Inlägg från: Macecrush |Visa alla inlägg
  • Macecrush

Paris??

Tycker att nästan alla områden i paris är bra. Gillar oxå området kring sacre coeur, hur fint som helst! Finns gott om sexaffärer/klubbar med mera här dock, men inget som egentligen stör. Sist vi var i paris så bodde vi dock i södra delen, vid eiffeltornet, det var helt klart lite häftigt att se tornet när man vaknade.
    När det gäller shopping så finns det i princip obegränsat, har man pengar så finns ju alltid champs elysée, men en annan har ju endast råd att ta en fika på McDonald´s där ;) sephora får man dock inte missa om man gillar smink, parfym mm. Jag gillar Tati som ligger på montmartre och är som ett gigantiskt, billigt, franskt svar på H&M, väl värt en titt.
    Min favoritresturang serverar bland annat enorma skaldjursfat och ligger vid bastille, en annan favorit är musslorna på Leons, som finns lite överallt.
    När det gäller hundbajs så är det inget jag har haft problem med iaf, men det är ju bara jag.

Detta blev ju lite långt, men jag älskar verkligen paris, så om du har några frågor så är du välkommen att ställa dem.

• Macecrush

De har sin meny på www.bofingerparis.com Där kan man även boka bord (vilket rekommenderas då den är väldigt populär). När vi var där hade de ett skaldjursfat för ca 60euro för 2, men även något billigare och ett dyrare. Tror att ni får det underbart i latinkvarteren, där finns mycket bra restauranger bland annat. Ett tips är att kolla vart det är kö och gå dit, för de brukar ha bäst mat. Vet tyvärr inget specifikt ställe där man kan äta utomhus, men jag en tur på floden på kvällen är jättemysigt.

Svar på tråden Paris??