Inlägg från: Francis |Visa alla inlägg
  • Francis

Såg ni Bondebröllopet igår på tv??

Jag såg den! Visst var det vackert och allt men att gifta sig 6 mån efter man träffats?! Det tyder ju helt klart på att hon inte vart involverad i bröllopsplanerna för 5 öre!
    Visst skulle det vara jätteskönt om någon annan skulle betalt ens bröllop (som jag tar för givet att TV4 gjort) men det jobba förarbetet som ett bröllop innebär, är också så roligt! Och det betyder nog mer när man vet att varje detalj utav en bröllop är noga utvalt och är precis Du!

Men jag fastna för hennes klänning!!
    Ingen som vet vilket märke det var?? Måste få veta..
    =)

• Francis

Inget snack om att detta är planerat och helt eller delvis sponsrat utav TV4!! En sak är klar och det är att hon inte planerat själv..
    Et bevis på detta var tex att festen hölls på samma srälle som TV4 hade sina Bonde castings samt samlingspunkter för programmet, med andra ord, dom är redan sponsrade utav detta slott. Även när dom skulle testa mat och tårta, så var dom helt och hållet chockade över vad som serverades, Magnus visste inte ens vad pilgrimsmusslor var knappt.
    Sen att man inte fick följa med dom i någon som helst planering i dokumentären men filmade pappan när han tittade på henne i tio minuter tyder på att det inte var någon planering från deras sida.

Och 6 månader är från det att dom träffats.. när dom hade tillbakavisningar för november(om jag minns rätt) hade hon precis flyttat in till honom och dom gifte ju sig inte igår heller..
    Jag tycker i vart fall att det är alldeles för tidigt.

• Francis

Håller helt med Ore, har man valt att vara en offentlig person så är det fritt fram att disskutera tycker jag!
    Jag kan bara stå för vad jag själv skrivit och vad jag sa var att när dom skulle gå och testa maten, vinet och tårtan hade dom ingen aning om vad som serverades.. ett tydligt tecken på att detta inte var deras egna idée, Magnus klagade ju tom på maten eftersom han hellre velat ha pyttipanna eller blodpudding ;o)
    Jag hoppas verkligen inte att deras äktenskap tar slut utan helt och hållet tvärtom, hoppas det håller för evigt!
    Däremot det ni säger om att ni kunde gift er med er m2b första gången ni såg honom, självklart, eftersom ni sitter med facit i hand! Ni ska ju gifta er...
    Man går väl i i vartenda förhållande med tron om att det kommer hålla, iallafall om man är seriös. Med tanke på att de flesta har en del ex i bagaget så är det väl tur att man inte gifte sig med en gång utan verkligen gav tid på att lära känna varann så man vet vilken person man verkligen lovar trohet livet ut när man står där på sin stora dag i kyrkan.
    Så jag kan tyvärr inte hålla med dig Källerud, jag tycker det spelar roll om man vart tillsammans längre än 3 månader innan man planerar bröllop med någon än om man vart ihop i tex tre år, eftersom man då har sett fler sidor, förhoppningsvis utav denna person.
    Däremot så är det tråkigt att man inte kan säga att det håller för evig bara fr att man vart tillsammans länge innan man gifter sig, läste i tidningen häromdagen att vart 4 äktenskap i sverige slutar med skilsmässa inom 10 år.. ingen rolig statistik!! =(
    Men vi får önska dom alla lycka, och jag önskar även er här på BT att lycka i era äktenskap!

• Francis

Jo, dom sa ju att dom varit tillsammans nu i 3 mån, och vi såg ju alla att han friade till Emma i uppföljningsprogrammet då dom visade hur det hade gått för paren, så dom har väl satt igång redan då kan jag tänka mig. TV4 har väl gett dom ett erbjudande strax efter och dom valde att hänga på, vilket många hade gjort om någon kom fram och sa, "vi sponsrat hela erat bröllop om vi får filma det" och eftersom dom en gång redan valt att vara offentliga med dejting sedan tidigare så hade dom nog inga problem med att synas i tv för ett bröllop. Men tv väntar inte hur länge som helst.. dom måste göra det menas dom fortfarande är intressanta för allmänheten, varav den korta tiden misstänker jag!

