• Alinn

Några från Halmstad?

Jag hyr från Tjärbytvätten. Servetterna kostar 8,50kr/st och dukarna 65kr. Såvisst, det blir lite pengar... Men fick priser på 20kr/st för servetterna på andra håll. Svärmor ska hjälpa mig vika servetterna fint : - ) .
    Samma sak här med telefonfobin, men jag försöker jobba på det! Å jag som jobbat som telefonförsäljare (ja jag var en som jobbig som ringde och ville sälja strumpor, klassiska musikstunder samt Kalle Anka under min studietid!)! haha!

• Alinn

Vi kör på snittar och bubbel först.
    Sen sittande 3-rätters (från Coop!!! jättegott!)
    Lite dans.
    Därefter någon form av tårta och kaffe!
    Senare på kvällen dukar vi nog bara upp lite snacks och godis!

• Alinn

Har inte funderat så mycket över snacks än...
    Ett tag funderade jag på fruktfat med, men tror vi skippar det och bara kör på lösgodis, salta pinnar, nötter och chips helt enkelt.

• Alinn

Har inte "vågat" mig på ebay än, hållt mig till Tradera. Hhhmm, men ska nog fundera på om jag inte behöver något!
    Förresten. Är det någon som vet var man kan få tag på serveringsbrickor med halkskydd? Vi behöver 4st till bröllopet (för champagnen och snaps) men catering-stället hade inga.

• Alinn

Ja, jag funderade på om man bara kunde sätta fast något på brickorna så att glasen ej "hasar" runt. Serveringspersonalen ville ha såna brickor - för att undvika olyckor med omkullvälta glas!

• Alinn

Ja, ska höra om man kan få låna på någon restaurang/bar. Annars får jag nog knåpa ihop något eget. Känns inte som jag går och köper 4st brickor a´ 200kr direkt!

• Alinn

Vet någon vad man ska ha för ris i rispåsarna?! Svärmor ska fixa dem imorgon.... Kan man ta vilket ris som helst? Eller är något bättre? Har för mig att jag hört att någon sort är bättre - vill ju inte att m2b ska bli vit på festkläderna!

• Alinn

Jag hittade information om en Jaguar -64 här på bröllopstorget,jättefin och vi ger inte alls lika mycket som för bilarna på bfm.nu. När vi skulle titta på den visade det sig att det är vår granne som äger den! Smidigt och bra! Om någon är intresserad har jag numret till ägaren!

• Alinn

Ni som ska gifta er kyrkligt, har ni träffat prästen än? Funderar på att kontakta vår - hoppas att personkemin kommer att stämma!

• Alinn

Varför är det så viktigt att han postar vigselintyget direkt?
    Ska någon iväg på bröllopsresa "direkt" efter bröllopet? Vi åker på måndagmorgon efter bröllopet. Bokade i mitt nuvarande namn efter rekommendation från researrangören. Så lämnar in om namnändring till prästen vid vigseln... gör jag rätt då?!

• Alinn

Puh, tack för informationen! Då är jag med!
    Förresten, vi ska ha en bar på kvällen där en av serveringspersonalen får stå och servera gästerna öl, vin och drinkar. Finns ingen bar i lokalen, någon som har tips på hur man enkelt kan bygga en egen provisorisk!?

• Alinn

Myrtos - vi ska gifta oss i St Olofs Kapell och ha festen på Hertz Minne. Övernattningen på bröllopsnatten är hemlig - har dock hört att Tylösands sviter både ska vara tråkiga och dyra... Sen är det ju lika nära till stan från Hertz Minne iaf!:) Har hört gott om Continental och Clarion vid Norre Park.
    Håller med dig om stolarna på Hertz Minne - men jag har "kommit över" det. Tror inte folk tänker så mkt på det när man dukar upp fint. Kändes för bökigt att fixa stolsöverdrag eller hyra in stolar. Hur många blir ni? Jag är rädd för att det kan bli lite trångt.

