Blommor i kyrkan?
Har inte haft en tanke på att pynta kyrkan. Gör man det?
Har inte haft en tanke på att pynta kyrkan. Gör man det?
Kyrkor är ofta så fina ändå så dom behöver man inte pynta Vi har funderat på att ändå ha lite blommor där (men inte så mycket), det finns små hållare/vaser på varannan bänkrad så vi tänkte att det kunde vara kul att sätta någon blomma där
Har inte tänkt på det. Finns det små hållare som i DanKats fall så kanske, men annars inte nödvändigt tycker jag. Vigseln tar väl bara 30-40 minuter.
har tänkt att köpa med lite egna blommor att pynta med i de färgtema som vi tänkt att ha. blir enheltligt på så vis tycker jag
Kolla m kyrkan innan för de pyntar ju den delvis ändå varje vecka. men vill ni ha i bänkradernas vaser så får ni nog stå för det själva
Tänk också på att grejerna ska bort också. Och om det är värt så mycket tid, när cermonin tar ca 20-30..
vi ska sätta någon liten blomma vid bänkraderna, sen när vigslen är över tar vi med blommorna till festlokalen och sätter dem där
Tack för era svar! (hoppar över kyrkpynt)
Vi gifte oss på vintern och då kändes blommor i kyrkan väldigt överflödigt, jag tyckte liksom inte att det passade in.
Vi pyntatde med en syren kvist och en ros, vi bad vaktmästaren sätta i vaser längs med gången.. Mamma hjälpte mig med detta..
ah! syrenkvist lät som om t.o.m jag klarar av det:) Det kan mamma få plocka med sig! Tack för tipset!
Ja, det var väldigt enkelt och doftade lite lagom.. super fina bilder blev det..