• Francis

Absolut, håller med Millis, vilket jag också skrev..
    Visst kan det ta slut även om man vart tillsammans med någon långt innan man gifter sig, men jag tror ändå att det håller bättre om man känner den andre innan man springer in i ett äktenskap. Sen att det tar slut efter många år är ju ofta pga att dom "tröttnat" på livet ihop och kanske inte har någon kärlek till varann längre, kan finnas tusen anledningar. Men jag tror ändå att dom som springer in i det tar också oftast slut snabbare, men självklart inte för alla!
    Tyvärr har jag vänner som gjort det misstaget och i efterhand säger så är dom chockade att när den förälkelsen som man hade i början och att do ihop ca ett år, visade ju helt klart vad han/hon var för människa och han/hon var inte den personen jag blev kär i, han/hon har förändrats.. och det slipper man ju om man redan vart tilsammans ett tag och vet hur sin respektive funkar.

Men sammtidigt har jag en moster som träffade sin man när hon var 16, dom gifte sig inom ett år och dom hon är nu 48... =)

• Francis

Tycker också det var otroligt modigt utav henne att sjönga, och att det faktiskt lät bra, för när nerverna kommer in i bilden så blir det så att stämbanden lätt hopar sig och det låter falskt även om man är jättteduktig i vanliga fall.

OT då... tycker överlämning är helt ok, funderar själv på det och jag tror inte att Emma tänkte så som vissa här inne tänker angående att det skulle vara nedlåtande på något sätt och att hon skulle känna sig mindre jämlig Magnus för detta!

Tycker det är en liten fin gest för att visa att man inte kommer vara pappas flicka längre.. hihi.. om man får säga så utan att ni andra kvinnor här inne rasar!

Angående detta ämne som jag redan komenterat en hel del om, som det känns iallafall. Går man inte i in i vartenda förhållande med tron om att detta skall vara ett seriöst förhållande, och speciellt i början när man är som mest förälskad så är allt toppen och ens partner är perfekt, MEN när detta lagt sig så kommer alla små personligheter som man inte noterat tidigare upp, när man inte anstränger sig jättemycket längre utan faller in i sin verkliga personlighet (missförstå mig inte nu) och lever ihop och den dagliga vardagen smyger sig på, det är oftast då man verkligen lär känna varann, och där är också då det håller eller spricker. Menar helt enkelt enligt MIN mening att man borde vänta med att springa till kyrkan innan man gått igenom detta...
    Men självklart finns det solskenshistorier, tyvärr inte så vanliga men dom existerar!!

• Francis

Missförstå mig inte, det är skillnad på förälskad, vilket man är i början utav ett förhållande, och då ser man inte alla sidor.. så enkelt är det bara att säga något annat är inte att tala sanning. Jag vet inget par som tex haft en disskusion eller grälat den första veckan eller två.. utan det kommer senare när man lär känna varan bättre. Det betyder inte att man spelar en annan person, men man anstränger sig lite hårdare i början om man är intresserad utav den andre och visar kanske inte sina sämsta sidor på första dejten, eller?? Rätta mig om jag har fel..
    Jag menar inte att man bara är kär i början och sen är man som rumskamrater resten utav livet (?!)
    Jag kan ju bara prata för mig själv, men jag var förälskad först och sen när den lagt sig (för det har den) så börjar jag istället älska honom, och den kärleken är mycket djupare än en förälskelse och den blir bara djupare och djupare desto mer tiden går.
    Jag kan ju säga helt ärligt att jag inte hade tex "tagit en kula" framför honom i början, eller tänka på honom före jag tänker på mig själv i början, då tänker man mer på sig själv, men i dagens läga hade jag gjort det!
    Vet inte om ni förstår men jag hoppas det och inte missförstår mig igen..
    ;o)

• Francis

Tack silwerbrud =)
    Jag har själv tänkt sjunga "from this moment" till min m2b... men när hon tog upp micken och satte igång så blev jag helt svettig och satt på händerna och hoppades att hon skulle sätta tonerna så det inte blev falskt...
    Å efter bondebröllopet har jag börjat tvivla mer och mer på om jag verkligen fixar att sjunga, blev ju helt nervös när hon skulle göra det, skulle aldrig klara av att hålla mig såpass "stabil" som hon gjorde, hade nog lipat en hel del så det inte kom ut några ord.. haha

Stinch: Helt korrekt, flyttade hemifrån till Magnus. Hon är ju trots allt precis fyllda 23 så hon är inte supergammal även fast man kan tro att hon är lite äldre.
    Blir nog en himla omställning för henne, som hon tom nämnde själv. Flytten och att på på egen hand med en kille för första gången i sitt liv, sen förlovning direkt på detta och sen bröllop! Klart att kärleken spirar och man inte kanske hinner med att tänka efter så rationellt. Men ingen idée att spåna om det kommer hålla eller inte.. vi får vänta och se, tar det slut är "SE&HÖR" dom första att skriva om det och deras förstasida ser man ju alltid när man står i matkön ;o)

Svar på tråden Såg ni Bondebröllopet igår på tv??