• bongen80

Fler som ska eller funderar på att skriva äktenskapsförord?

Här kan ni som har de funderingarna gärna dela med er.

Negativa kommentarer från motståndare hör inte hemma här, då kan ni starta en egen tråd....

Jag och min blivande har barn på olika håll och så har vi fått ett gemensamt också. Nu vill jag att vi skriver både testamente och äktenskapsförord. Dels för att bespara barnen det bekymret men också för att man faktiskt inte vet vad som händer i framtiden. Sommmarhuset pappa har byggt ska inte hamna i "orätta händer".

Jag menar...kommer man inte överens nu när allt är förälskat o bra, så gör man då faaaaaaaaaan inte det om det går åt h-vete

• Svar på tråden Fler som ska eller funderar på att skriva äktenskapsförord?
  • bongen80

Men åh va skönt...hittills har jag inte vågat skriva nåt...fast det kanske är ganska vanligt nuförtiden?

• bongen80

är det jurister som sköter sånt här eller banken eller vem sjutton vänder man sig till?

• bongen80

men testamente kan inte jämföras med "förordet" va? eftersom vi har särkullbarn båda två kan det ju bli ett elände om nåt (hemska tanke) skulle hända nån av oss.

• bongen80

är det nån som vet hur mycket det kostar att skriva....det måste ju också in i vår budget, som inte är gigantisk...

• bongen80
    agtiwi skrev 2009-01-29 22:23:07 följande:
    Äktenskapsförordet ska registreras hos tingsrätten, det kostar 275:-
    okej men det var inte så farligt....
  • bongen80

anne på grönkulla skrev 2009-01-29 22:28:37 följande:

Gå till en jursit, t ex på banken och prata om er situation och hur ni vill ha det så får ni hjälp att skriva det korrekt också. Har sett flera fall där resultatet inte blivit det avsedda pga att man skrivit utan proffshjälp och det är INTE roligt...
    ska absolut göra det.
Svar på tråden Fler som ska eller funderar på att skriva äktenskapsförord?