• MilosMamma

Efternamn, ditt eget eller nått annat?

Vad heter du i efternamn? OM du inte vill säga det så säg det finaste efternamnet du vet, eller båda två.

Jag heter Lager och ska ABSOLUT inte heta det som gift.
    MIn m3b heter Brunberg och det ska vi ABSOLUT inte heta heller.

• Svar på tråden Efternamn, ditt eget eller nått annat?
  • Julia78

jag heter Johansson, så det ska vi inte välja...

• MV85

Vi har våra kontroverser kring detta... Jag är en av 156 st i sverige med mitt efternamn...
    Han heter Karlsson....
    Jag vill inte byta.. han vill inte ha ett så ovanligt efternamn (han skulle bli den enda i sverige med sitt förnamn och det efternamnet då han har ett ovanligt efternamn)...
    Så vet inte vad vi kommer heta i slutändan... men men... Det lutar nog åt att det blir mitt efternamn så småningom..

• MsomiMarie

Det där med vilket efternamn man ska ta har jag och min älskade också diksuterat. Ingen av oss heter något fult eller supervanligt. Jag har alltid varit bestämd på att inte byta bort mitt namn! Vi har båda funderat på att ta min pappas efternamn (min mamma och pappa ej gifta,bara förlovad). Min pappa och hans bror med familj är nämligen ensam om sitt efternamn då min farmor och farfar skapade det namnet då de gifte sig. Båda hette Johansson och ville ha något annat och skapade då namnet Älvebrant. Så det namnet hoppas jag att vi också kan ta efter. :)

• Tess80

Jag heter Zetterberg just nu....men kommer att min m2b´s efternamn, Lindstrand.

• altervattnet

Sundberg men blir Löfdahl

• Linda7608

Vi tar antagligen mitt, Scherdin heter jag..Våra barn heter det också.

• MolsonCanadian

Jag heter Egestål, han heter Stolt. Hade varit enklare om han hette typ Johansson, för som nu är tycker jag att hans efternamn är fint. Men jag kommer inte byta utan lägga till det som mellannamn.

• feministbrud

MilosMamma, VAD är det för fel på Lager??? Jag tycker att det är världens bästa namn och trivs så bra med det att jag skulle aldrig byta bort det

• MilosMamma
    feministbrud skrev 2009-01-29 18:58:34 följande:
    MilosMamma, VAD är det för fel på Lager??? Jag tycker att det är världens bästa namn och trivs så bra med det att jag skulle aldrig byta bort det
    Haha det är det fulaste namnet jag vet, såg på din blogg att du hette det med =) Är från min farfar. Farmor hette Kullman, min mamma Thelin.

Så vi får väl knåpa ihop nått helt enkelt =)
  • MolsonCanadian

Tänkte faktiskt detsamma. Tycker Lager är riktigt snyggt.

feministbrud skrev 2009-01-29 18:58:34 följande:
Svar på tråden Efternamn, ditt eget eller nått annat?