Önskar oss dammsugare, tips!
Hej! Vi ska önska oss en dammsugare i bröllopspresent och behöver nu tips på bra och tysta och lätta dammsugare, någon av er som har en bra rackare hemma som ni kan rekomendera??
Tack på för hand
Hej! Vi ska önska oss en dammsugare i bröllopspresent och behöver nu tips på bra och tysta och lätta dammsugare, någon av er som har en bra rackare hemma som ni kan rekomendera??
Tack på för hand
Vi har en Philips FC9060 som är toppen. Tyst, liten och med en otrolig sugkraft =) Kan annars rekommendera er att gå till en butik där man får testa de olika dammsugarna, det gjorde vi.
Tack för alla bra tips!! Ja det låter smart att och bra att få testa lite olika i en butik.
Jag har en Ergo Rapido och den är helt fantastisk. Men den är inte gjort för hela lägenheten. Den är prefekt för lite smulor från matbordet, lite grus i hallen mm, och med att den står framme och man inte behöver släpa fram något stort ur städskåpet.
Jag har dock även Electrolux Ultra Silencer. Fick rekommendation av säljaren att den var den tystaste. Man blev lite förvånad och undrade i början om den verkligen gick på max. Nu är det bara skönt att den är så tyst att man kan prata medan man dammsuger. Annars pushade säljaren på en Oxy+, någoting, som skulle vara rekad av Astma och Allergiförbundet. Men den var lite större än Ultra Silencern.
Kanske en sådan här:
Tack! Det lutar helt klart åt en Electrolux, de verkar bra och tysta.
TRO MIG!!! Du kommer inte att ångra dig om du säger att du vill ha en IROBOT ROOMBA!!!! Ett städat hem när du kommer från jobbet!!! :)
ja en sån vore riktigt nice!!
....utan att du har gjort ngt den programeras o startar av sig själv när du inte är hemma... OBS!..den klarar inte höga trösklar ;)
Jag lever ihop med en teknikfreak :) det har sina fördelar!!! Vi räknade ut att i längden är det billigare än vanlig dammsugare då du inte behöver filter/påsar osv osv ;)
Anledningen man har dammsugare med påsar är att de är renare. Släpper inte ut lika mycket små partiklar i luften. Dels när man dammsuger, då de filtrerar bättre, dels när man väl ska tömma dem. Kanske billigare i längden, men inte så bra ändå. Har aldrig sett Astma och Allergiförbundet reka en påslös dammsugare
nja inte riktigt så det funkar men ok. jag är nöjd. /en asmatiker.