• Mema4

    barn fritt bröllop

    vi ska ha barn fritt bröllop men jag vet inte hur jag ska skriva det på inbjudningskorten... vill att det ska vara fint o lite gulligt skrivet!!! någon som vet o kan komma med lite förslag!!

  • Svar på tråden barn fritt bröllop
  • annakkj

    Hej..
    Det finns en tråd om detta..
    Gå in på inbjudan där finns några riktigt bra förslag..
    Lycka till..

  • wildbride08

    Hej en här med samma problem..Jag/vi skulle först linda in lite fint i inbjudan att "barn var en gudagåva" osv men när vi väl beställde korten så blev det kort men konsist. "barnfritt". Somliga kommer säkert o bli irriterade på det men det är vår dag..Nästan alla våra kompisar har 1-2 barn var vissa tom 3. Det är ju ett bröllop o inte ett barnkalas. Stå på er o skriv Barnfritt. Lucka till

  • Lady o Lufsen

    Personligen förstår jag inte vitsen med att gulla in ett sådant önskemål...

    Vi skrev "Barnfritt" kort o gott.

    Så gott som alla våra gäster har barn och inte en enda ifrågasatte, tyckte att det var konstigt eller blev sårade!

  • Nety

    Hej !
    Vi ska oxå ha barnfritt ...

    En kompis till mig de skrev såhär på sina kort ....

    Barn , en underbar gåva men just denna kväll stannar de hemma för att sova ....
    Jag tyckte det var rätt bra , Eller vad tycker ni ?

    Lycka till !
    Mvh. Nety

  • Lejontjej

    Jätteskönt att höra andras tankar kring detta! Vi ska ha barnfritt och tyvärr känns det som ett jättejobbigt ämne. Men, det kanske bara är värdparet som tycker det är jobbigt och känsligt och inte gästerna (hoppas jag verkligen!!).
    Har vänner som alltid tar med sig sina barn vad det än är, vilket inte alltid är så lyckat. Men det kanske är en anledning att vara mycket tydlig i inbjudan. Tänkte mig ngt i stil med:

    "Brudparet har valt att fira denna dag utan barn"

    Låter det för "hårt" eller kan man köra på det??

  • Tidsmaskin

    Såg en inbjudan idag hos en kompis, där stod det:

    "Vi önskar att era små charmtroll stannar hemma just denna gång."

    Det tyckte jag lät diplomatiskt. Vi kör nog på det, tror jag.

  • passionsblomman

    Jag har barn, jag har varit på flera bröllop efter det han föddes. Det har aldrig stått annat än våra (sambons och mitt) namn på inbjudan och vi har aldrig trott att inbjudan gällt även sonen. Inget konstigt.

    Någon gång sa blivande bruden när jag o.s.ade att de flesta inte skulle ha med sina barn, men att vi fick välja själva. inget konstigt.

    Jag minns inte ens om det stått barnfritt på någon inbjudan heller. Men det har inte vait alls ett känsligt ämne, och aldrig hört det förrän här på bt heller.

    Skriv bara dit som ni tänkte: att ni vill fira utan barn. (skriv inte "barn fritt" bara, för det blir betydelsen att barn får komma gratis! )

  • stich

    Vi skrev såhär..

    Barn är underbara att ha men vår bröllopsdag önskar vi blir en barnfri dag. Detta gäller inte barn som måste amma, dom har det bäst i famnen hos sin mamma.

  • altervattnet

    Vi ska också ha barnfritt, bara ett barn som ska komma och det lilla monstret är bara 1,5 - 2 år ( föräldrarna får tydligen ingen barnvakt samt att bröllopet är 35 mil från deras hem..)

    Vi skrev inte det på kortet utan tog det med paren som har barn "öga mot öga"...

    "Barn , en underbar gåva men just denna kväll stannar de hemma för att sova ...." Den tyckte jag var bra :)

Svar på tråden barn fritt bröllop