• HelenaOlivia

Önskar oss dammsugare, tips!

Hej! Vi ska önska oss en dammsugare i bröllopspresent och behöver nu tips på bra och tysta och lätta dammsugare, någon av er som har en bra rackare hemma som ni kan rekomendera??
    Tack på för hand

• Svar på tråden Önskar oss dammsugare, tips!
  • Timba

Vi har en Elekrtroluv Oxygenica som är mkt lättkörd och tystgående. Den har ett par år på nacken nu men fungerar och verkar som sagt kanon!

• workoutgirl

En nilfisk! bästa skit som finns

• Timba

Nilfisk är väl top of the line när det gäller dammsugare. Min mamma har en som är tung som ett kassaskåp men det finns väl olika modeller...

• HelenaOlivia

Tack tjejer!!
    Mera tips!

• sockersmulan

Electrolux Ergorapido! Den är uuunderbar! Tyst, sladdlös +har en "bordsdammsugare" inbyggd som man kan ta ut då man ska städa typ i soffan eller så. Dessutom har den inga påsar utan du tömmer en behållare. Hur smidigt som helst! Finns i jättesnygga, knalliga färger oxå!

• HelenaOlivia

Låter nice med roliga färger och bra!

sockersmulan skrev 2009-01-25 21:29:26 följande:
    Electrolux Ergorapido! Den är uuunderbar! Tyst, sladdlös +har en "bordsdammsugare" inbyggd som man kan ta ut då man ska städa typ i soffan eller så. Dessutom har den inga påsar utan du tömmer en behållare. Hur smidigt som helst! Finns i jättesnygga, knalliga färger oxå!
  • Optimia

Miele gör helt otroligt bra dammsugare! Både min mamma och svärmor har Miele-dammsugare och är nöjda. Min mammas är otroligt tystgående (ett stort plus), och fungerar väldigt bra.

• paulaner

Vi har också en Electrolux Ergorapido. Jag håller med om att den är jättebra! MEN... jag tycker inte att den tar vanligt damm i hörnen, på golvet och längst lister lika bra som en "riktig dammsugare". Jag använder den till hårstrån, stort skräp och smulor, då är den perfekt. Men jag känner att jag måste ha en vanlig dammsugare också. Och på den fronten har jag tyvärr inget tips, vi behöver också en ny. Bra tips att önska sig det

• Piggelinlover

Denna har jag...www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000LXgFCApN&CatalogCategoryID=tE7D4QFHisEAAAEOl2RZtSzV
    den är inte sådär jättetyst, men den är påslös, och suger upp allt skit i hörnen oxå...=), underbart med ställbart skaft...
    den enda negativa som minns var att de där filtgrejjerna som sitter undertill på munstycket släppte fort...

• Piggelinlover
    Piggelinlover skrev 2009-01-26 16:09:37 följande:
    Denna har jag...www.elgiganten.se/is-b in/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elg igantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_Displ ayProductInformation-Start;pgid=p2G z6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000LXgFCApN?P roductID=SdDD4QFHRfoAAAEZ5E4pD92x&C atalogCategoryID=tE7D4QFHisEAAAEOl2 RZtSzVden är inte sådär jättetyst, men den är påslös, och suger upp allt skit i hörnen oxå...=), underbart med ställbart skaft...den enda negativa som minns var att de där filtgrejjerna som sitter undertill på munstycket släppte fort...
    hum...
    länken fungade det, det går att klistra in den i fältet så går det...
    provade nyss..
Svar på tråden Önskar oss dammsugare, tips!