Inlägg från: Kallemero79 |Visa alla inlägg
  • Kallemero79

Några från Halmstad?

Hej, jag hoppar oxå in i den här tråden!
    Ska gifta oss i sommar!

• Kallemero79

Vi ska gifta oss i Olaus Petri kyrkan

• Kallemero79
    Snoddasen skrev 2009-02-25 11:48:17 följande:
    Båda ska ha klänning =). Vi har inte tänkt att ha likadana, men de får ju inte skilja sig alldeles för mycket, då kanske det ser dumt ut. Nu har vi iaf bokat kyrka och lokal! Holms bygdegård är ju verkligen bättre än vad vi trodde!
    Hej. En till som ska gifta sig...som sagt Har ni kollat på Holms bygdegård? Är det fint där inne? Ev ska vi ha festen där. Gifter oss 1/8....det var någon som undrade
  • Kallemero79

Nu har vi bokat lokal och jag har köpt KLÄNNINGEN!!!!!! Så nu har alla hört det

Någon som har nån kul idé på transport för oss till festlokalen?
    "Limmo" är inte riktigt jag...

• Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-03-08 23:38:18 följande:
    Vad kul! Vad blev det för lokal och har du ingen bild på klänningen?Här finns lite bilder som man kan hyra till bröllop och så: www.bfm.nu/halmstad.htmAnnars kan man ju alltid försöka hitta nån med häst & vagn om man har lite kontakter. Hur långt ska ni transporteras?
    Tack för tipsen med bilarna!
    Det blev en Nixa klänning modell 8119. Den ska dock sys upp så den hamnar på halva vaden, blev väldigt snygg så!! Vi nålade upp den i affären å jag fick testa (eftersom jag inte vill ha en lååång klänning)
  • Kallemero79

Jag håller oxå på å letar dukar, funderade med på ikealakan å sån där....sizoflor (tror jag det heter) som lång löpare på mitten...finns ju i många färger.
    Roligt å läsa om allas olika smink- å hårplaner, tycker det var en djungel, men tog faktiskt Make-up store för sminkningen.
    Har alla bokat plats för fest, å vad ni ska ha för mat?

• Kallemero79

Spännande å läsa om vad alla ska äta. Vi ska ha snittar å bubbel först. Sedan buffé från Västergök, lutar åt italienskt, ostar och frukter till efterrätt, sedan bakelser el. tårta från Regnbågen. Sedan ska vi nog ha lite korv å bröd, glass etc till barnen...

• Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-03-26 09:25:04 följande:
    Tänkte tipsa om en himla smart tråd:www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3333142.html
    Vilken smart tråd, ska in där å kolla nu. Vi har legat lite nere med bröllopsplaneringen nån vecka nu, varit sjuka å så.
  • Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-04-01 13:34:29 följande:
    Ja, vi träffade vår för länge sedan och gick igenom vigseln.Igår träffade vi honom igen och gav honom hindersprövningen och vigselintyget.Vi passae även på att prata om hur viktigt det är att han postar vigselintyget direkt, så han lovade att göra det samma dag.
    Får man vigselintyget från Skattemyndigheten oxå, samma som när man söker Hindersprövningen?
  • Kallemero79

Ok, tackar för hjälpen Tindragull. Förresten, i "Låna ut tråden" skrev du att du hade pärlnålar att låna ut, är de fortf. till utlåning och hur ser de ut?

• Kallemero79

Här är en till som undrar över ebay, är totalt lost....hur gör man, var gör man det å vad får man...typ HAHAHAHA!!! Vilken novis jag är!

• Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-04-09 18:44:32 följande:
    Nån som vet nåt bra ställe i Halmstadtrakten där man kan köpa goda praliner?Jag och m2b ska ha varsin favor-ask med lite exklusiva praliner hade jag tänkt...Förut fanns det ju på smaklyckan här i Oskarström, men den butiken finns ju inte längre. Har ingen koll på var det finns sånt i Halmstad.
    Peter Beier (stavningen?) och Skånskan har ju väldigt goda å fina praliner. Båda ligger mitt i Halmstad
  • Kallemero79

Vi ska oxå bo på Continental, verkar supermysigt!

Svar på tråden Några från Halmstad?