Jag jobbar också inom vården, och har jobbat på äldreboende också. Det är inte att bara 'ta'.
Där jag har varit utsatt eller funnits risk för det har jag fått det jag SKA få, stöd! Om en patient är stötande på något sätt och man vet det, så ska man aldrig vara själv och gör dem något måste man gång på gång, hur tjatigt den än må vara, säga ifrån!!!!
En annan gång, hade jag en brukare som sa högst olämpliga saker till mig och jag var jätteobekväm med att jobba med honom. Min chef gav mig tillstånd att gå om det efter tillsägelser från mig, inte blev bättre. Men som tur var så tog min chef bort mig från den arbetsplatsen och jag jobbade aldrig mer med honom. Dessutom pratade dem med honom och dem övriga personliga assistenterna så att man har en trygg arbetsplats.
Finns inte detta, så borde du vända dig till arbetsmiljö verket eller facket eller nåt sånt. Dina chefer HAR regler dem MÅSTE följa. Det är INTE att bara "ta"!!!!!!
*STOR STÖDJANDE KRAM!*
Tindragull skrev 2009-01-31 15:28:05 följande:
lillabruden, wiggy, passionsblomman, Baby S & Lennarts Fru:Jobbar inom vården. Råkar ut för snuskgubbar inom arbetet titt som tätt och en del är våldsamma. Enligt de chefer jag haft är det inget jag kan polisanmäla, det är bara "att ta det"...(pga sekretess och så). Helt sinnessjukt för hade jag råkat ut för samma saker som privatperson så hade jag kunnat anmäla.Men det är sån skit vi har så bra lön för! *ironi*