honey" med ABBA.
  • Kalin
    tokigast skrev 2009-04-15 22:59:16 följande:
    Hittar inte "brölopssången" från trolltyg på youtube...nån som vet var jag kan höra den?? Nyfiken!
    Här kommer en länk till Bröllopsvisan i Trolltyg i Tomteskogen. Vi tänkte oss nog den som väntmusik innan vigseln. Min sambo är underbar i rollen som "Fjant" så den passar oss bra!

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!