Jessica M skrev 2009-02-28 14:30:51 följande:
Vi kanske kan komma dit så småningom, jag hoppas verkligen det.. Men det är lite som Celeste skrev, att jag nog skall vara lite försiktig med att berätta vad som hänt mig och såna saker. Jag vet ju att han i den miljö han är i nu (fängelse) lever i en väldigt hedersfixerad kultur, där tjejer delas upp i "bra" och "dåliga" tjejer. Jag vill inte att han skall bli utsatt för att dom andra ser mig som en dågig tjej.. nån som är hora, eller nåt sånt.. Han skulle nog inte kunna stå emot det.. Så jag kommer INTE att berätta för honom förrän jag är helt säker på att hans gamla vänner inte längre kan påverka honom. För jag är helt säker på att dom skulle kalla mig hora eller såna saker, och då skulle han bli mer eller mindre galen på mig..Kram Jess
Alla känner sin karl bäst
Så länge du känner att du får det du vill ha av honom
Själv har jag för höga krav på öppenhet för att kunna leva med någon jag inte kan prata med om allt och veta att även om han blir arg så kan han hantera det - och vad hans polare tycker skiter han i...
Hppas din man kan hantera saker och ting bättre så småningom, så du kan få vara helt öppen med honom om vad som hänt dig tidigare - men framför allt enligt mig, vad du tycker om nu...