Några från Halmstad?
Hej, jag hoppas in här! Gifter mig den 23 maj i år.... i St. Olofs Kapell och festen hålls på Hertz Minne. Har drabbats av bröllopsstress - undrar om jag blir lugnare av att surfa in på BT?!
Hej, jag hoppas in här! Gifter mig den 23 maj i år.... i St. Olofs Kapell och festen hålls på Hertz Minne. Har drabbats av bröllopsstress - undrar om jag blir lugnare av att surfa in på BT?!
Vad kostar "tårtbitarna" på tårtdesign? man får med en tårtställning med då va? Jag hade först tänkt baka själv, sen tänkte jag ta hjälp av svärmor.... Men nu blir jag mer och mer inne på att beställa. Så att man får en sak mindre att "bekymra" sig om!
Tack för välkomnandet förresten! Mmmm, har förstått att man snarare stressas upp av BT. Men kan ju vara bra att utbyta tips av Halmstadtjejer!
Tindragull, vilket konditori beställer ni från och vad kostar det? Jag och sambon gillar egentligen inte tårtor....
-konstiga? jag vet! Men är förtjust i olika chokladkakor... Så vill egentligen ha någon enkel chokladtårta - dekoration kan jag fixa själv. Men det är själva tårtställningen jag är ute efter!! :)
OK! Va bra att man bara kan hyra tårtställningen hos tårtdesign. Vi ska ha tårta till 65-70personer... så får nog hyra ställning då. Men det var ju rätt ok pris ändå. Ska överlägga med m2b om vi ska köra på hemmagjord tårta eller köpetårta! Hade varit skönt om en kostnad blev mindre än planerat. Du menar nog Västergårds konditori på Tylösandsvägen. (gudomligt gott "danskt rågbröd" där - perfekt att ta en promenad dit på lördagmorgonen och handla frukostbröd!)
Ja, som sagt. Man får ju prioritera vissa saker och ge vika på andra. Sen känner jag att "tid är pengar" med. Sitter och funderar på bordsplacering.... Ska jag lägga ner en massa jobb själv och i slutändan bara ha sparat 260kr...? Eller ska jag köra på den enkla vägen och betala mer - men ha mer tid över till annat! =-)
Ska fundera vidare... Ingen som har något läckert recept på chokladtårta!? Jag har ett på chokladmoussetårta som är jättegott... Men brukar servera grädde till... Men va sjutton, det kanske fungerar att ha skål/skålar med grädde vid sidan av tårtorna helt enkelt?
Jättefin tårta, håller med. Mina framtida barn kommer nog få stå ut med köpetårta....
Chokladmoussetårtan jag tänkt göra är himla enkel (eller om kanske svärmor ställer upp och bakar!). Tittade på receptet igår, såg då att man bara garnerar med grädde, jordgubbar och silverkulor... Får väl köpa något bröllopspar själv bara - de är inte billiga såg jag!
Jag ska sminka mig på Anette & Maries Hudvård vid lilla torg. Hört från flera håll att de ska vara riktigt bra. Vill att det ska se naturligt ut och inte FÖR sminkat. De tar 650kr, så får man gå dit någon dag innan och få brynen plockade med! :)
Min frisör var redan bokad (plus att det är hennes sista dag på salongen då jag gifter mig) så en av de andra tjejerna på salongen ska fixa mitt hår. Men min frisör finns ju där som stöd iallafall! Just det, priset hamnar nog på runt 1000-1200kr (de kör timdebitering) Lite rädd för att det blir ont om tid mellan hår och fotografering dock! Hade glömt att jag ska hinna få på mig klänning med när frisyren är klar!
Jag har visat antydningar till att bli en bridezilla..... Igår fick jag ett litet bryt på den blivande, tyckte att han inte var engagerad och att jag fick göra ALLT! haha, den stackarn. Är nog mitt eget fel då jag vill ha koll på ALLT med! Får vara extra snäll hela helgen nu känner jag!
Haha! Tur att man inte är ensam då! Grejen är att en kollega sa åt mig "varför låter du inte honom ta hand om allt gällande bröllopsresan då? Så slipper du det iallafall." Men jag litar nog inte riktigt på honom när det gäller det! =-)rädd för att han bokar något som jag blir besviken på.... Så jag får nog allt skylla mig själv att det är jag som gör mest! Lakan från Ikea? Ska du sy egna servetter och dukar alltså? Hhhmmm, nu kommer smålänningen i mig fram. Jag har nämligen tänkt hyra både linneservetter och dukar, redan bokat upp mig. Hhmm. Nej jag får nog köra på hyrning, det blev inte så många kronor har jag för mig.