Inlägg från: Kanilj |Visa alla inlägg
  • Kanilj

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Åh, precis en tråd som passar mig. Letar och funderar febrilt efter bröllopslåtar "outside the box".
    Har verkligen inte en susning om vad vi vill ha själva ännu...

Ett litet bidrag på fina låtar:

Christian Kjellvander - When the mourning comes

Nick Cave - Into my arms

• Kanilj
    Myrmor skrev 2009-02-12 10:20:22 följande:
    TACK!!! Blev alldeles tårögd av kjellanderlåten, tror den blir vår, tänk vad bt är bra ibland (vi kommer för övrigt valsa till nick caves rock of gibraltar)
    Ja visst är den underbar, får exakt samma reaktion som du varje gång jag hör den!

Åh, men det är ju en perfekt valslåt! Inte omöjligt att vi också tar en svängom till den. Tack! :)
    På tal om Nick Cave så är jag sjukt svag för He wants you, den hade kanske kunnat passa på ett bröllop... Om inte annat kan den ju alltid vara med i musikblandningen till festen. :)
  • Kanilj
    HallonGumman skrev 2009-02-12 13:44:48 följande:
    www.youtube.com/watch "Tallulah" instrumental på piano....
    Ska ni ha den instrumental eller med sång?
    Texten är ju väldigt sorglig, jag får ont i magen. :S
    Men en väldigt vacker låt, med härlig finsk-engelska. :) Bitterljuv.
  • Kanilj
    HallonGumman skrev 2009-02-12 13:53:58 följande:
    Nej det blir instrumental isf..texten är ju alldeles för sorglig...men får se hur vi gör håller på och spånar fram alternativ nu:)
    Sounds wise. Den är verkligen vacker. :) Får sån lust att sätta mig vid pianot när jag hör den typen av låtar, men det slutar oftast att jag inser mina begränsningar och ger upp. :D

Spånar för fullt här med...
    Kommer dyka ner i den här tråden många gånger med hopp om förslag på låtar. Lycka till i jakten/spåneriet!
  • Kanilj

Heloise skrev 2009-02-12 14:12:56 följande:

Vi ska gå in tillG&R Sweet Child O'mine instrumental på pianowww.youtube.com/watchoch ut till A-Team themewww.youtube.com/watch
    Klockrent ju! Vilken källa till inspiration denna tråden är.

Vi har pratat om att ha Water World från Super Mario Bros som brudvals, då vi båda som barn spelade detta spelet... och så är det ju dessutom är en fin vals. Får se om det blir i TV-spels- eller pianoversion i såna fall. :)

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!