Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Efternamn, ditt eget eller nått annat?

Vad heter du i efternamn? OM du inte vill säga det så säg det finaste efternamnet du vet, eller båda två.

Jag heter Lager och ska ABSOLUT inte heta det som gift.
    MIn m3b heter Brunberg och det ska vi ABSOLUT inte heta heller.

• Svar på tråden Efternamn, ditt eget eller nått annat?
  • MilosMamma
    feministbrud skrev 2009-01-29 18:58:34 följande:
    MilosMamma, VAD är det för fel på Lager??? Jag tycker att det är världens bästa namn och trivs så bra med det att jag skulle aldrig byta bort det
    Haha det är det fulaste namnet jag vet, såg på din blogg att du hette det med =) Är från min farfar. Farmor hette Kullman, min mamma Thelin.

Så vi får väl knåpa ihop nått helt enkelt =)
  • MilosMamma
    feministbrud skrev 2009-01-29 21:20:36 följande:
    Jag tackar och tycker att MilosMamma är konstig
    Nae Lager är det fulaste namn jag vet och fy vad mobbad man blev med det namnet.
  • MilosMamma
    feministbrud skrev 2009-01-30 08:58:24 följande:
    Vaddå??? Nu blir jag intresserad. Jag har aldrig blivit mobbad. Gud vad hemskt för dig!
    Hela grundskolan så försökte barn hitta nått att mobba på alla, utom dom som mobbade.
    När man är i den åldern är man jäkla känslig, eller jag var iaf. Jag var den enda som hade glasögon med.

"Hörrö har du inga fler flaskbottnar på lager, din fula jävel" Typ. Idag skarttar jag åt det mesta och är typ vän med alla, alla vet ju vem Pernilla är om man säger Pernilla Lager.
    Men idag kan jag tänka mej att barnen är lika elaka så mina barn ska inte utsättas för det.
  • MilosMamma
    feministbrud skrev 2009-01-30 09:34:54 följande:
    Stackars dig! Jag förstår att du inte vill ha med det namnet att göra mer Jag har aldrig blivit utsatt på det viset så jag har alltid älskat mitt namn (som jag inte bytte mot Ericson).
    Fast skulle jag få välja mellan lager och Ericson eller Lager och Brunberg så skulle jag behållt mitt.
    Alltså nu bryr jag mej inte, men jag tänker bara på om Våran son blir lika "snäll" som jag och inte säger ifrån när nån är dum, kan han fara illa av det. Man kan inte rädda sin barn från allt, men man kan göra ett försök.
Svar på tråden Efternamn, ditt eget eller nått annat?