Det här håller jag med dig om. Det var därför jag hänvisade till inställningen hos de torskar jag har haft att göra med; man har en naiv glorifierande syn och någonstans tänker man sig att man hedervärt gör dem en "tjänst" så att de tar sig igenom college. De liksom inbillade sig en massa saker för att rättfärdiga sig själva. Visst - jag tror att en del av dem faktiskt inte fattat - men människor har också ansvar att införskaffa sig information.
För min del handlar det om att "fördelarna" inte uppväger nackdelarna. Och hur många ska man tillåta far illa innan en företeelse "förtjänar" att förbjudas?
10%? 50%? 90%?
Jag tror att om man har suttit öga mot öga med människor i branschen så blir det svårt att acceptera "svinn". Har man suttit och hört någon fråga om de tror att man VILL knulla 12 män när man är medvetslös och ingen kommer på tanken att ringa ambulans, utan ägnar sig åt att bränna kroppen med cigaretter - om de tror att man VILL det för 70 spänn, så får man sig en rejäl tankeställare.
Och det här med "frivillighet"... Snittåldern för rekrytering i Vancouver var 14-15 år (14,7 tror jag det var, men jag kan minnas fel). Det är DE som när de fyllt 18 omtalas som "vuxna, fria individer". Då har de redan sett allt, varit med om allt och är så skadade att de inte längre reagerar på att de blir våldtagna flera gånger i veckan.
Näpp, folk får knulla på film bäst de vill - men bort med pengarna.
shakynose skrev 2009-01-28 05:10:34 följande:
Att det är gjort "frivilligt och ingen kommer till skada" är knappast något som skiljer porrindustrin från annan prostitution.Jag är inte ute efter att förbjuda porr eller ens prostitution, men många verkar ha en väldigt naiv idé om hur det ser ut i verkligheten.