• Alinn

Myrtos - vi ska gifta oss i St Olofs Kapell och ha festen på Hertz Minne. Övernattningen på bröllopsnatten är hemlig - har dock hört att Tylösands sviter både ska vara tråkiga och dyra... Sen är det ju lika nära till stan från Hertz Minne iaf!:) Har hört gott om Continental och Clarion vid Norre Park.
    Håller med dig om stolarna på Hertz Minne - men jag har "kommit över" det. Tror inte folk tänker så mkt på det när man dukar upp fint. Kändes för bökigt att fixa stolsöverdrag eller hyra in stolar. Hur många blir ni? Jag är rädd för att det kan bli lite trångt.

• Alinn

Ojdå! Dubbelt! Sorry!
    I tisdags hämtade jag min ring på Smycka! Jättenöjd! Och idag ska jag hämta ut två par skor jag beställt... får se om något av paren passar! Glad påsk på er alla!

• Alinn

Tindragull-
    Jättefin klänning och kör på korsetten! Tyckte det såg bra ut. Ska själv ha korsett och vet vad du menar med att det kan bli lite som "hänger över"... men det brukar gå att trycka ner lite! ;)

Myrtos- blir inte tryfflarna kladdiga? Har funderat på att göra egna med. Men kanske blir "aladdin-hjärtan" eller några andra praliner...

• Alinn

Jag blev också hippad i lördags! Var inte alls beredd på det! haha! Men var jättekul och min tärna hade planerat allt så bra och i princip alla vännerna var på plats! Så himla glad! Känns rätt så skönt att "det är över" nu dock. Så har jag lugna helger framför mig! (ska dock på en väninnas möhippa innan mitt bröllop). Värre är det för m2b som är rätt orolig för sin svensexa!

• Alinn

:), blev kidnappad av en motorcyklist och fick åka på skattjakt. Sen mötte alla mina vänner upp mig i stanoch då blev det lite ost, kex och vin. Sen lite uppdrag på stan- ganska snälla. Lunch i norrekatts park. Sen Salsa-kurs! Jättekul och de andra tjejerna kunde ju också skaka loss! Därefter relaxade vi i bubbelpoolen och bastun på Scandic. Och på kvällen hade tjejerna hyrt in en kock som jag fick hjälpa laga mat och vi käkade 3-rätters och drack vin... Avslutades med lite utgång på stan. Helt död i söndags... men hade en underbar dag!

• Alinn

Kunde inte haft det bättre. Men nu är jag lite stressad, 4 veckor kvar till bröllopet och känns som jag har massor kvar att fixa. Förhoppningsvis kan jag påbörja vigselprogram, festhäfte, bordsplaceringskort och bordsplacering i helgen. Måste bestämma utgångsmusik till kyrkan med. Vilken musik ska ni ha? Behöver inspiration!

• Alinn

haha, jag är superstressad emellanåt och "ko-lugn" den andra tiden...
    Åh bra utgångslåt! är osäker på om organisten kan spela den dock. hhmmm, vi ska nog ha wagner som ingångs. Sen ska min barndomsvän sjunga "kärleken förde oss samman" (gillar lundell) och "utan dina andetag" med kent. Har dock dykt upp ett problem - vi har ingen gitarris! Hade en tills för en vecka sedan - men vissa omständigheter har gjort att det ej funkar längre... Så hoppas det löser sig. Samt att vi kan bestämma oss för en utgångslåt. Psalmerna blir nog lättare, vill ha "en vänlig grönskas rika dräkt" samt ngn till... Men det ordnar sig!

• Alinn

Åhh, bra att du påminde mig "Hemlig2009" - jag måste ringa sömmerskan! Provade klänningen med skor igår - behöver inte lägga upp den... men lite behövs den nog sys in. Hoppas jag inte är för sent ute nu bara. Ikväll ska vi träffa serveringsansvarig och cateringansvarig i lokalen. Känns bra att ha en riktigt genomgång med proffsen! Skulle gjort massor med festhäften och sånt i helgen - men internet låg nere HELA helgen. måste skriva nu "kom-i-håg-lista". Nu är det nära! :)

Svar på tråden Några från Halmstad?