Inlägg från: Sesamy |Visa alla inlägg
  • Sesamy

Såg ni Bondebröllopet igår på tv??

Det var väl fint. Absolut inte min smak eller stil. Men de verkade ju nöjda.
    Irriterade mig lite på att de tjafsade om flera gamla svenska traditioner - som att han skulle välja ut brudbuketten. Men sedan kör på att hennes pappa ska överlämna henne.... En tradition som inte varit svensk på några hundra år. Alla får såklart göra som dom vill....
    Men för mig ligger det en fin värdering i att man går in i kyrkan och äktenskapet som lika, jämbördiga parter, av fri vilja. Så det störde mig en del....
    Sen är det väl alltid fint att se människor som är glada och lyckliga, även om man inte känner dem. Lycka är alltid fint, oavsett vem som bär den. =)

• Sesamy

Inte för att jag har med saken att göra.... Men blir ju dramatiskt nyfiken på vilka par du menar?!
    Är egentligen struntsamma... Drivs väldigt mycket av nyfikenhet bara! =P
    Bara att hoppas att man själv inte gett det intrycket! =P

• Sesamy

Hehe. Menade absolut inte att du skulle peka ut någon heller. Det blir ju ingen gladare av. =P
    Blev bara nyfiken.... Som vanligt. Nyfiken på saker jag inte har med att göra egentligen. =P
    Men jag läste en artikel en gång som sa att nyfikenhet är tecken på intelligens. Med tanke på min "åkomma" håller jag fast vid den teorin. =D

Svar på tråden Såg ni Bondebröllopet igår på tv??