• Bröllops Monique

Någon som ska gifta sig den 29 aug?

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig den 29 aug?
  • Pärlan2009

Jag önskar att jag också kunde posta inbjudningarna idag. Vi ska få i väg beställningen i dag så förhoppningsvis är det inte så långt borta.

Vi kommer också ha ca 60 gäster. Känns perfekt:) Jag har bestämt klänning men vet inte vilka smycken jag ska ha till. Frisyren är inte heller bestämd. När inbjudningarna är klara ska jag ta tag i det.

• konstigabaralillajag

Vi kommer bara att ha ca 30 gäster. Perfekt för oss, folkskygg som jag är... :)

Inbjudningarna skickar vi inte än på ett tag. Kommer göra det i slutet av april. Tänkte försöka få iväg dem den 28:de så hoppas jag de är framme den 29:de och så har vi OSA den 29 juni...

• jönsson

Jo men visst känns runt 60 gäster helt ok... Speciellt för oss som har stora släkter och många vänner! Vi trodde faktiskt att vi skulle bli fler... hahaha... Men man får faktiskt sortera lite med, även om det kan va svårt!

Har ni planerat maten än? Ska ni har tallrik eller bufe?
    Hur blir festen? dj in a box, vanlig dj eller liveband?

• MW 090829

Ja tiden springer verkligen fram!

Vi blir ca 90 gäster och ska ha tre-rätters sittning och DJ på kvällen.

Vi håller på att ordna inbjudningarna nu och vill skicka dem så snart som möjligt.

• Taaanja

Gifter oss också 29 Augusti och är lite småstressad. Inbjudningskorten börjar bli klara, kyrka & präst bokad. Lokal nästan färdig. Ringar färdiga. Hmm...ja, vad mer jag minns knappt..allt känns jättesnurrigt. Är så mycket att ordna med..Vi bjuder 155 gäster.

• chiki

Här är en till i augusti. Var tänkt 5 september först men var tvungna att ändra pga fullbokad kyrka. Vi har massor kvar och tyvärr har jag börjat tappa min inspiration. Inget kul att prova klänning när man inte passar några och känner sig mega tjock. Hoppas jag hinner gå ner lite iallafall. Vi kommer att ha cirka 45 gäster. Kyrka och fotograf bokad och snart festlokal.

• Loove84

Här är en till som hade tänkt 5september men fick ändra till 29aug för kyrkan var upptagen men det gjorde inte mig nåt då jag gärna ville ha Augusti bröllop! Vi ska även ha dop för kommande bebbe samtidigt :)

Det som är klart är kyrka, präst, transport, lokal, hotell, fotograf men sen återstår resten...och jag känner lite smått panik över att tiden bara springer iväg :) Vi kommer bli ca 60pers, och det ska bli sååå roligt!

• arosi

hej vi gifter oss oxå 29 aug :)
    har ung 250 gäster ännu inga inbjudningskort stressad lycka till

• konstigabaralillajag

Imorgon ska jag ge mig iväg och kika efter en klänning. Finns inget utbud i den staden men det är bättre än här hemma. Tänkte börja med att prova ut lite klänningar för att hitta en modell som passar min kropp och utifrån det leta...

Tycker kläderna är det svåraste... och så är jag ju ingen som bär klänning annars så det känns lite skrämmande att ha det :)

• Venus08

Här är ytterligare en till som gifter sig 29 augusti.
    Vi bestämde oss för det för 2½ vecka sedan.
    Sedan dess har vi hunnit boka präst, kyrka och lokal. Ringarna och klänningen är också beställda. Bandet är preliminär bokat.
    Inbjudningskorten är klara, dock har vi inte bestämt oss för vilket tryckeri.
    Inbjudningarna kommer att skickas ut förhoppningsvis nästa vecka redan eftersom allt är hemligt än så länge. Vi kommer att bjuda 140 pers.
    I samband med att inbjudningarna skickas ut kommer vi att förlova oss.

Känner mig redan lite mosig då jag suttit i telefon eller mailat för att fixa allt detta på ganska kort tid.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig den 29 aug?